امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار دانشگاه

RSS
 پیام تسلیت  رئیس دانشگاه صنعتی قم به مناسبت عروج شهادت گونه سردار حجازی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی قم؛دکتر رضایی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم عروج شهادت گونه جانشین فرماندهی نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تسلیت گفت. متن پیام به شرح ذیل است:
                                                                                   بسمه تعالی
خبر دردناک ارتحال سردار سرتیپ پاسدار سیدمحمد حجازی، تمام مردم ایران را داغدار کرد.
این مجاهد مخلص و فداکار اسلام در طول عمر با برکت خویش در صحنه های دفاع مقدس،جبهه مقاومت ودفاع ازحریم ولایت حضور داشت و در همه این عرصه ها نمادی تمام عیار از اخلاص وفداکاری واز خود گذشتگی ومجاهدت در راه خدا بود.
اینجانب عروج شهادت گونه این سردار مومن و مخلص و یار صدیق سردار شهید سلیمانی را به رهبر معظم انقلاب، فرماندهان محترم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بویژه نیروی قدس سپاه پاسداران و همه همرزمان و کلیه بسیجیان و بسیجیان دانشگاه صنعتی قم تسلیت عرض می نمایم.
                                                                                                                                           جلال رضایی نور
                                                                                                                                        رئیس دانشگاه صنعتی قم
دیدار رئیس دانشگاه صنعتی قم با عضو هیات مدیره شهرک‌ صنعتی شکوهیه 
در راستای سلسله نشست های دبیرخانه صنعت و دانشگاه‌های استان، دکتر رضایی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم به اتفاق مدیر ارتباط با صنعت و مدیر کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌های دانشگاه با مهندس عالمی عضو هیات مدیره شهرک‌ صنعتی شکوهیه و مدیرعامل شرکت وگال دیدار کرد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، در این دیدار که به منظور تقویت و توسعه همکاری های متقابل صنعت و دانشگاه صورت گرفت، دکتر رضایی نور دبیر دبیرخانه صنعت و دانشگاه های استان قم، در ابتدا توضیحاتی در خصوص پیشرفت‌های دانشگاه در سال های اخیر ارائه نمودند. ایشان اشاره نمودند علی رغم آنکه سرانه بودجه دانشگاه در سال های گذشته نسبت به میانگین سرانه دانشگاه های صنعتی کشور بسیار پایین‌تر بوده است، با برنامه ریزی صحیح صورت گرفت و تلاش های جمعی اساتید، کارکنان و دانشجویان، رتبه دانشگاه ارتقای قابل توجهی بویژه در سال اخیر نموده و توانسته است از جایگاه 21 تا 25 در بین دانشگاه های صنعتی کشور، به جایگاه 11 تا 15 بر اساس شاخص های رتبه بندی دانشگاه ها در مرکز استنادی علوم جهان اسلام ارتقا یابد. ایشان همچنین اشاره داشتند طبق آمار ارائه شده از سوی معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم، دانشگاه صنعتی قم موفق شد در جایگاه نخست در بین دانشگاه های کشور در حوزه اشتغال فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی قرار گیرد.
در ادامه این جلسه، دکتر نجفی مدیر کارگاه ها و آزمایشگاه‌های دانشگاه صنعتی قم از ظرفیت های بالقوه اساتید و دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی در رشته های مختلف در تعریف پروژه های نیاز محور در صنعت کشور نام بردند و بیان داشت این آمادگی وجود دارد که پروژه های دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه با حمایت صورت گرفته از سوی صنایع، در راستای رفع نیاز و یا مشکلات صنایع کشور تعریف گردد. وی افزود: با توجه به آنکه دانشگاه های نوپا نیاز به حمایت قابل توجهی در جهت توسعه و رسیدن به شرایط مطلوب و استاندارد خود در سال های اولیه تاسیس دارند که قطعا این توسعه تنها با حمایت و بودجه های دولتی قابل حصول نبوده و همانند بسیاری از دانشگاه های توسعه یافته در کشور و جهان، نیازمند حمایت های خیرین و در سطوح مختلف می باشد که متاسفانه تاکنون دانشگاه صنعتی قم از این حیث انتفاع چندانی نبرده و امید است در آینده شاهد این گونه حمایت ها در سطح استان و بویژه از سوی صنایع بزرگ و پیشروی آن باشیم و ان شاءالله به دنبال آن شاهد اثر گذاری بیش از پیش دانشگاه، در سطح کشور، استان و بویژه صنایع مختلف آن‌ گردیم.
دکتر راستی، مدیر دفتر کارآفرینی و ارتباط با صنعت دانشگاه نیز در این دیدار ضمن تاکید برحمایت صنعتگران از دانشگاه های استان، برای تکمیل و تجهیز کارگاه ها و آزمايشگاه های دانشگاه، جهت توانمند سازی مهارتی دانشجویان افزود: متعاقب چنین حمایت هایی مسلماً دانشجویانی با مهارت های فنی بالاتر در دانشگاه پرورش یافته و در ادامه سریعتر جذب صنعت شده و نیاز صنایع را در بحث اشتغال، بهتر پوشش خواهند داد.
 مهندس عالمی عضو هیات مدیره شهرک‌ صنعتی شکوهیه در پایان این دیدار ضمن ابراز خرسندی و استقبال از تداوم جلسات فیمابین دانشگاه و صنعت، بر لزوم عینیت یافتن خروجی این جلسات تاکید و پیشنهاد کرد تا همکاری های متقابلی بین دانشگاه و مراکز تحقیق و توسعه صنایع شکل گرفته و منجر به اکتشاف توانمندی هایی در تولید، به روز رسانی و رقابتی شدن صنایع گردد. وی گفت: هیات مدیره شهرک صنعتی شکوهیه قم این آمادگی و تمایل را دارد تا با در اختیار گذاشتن امکانات و تجهیزات آزمایشگاهی مستقر در صنایع به پیشبرد اهداف آموزشی، پژوهشی و کارآفرینی دانشگاه ها کمک نماید و در راستای حمایت از طرح های نوآورانه و مراکز رشد، فضاهایی را در اختیار گروه های دانشجویی، تیم های پژوهشی و فارغ‌التحصیلان قرار دهد.
فعالیت های تشکل جامعه اسلامی دانشگاه صنعتی قم در سال 99

بسم الله الرحمن الرحیم

ضمن تبریک آغاز سال نو آرزوی سالی سرشار از خیر و برکت،  اهم فعالیت های تشکل جامعه اسلامی دانشگاه صنعتی قم در سال 99 به شرح ذیل تقدیم می گردد:

1) فعالیت مضاعف و برنامه ریزی شده پایگاه های مجازی تشکل همزمان با غیر حضوری شدن دانشگاه ها: بر این اساس تلاش گردید با اولویت قرار دادن مبانی ها، در زمینه های قرآن و نهج البلاغه، نشر منویات مقام معظم رهبری، جملات و وصیت نامه های شهدا،  بیانات علما، برش هایی از کتب مختلف و بحث مهدویت و فلسفه قیام حسینی تولید محتوا و انتشار در فضای مجازی انجام گردد.

2) مسابقه مجازی منجی آفاق: این مسابقه بمناسبت نیمه شعبان و چله بزرگ قرن با هدف افزایش معرفت نسبت به صاحب الزمان (عج) و ترویج مفاهیم مهدوی در چهار هفته و با موضوعات: «انتظار و سبک زندگی منتظرانه»، «شناخت»، «دعا»، «دولت کریمه امام عصر (عج)» در سایت پرس لاین و با حضور 83 نفر از دانشجویان دانشگاه صنعتی قم برگزار گردید.

3) حضور در دیدار دانشجویان با رهبر معظم انقلاب در ماه مبارک رمضان.

4) برگزاری کارگاه نشریه نویسی: این دوره در دوازده جلسه با حضور برادر گرامی مهندس حشمتی و با محوریت اصول و مبانی گزارش نویسی، مقاله نویسی، خبر نویسی و... برگزار گردید.

5) لایو اینستاگرام: این برنامه بمناسبت عید غدیر خم و با موضوع بررسی مهدویت در خطبه غدیر با دعوت از استاد باقی از اساتید مرکز تخصصی مهدویت قم در صفحه اینستاگرام تشکل برگزار شد. همچنین در پایان این برنامه مراسم زیارت قبر مطهر سردار دلها شهید سلیمانی عزیز بصورت مجازی منعقد گردید.

6) مسابقه کتابخوانی فتح خون: این مسابقه با هدف تبیین معارف حسینی و از طریق کتاب فتح خون به قلم سید شهیدان اهل قلم سید مرتضی آوینی و با حضور حدود 50 نفر از دانشجویان دانشگاه صنعتی قم انجام شد.

7) مسابقات کتابخوانی قدرت و شکوه زن: این برنامه بمناسبت وفات حضرت معصومه (س) با استفاده از کتاب قدرت و شکوه زن در کلام امام خمینی و امام خامنه ای در بستر فضای مجازی و با حضور دانشجویان سراسر کشور برگزار شد.

8) برگزاری دهمین دوره انتخابات شورای مرکزی و هیات نظارت: با عنایت پروردگار انتخابات دوره دهم شورا مرکزی بصورت مجازی برگزار شد و در اولین جلسه شورا مرکزی آقای محمد حسین رادان بعنوان دبیر جدید این تشکل انتخاب شد.

9) مصاحبه ها و بیانیه های مختلفی در طول سال از سمت تشکل صورت گرفت از جمله مصاحبه آقای ولی دبیر وقت تشکل با خبرگزاری فارس با هدف تشریح و تبیین طرح کتابخوانی حاج قاسم سلیمانی، مصاحبه خانم فرجیان قائم مقام واحد خواهران با خبر گزاری فارس استان قم با موضوع ویژگی های دانشجو تراز انقلاب، بیانیه تشکل بمناسبت شهادت شهید فخری زاده.

10) تهیه و انتشار چندین شماره از نشریه های گفتمان حق و نشریه فرصت و همچنین انتخاب نشریه گفتمان حق بعنوان نشریه برگزیده کشوری طی دو سال متوالی.

11) برگزاری طرح کمک های مومنانه بصورت مشترک با بسیج دانشجویی و انجمن اسلامی دانشجویان: این طرح بمناسبت ماه مبارک رمضان و برای کمک به خانواده های نیازمند انجام شد. در این طرح 40 کارت هدیه 250 هزار تومانی در مجموع به ارزش 10 میلیون تومان به خانواده های آسیب دیده از بیماری منحوس کرونا تقدیم گردید.

12) همکاری گسترده با اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان و برگزاری برنامه های مشترک از جمله:

الف)طرح مطالعاتی حاج قاسم سلیمانی یک: این طرح بمناسبت ماه مبارک رمضان و با محوریت چهار کتاب: «برای مهمانی خدا آماده شویم»، «چگونه دستورات دینی ما را تربیت میکنند»، «تقوا، حکمت، ترکیه و اخلاص» و «کتاب شهر خدا» به قلم استاد پناهیان بصورت مجازی و از طریق نرم افزار کتابخوانی طاقچه با هدف تعمیق مبانی اسلامی در سطح کشوری برگزار گردید.

ب) طرح ازدواج دانشجویی طهورا با محوریت چهار موضوع: «ازدواج در دوران دانشجویی»، «ملاک ها و معیار های انتخاب همسر شایسته»، «طرح موضوع با شخص مدنظر و خانواده»، «خواستگاری و مطرح کردن مسائل مدنظر» با هدف افزایش آگاهی قبل از ازدواج و ترویج ازدواج آسان با دعوت از حجت الاسلام دهقان و عزیزی، در بستر فضای مجازی برگزار گردید.

 ج) طرح مطالعاتی حاج قاسم سلیمانی دو: این طرح با محوریت زندگینامه و خاطرات شهدا و با مطالعه چهار کتاب: «شاهرخ حر انقلاب»، «خدای خوب ابراهیم»، «قرار یکشنبه ها» و «وصال» در نرم افزار کتابخوانی طاقچه و در سطح کشوری برگزار شد.

د) دوره مطالعاتی مدرسه رشد: این دوره با محوریت مطالعه آثار مقام معظم رهبری با همکاری دفتر نشر آثار آیت الله خامنه ای و بنیاد تبیین اندیشه های امام خمینی و رهبری در دانشگاه ها در سطح کشوری برگزار شد.

فعالیت های تشکل جامعه اسلامی دانشگاه صنعتی قم در سال 99

سه شنبه بیست و چهارم فروردین 1400 ساعت 9:36 ب ظ
آیت الله رجبی در دیدار با هیات رئیسه دانشگاه ازپیشرفت های قابل توجه در دانشگاه صنعتی قم تقدیر کرد
آیت‌الله محمود رجبی عضو حقیقی هیات امنا دانشگاه و رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی رحمة الله در دیدار هیات رئیسه دانشگاه صنعتی قم ازپیشرفت های قابل توجه دانشگاه صنعتی قم تقدیر کرد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه در این دیدار ابتدا دکتر جلال رضایی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم با گرامیداشت یاد و خاطره استاد فرزانه آیت الله مصباح یزدی، انتصاب آیت‌الله رجبی را به ریاست موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) تبریک گفت. دکتر رضایی نور درتشریح موفقیت های دانشگاه با اشاره به نوسازی و بهسازی فضای عمرانی بالغ بر ۱۰ هزار متر مربع دانشگاه و پرداخت کلیه بدهی‌ها و معوقات اساتید دانشگاه، حمایت بیشتر هیات امناء را خواستار شد.
رئیس دانشگاه صنعتی قم گفت: دانشگاه صنعتی قم تنها دانشگاه صنعتی کشور است که در آن چادر به عنوان پوشش برتر  خانم ها انتخاب شده است. این دانشگاه با اساتید نخبه و جوان و کارکنان پرتلاش خود توانسته است خود را به عنوان دانشگاهی تمام الکترونیک در ارائه خدمات در بستر فضای مجازی، معرفی کند. وی در ادامه گزارش خود افزود: چارت تفصیلی دانشگاه پس از ۱۲ سال تصویب شد و حدود 60 نفر از کارکنان و اعضای هیئت علمی تبدیل وضعیت شده اند. دانشگاه در سال گذشته توانست علاوه بر کسب مجوز قطعی دو دانشکده جدید مکانیک و برق- کامپیوتر مجوز اولین مرکز نوآوری استان را نیز اخذ نماید. وی با اشاره به رشد ۳۳ درصدی اعضای هیات علمی با استخدام 16 عضو جدید، اخذ مجوز پذیرش بدون کنکور دانشجویان خارجی را زمینه ساز معرفی دانشگاه صنعتی قم در عرصه های بین المللی دانست. رضائی نور کسب رتبه اول اشتغال دانش آموختگان مقطع کارشناسی در سطح کشور و ارتقاء رتبه ۱۰ تا ۱۵ پله ای دانشگاه در رتبه بندی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام(ISC) را از دیگر موفقیتهای دانشگاه در سال اخیر برشمرد.
حجت الاسلام دکتر قربانی مسئول دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه و عضو هیات رئیسه، با بیان اقدام دانشگاه در ترویج شعائر دینی وتلاش بر اعتلای فرهنگ اهل بیت علیهما السلام در بین دانشجویان و دانشگاهیان، برگزاری مسابقات و برنامه های مذهبی و منجمله برگزاری سوگواره ملی حریم فاطمی و انتخاب دانشگاه صنعتی قم به عنوان دبیرخانه کشوری و توجه ویژه به مقوله حجاب در دانشگاه صنعتی قم را از ویزگی های مثبت و رو به رشد دانشگاه در زمینه فرهنگی دانست.
آیت‌الله محمود رجبی در این دیدار با تقدیر از پیشرفت های دانشگاه، به بیان لزوم توجه به تقویت زیرساختهای علمی از جمله تقویت بدنه هیات علمی و نیز توسعه کارگاهها و ازمایشگاه و کلاس های درسی پرداخت.
ایشان همچنین علاوه برتوجه به سیره و کلام معصومین در برنامه های دانشگاه ، بر لزوم توجه به مقوله فرهنگ اسلامی در کنار توسعه علمی نیز اشاره نمود.
ایت الله رجبی در پایان این دیدار با اشاره به کمتر شدن حواشی سال های قبل دانشگاه و تقدیر از پیشرفت های دانشگاه بر حمایت خود بعنوان عضوی از اعضای هیات امنا جهت پیشرفت و توسعه دانشگاه تاکید کرد.
کانالهای ارتباطی کارشناسان دانشگاه در ایام دور کاری :
نظر به محدودیت‌های جدید اعلام شده از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر عدم امکان حضور کارکنان در دانشگاه، بدینوسیله کانالهای ارتباطی کارشناسان  دانشگاه اعلام می گردد:
کانالهای ارتباطی کارشناسان حوزه معاونت آموزشی و پژوهشی :

ایمیل

Telegram ID

آیدی "بله"

کارشناس

سمت

 

 

farhadi33@

آقای فرهادی

مسئول دفتر معاونت

academic@qut.ac.ir

Bb1365@

bayat2000@

آقای بیات

کارشناس آموزش کل

postgraduate@qut.ac.ir

A_teymoori@

A_teymoori@

خانم تیموری

کارشناس تحصیلات تکمیلی

 

 

sajjad_h62@

آقای حاتم نیا

کارشناس نظام وظیفه

 

m_shahghale@

m_shahghale@

آقای شاه قلعه

کارشناس  فارغ التحصیلان و معرفی به استاد

Jolodar1311@gmail.com

 

 

آقای جلودار

کارشناس فارغ التحصیلان

Saidehsobhani3@gmail.com

 

 

خانم سبحانی

کارشناس بایگانی آموزش

 

tanha_10098_1366@

seyyedmahdi10098@

آقای مهدی موسوی

کارشناس گروه معارف،ریاضی،شیمی

 

Fa1980@

f_alishahi@

خانم علیشاهی

کارشناس دانشکده فنی مهندسی

 

m_h3_2@

mosi9399@

آقای ملک لی

کارشناس دانشکده برق و کامپیوتر

 

Mo_G7@

mo_g77@

خانم گشتاسبی

کارشناس دانشکده مکانیک

research@qut.ac.ir

 

beikaee@

آقای بیکایی

کارشناس امور پژوهشی

industry@qut.ac.ir

msvmosavi63@

innocenter@

آقای موسوی

کارشناس ارتباط با صنعت

 

Jazb165@

 

خانم طاووسی

کارشناس جذب

 

hossein700423@

hossein8998@

آقای ابراهیمی

کارشناس آزمایشگاه های برق


کانالهای ارتباطی کارشناسان حوزه معاونت دانشجویی و فرهنگی :

   سمت

نام خانوادگی کارشناس

bale ID

telegram ID

پست الکترونیکی

کارشناس اموردانشجویی و مسئول دفتر معاونت 

خانم سوهانیان

--

--

nsohaniyan@yahoo.com

کارشناس فرهنگی 

آقای علی مرادی

farhangiqut

farhangi_qut

alimoradi68@chmail.ir

کارشناس انجمنهای علمی و کانونها

آقای صادقی

sadegi_91

-

sadeqi.h.62@gmail.com

کارشناس اداره تغذیه

آقای زلفی گل

09125397946

-

dsq.zolfigol_re@yahoo.com

کارشناس اداره خوابگاهها و کاردانشجویی

خانم بهرامی

-

-

sa.bahrami16@gmail.com

کارشناس مرکز بهداشت و مشاوره

خانم بیدآبادی

09910943904

-

-

تربیت بدنی

آقای حمیدی 

a_hamidi

 

 

مدیر فرهنگی 

حجت الاسلام طباطبایی

tabatabaee1

 

 



کانالهای ارتباطی کارشناسان دانشگاه در ایام دور کاری :

دوشنبه بیست و سوم فروردین 1400 ساعت 12:5 ق ظ
درخشش دانشجویان دانشگاه صنعتی قم در اولین دوره از مسابقات کشوری بنیاد ملی نخبگان با نام ره نشان

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، در اولین دوره از مسابقات مسئله محور بنیاد ملی نخبگان با نام " ره نشان " ، پنج تن از دانشجویان دانشگاه صنعتی قم موفق به کسب رتبه برتر شدند.
شایان ذکر است، این مسابقات با هدف شناسایی افراد و تیم‌های مستعد، دانشجویان و فناوران برای توانمندسازی در حل مسائل و نیازهای صنعت کشور، در ۵ حوزه زیست فناوری، حمل و نقل، آب و محیط زیست، انرژی و هوشمندسازی میزبان ۳۸ شرکت دانش بنیان و ۵۶ پروژه بود.
شرکت‌ها ضمن تعریف پروژه‌های فناورانه، نیازهایشان را مطرح کردند و با فعالیتی ۵ ماهه از مهرماه آغاز و تا دهم اسفند سال 1399 ادامه یافت. این طرح ها با استقبال ۴۵۱۰ نفر از شرکت کنندگان، به مرحله اجرا رسید. 
پس از ۷ مرحله ارزیابی، و برگزاری کارگاه‌های آموزشی متنوع، نشست‌های تیم سازی و مربی‌گری با هدف پیشبرد پروژه‌ها، برترین ها به مرحله نهایی راه یافتند که منجر به رقابت تیم ها در قالب بیش از 300 تیم  شد.
مراسم اختتامیه و تقدیر از تیم های برتر این مسابقه در 18 اسفند ماه سال 1399 با حضور آقای دکتر ستاری ، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار گردید .
اسامی و رتبه ها:
کسب رتبه اول توسط جناب آقای امیرمهدی غفوری دانشجو کارشناسی مهندسی صنایع پروژه شناسائی و ردیابی پالتها در زنجیره تامین گروه خودروسازی سایپا در حوزه حمل و نقل
کسب رتبه دوم  توسط سرکار خانم زهرا نظریان دانشجوی کارشناسی مهندسی انرژی در پروژه امکان سنجی Redox_SOFC پیل سوختی در حوزه انرژی
کسب رتبه دوم توسط سرکارخانم سیده فاطمه زهرا سیدالنگی دانشجو کارشناسی مهندسی انرژی در پروژه امکان سنجی Redox_SOFC پیل سوختی در حوزه انرژی
کسب رتبه سوم توسط سرکارخانم حانیه ساجدی دانشجو کارشناسی مهندسی مکانیک پروژه سیستم مدیریت باتری و روش‌های کنترل دما در پک باتری خودروهای در حوزه انرژی
کسب رتبه سوم  توسط جناب آفای علیرضا صل علی نائینی دانشجوی کارشناسی  مهندسی انرژی در پروژه بررسی راهکار های هوشمندسازی در صنعت نفت و گاز در حوزه هوشمندسازی

این موفقیت علمی را به جامعه دانشگاهی تبریک گفته، توفیقات روزافزون این عزیزان را مسألت می نماییم.                           روابط عمومی دانشگاه صنعتی قم 










حجت الاسلام ذوالنوری: توسعه دانشگاه صنعتی قم موجب تقویت زیرساخت های استان می شود

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: تقویت و توسعه دانشگاه صنعتی قم در تقویت زیرساخت های توسعه و رشد تولیدی، صنعتی و اقتصادی استان بسیار مؤثر و ارزشمند است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، حجت الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنوری  در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه،  اظهارداشت: رشد تخصصی نیروهای جوان استان، جلوگیری از کوچ نیروهای کارآمد و توانمند، تقویت زیر ساخت های توسعه و رشد علم و صنعت استان همه در گرو حمایت همه جانبه در وهله اول وزارت خانه متبوع و سپس مدیران ارشد استان از این دانشگاه است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی  مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیشرفت های همه جانبه دانشگاه صنعتی قم تصریح کرد: وجود این دانشگاه در شهر کریمه اهل بیت(ع) و ام القری جهان اسلام بسیار مهم و ضروری بود تا استان قم علاوه بر نشر علوم و معارف آل محمد(ص) در عرصه علم و صنعت نیز همسو با سایر استان های کوچک و بزرگ که دارای دانشگاه صنعتی می باشند کمکی برای نظام و انقلاب بوده و باری را از دوش کشور بردارد.

وی با بیان اینکه تا دو سه سال پیش، دانشگاه صنعتی قم در بین سایر دانشگاه های صنعتی کشور در جایگاه مطلوبی قرار نداشت، افزود: بحمدالله با تغییر مدیریتی مناسب، این دانشگاه امروز یکی از مراکز علمی صنعتی کشور می باشد به گونه ای که در جایگاه ۱۱ بر اساس معیارهای پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) قرار گرفته است و این موفقیت حاصل نمی شد مگر با تلاش های جهادی کادر مدیریتی و برنامه ریزی دانشگاه صنعتی قم که این افتخار را برای استان رقم زدند.

رئیس فراکسیون دفاع و اقتدار ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز تحول صنعتی نیاز جدی استان و کشور است و غفلت از این موضوع خسارت بار خواهد بود، اظهارکرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی می فرمایند تمام مشکلات کشور را خودمان می توانیم داخل کشور حل کنیم. به عنوان مثال اگر از شرکت‌های دانش بنیان حمایت شود و به جوانان اعتماد شود ما نیازی به کشورهای بیگانه نداریم. البته بعضی مسئولین می خواهند روحیه یأس و ناامیدی را در جامعه ترویج دهند و وابستگی کشور را به بیگانگان حفظ کنند. طبق فرموده مقام معظم رهبری مدظله العالی ما باید با تکیه بر توانمندی های داخلی در همه زمینه ها و رونق و جهش تولید به خودکفایی برسیم واین مهم با مانع زدایی از مسیر و مراحل تولید وحمایت ها و پشتیبانی از تولید و اشتغال محقق خواهد شد.

وی با اشاره تحولات مثبت در دانشگاه صنعتی قم از جمله پروژه های عمرانی این دانشگاه گفت : با توجه به مدیریت جوان و جهادی و فعال دانشگاه چنانچه نیازمند های آن که مهمترین آن مشکل مکان دانشگاه می باشد با همت مسئولین مربوطه مرتفع گردد یقینا آینده ای بهتر در انتظار آن خواهد بود. نظر به اینکه این دانشگاه یک دانشگاه فنی است، نیاز به تجهیزات، آزمایشگاه و کارگاه های متعددی دارد، که هزینه‌بر هم هست، بنده تمام قد از این دانشگاه رو به رشد حمایت خواهم کرد.

دیدار نوروزی اعضاء هیات رئیسه دانشگاه با اعضای هیات علمی به صورت مجازی
 هیات رئیسه دانشگاه به صورت مجازی با اعضای هیات علمی دانشگاه دیدار و سال نو را تبریک گفتند.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه؛ با آغاز سال 1400 و سنت پسندیده دید و بازدیدهای نوروزی که پس از تعطیلات سال نو مرسوم است، امسال نیزبا توجه به مصوبات ستاد ملی مدیریت کرونا مبنی بر ممنوعیت هرگونه دید و بازدید برای تبریک سال نو در دستگاه‌ها و نهادهای اداری، اعضای هیات رئیسه دانشگاه از طریق فضای مجازی با اساتید دیدار نمودند. در این دیدار نوروزی مجازی، اعضای هیات رئیسه ضمن تبریک سال نو، موفقیت های دانشگاه در سال ۹۹ را تبریک گفته و از تلاش های آنان در کسب رتبه اول کشور در اشتغال دانش آموختگان مقطع کارشناسی، عناوین کسب شده در جشنواره پژوهشگران برتر استان، اخذ مجوز پذیرش دانشجویان خارجی و ارتقاء چشمگیر جایگاه دانشگاه در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام(ISC) و سایر دستاوردهای علمی و پژوهشی، تقدیر و تشکر نمودند.
دکتر قنبری معاون آموزشی دانشگاه با اشاره به مدیریت و مساعدت‌های ریاست دانشگاه که باعث نیل به این موفقیت ها شده است، تقویت زیرساخت ها و تجهیز کارگاه ها و آزمایشگاه ها و حمایت از پروژه ها را از برنامه ها و اولویت‌های دانشگاه درسال جاری جهت ارتقاء جایگاه دانشگاه در عرصه های ملی و بین المللی برشمرد.
در ادامه دکتر رضائی نور رئیس دانشگاه، با برشمردن موفقیت های کسب شده آنها را حاصل تلاش و همدلی تمامی اساتید و کارکنان دانست و با اشاره به ارتقاء رتبه دانشگاه پیش از زمان درنظر گرفته شده در چشم انداز راهبردی دانشگاه ، آن را نشان از تلاش و همت مضاعف اساتید دانست و تلاش برای اخذ دانشجوی مقطع دکترا را از اولویت های دانشگاه به منظور سرعت بخشیدن به رشد و شکوفایی مطرح کرد.
در ادامه سایر اعضای هیات رئیسه با تبریک سال نو موفقیت های کسب شده را تبریک و با آرزوی موفقیت برای اساتید ارتقاء دانشگاه در همه عرصه ها را از خداوند قادر خواستار شدند. در پایان این دیدارمجازی، اعضای هیات علمی با تبریک متقابل سال نو و با تشکر از فضای علمی و رو به رشد بوجود آمده در دانشگاه، نقطه نظرات و سوالات خود را با هیات رئیسه مطرح نمودند.





 رئیس دانشگاه صنعتی قم ارتقاء چشمگیر رتبه دانشگاه در رتبه بندی ISC  را تبریک گفت
در پی ارتقاء چشمگیر رتبه دانشگاه صنعتی قم در رتبه بندی ISC ، دکتر رضائی نور رئيس دانشگاه، این موفقیت را به اساتید، دانشجویان وکارکنان دانشگاه تبریک گفت.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه در متن این پیام تبریک آمده است:
اساتید، همکاران و دانشجویان ارجمند دانشگاه صنعتی قم
سلام علیکم
پس از حمد و سپاس خدای متعال و صلوات بر حضرت محمد ( ص ) و ائمه هدی ( علیهم السلام )، در ادامه افتخارات غرور آفرین دانشگاه ، اینجانب ارتقاء چشمگیر رتبه دانشگاه صنعتی قم ، در رتبه بندی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام " ISC" را خدمت اعضاء محترم هیات علمی ، اساتید ، دانشجویان وکارکنان دانشگاه و همچنین مردم شریف استان قم تبریک عرض می نمایم.
ارتقاء این جایگاه از رتبه 30-21 سالیان قبل فیمابین دانشگاههای صنعتی به رتبه 15-11 در انتهای سال 1399 موجب مباهات و خوشوقتی است. بدیهی است کسب این موفقیت بزرگ که متکی به لطف الهی و مبتنی بر کوشش جمعی و انگیزه معنوی است، مدیون زحمات و تلاش های تمامی همکاران گرامی دانشگاه است. لذا برخود لازم می دانم از تمامی شما عزیران دلسوز و متعهد که فعالانه در به ثمر رسیدن این موفقیت بزرگ سهیم بوده اید، تقدیر و تشکر نمایم. هر چند این جایگاه هدف کافی و غایی نیست ولی امید می‌رود که با فراهم شدن هر چه بیشتر زمینه‌های بروز استعدادها و خلاقیتها، و با تلاش مستمر و همکاری جمعی و تکیه بر توانمندی ها و ظرفیت های همکاران شاهد تداوم موفقیت های روزافزون دانشگاه صنعتی قم و نیل به جایگاه‌های برتر کشور و عرصه های بین المللی باشیم.
در پایان مجددا از تمام فرهیختگانی که در کسب موفقیت های دانشگاه درسال1399 بخصوص در ارتقاء ستودنی جایگاه دانشگاه در رتبه بندی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام و کسب رتبه اول کشور در اشتغال دانش آموختگان مقطع کارشناسی و همچنین اخذ مجور جذب دانشجویان خارجی و کسب رتبه های برتر پژوهشی استان نقش آفرینی کرده و از هیچ کوششی دریغ ننموده‌اند، تشکر و قدردانی می نمایم، بدون شک این نتایج درخشان، حاصل یک عزم والا در قالب یک کار گروهی قوی همراه با یکدلی و هماهنگی کم نظیر به دست آمده و این موضوع یک سرمایه ویژه‌ در جهت پیشرفت همه جانبه دانشگاه در حوزه های مختلف آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، کار آفرینی و ارتباط با جامعه می‌باشد.

از خداوند متعال برای همگان عزت و سربلندی و حسن عاقبت مسئلت می نمایم و از توفیق خدمتگزاری در محضر بندگان خوب و محبوب خداوند شاکر و سپاسگزارم.
                                                                                                                                             جلال رضائی نور
                                                                                                                                           رئیس دانشگاه صنعتی قم
قرار گرفتن دانشگاه صنعتی قم در میان 15 دانشگاه برتر صنعتی کشور بر اساس معیارهای پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)

بر اساس معیارهای پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) دانشگاه صنعتی قم در کنار دانشگاه های صنعت نفت، صنعتی کرمانشاه و صنعتی همدان در جایگاه 11 تا 15 دانشگاه های صنعتی کشور قرار گرفت.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه این پایگاه همه ساله بر اساس 6 معیار آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری، بین المللی سازی، اثرگذاری اقتصادی و زیرساختها دانشگاه های مختلف کشور را مورد ارزیابی و رتبه بندی قرار می دهد که مورد تایید و ملاک عمل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز می باشد. دانشگاه صنعتی قم در سال گذشته در رتبه 21 تا 30 دانشگاه های صنعتی کشور قرار گرفته بود که با توجه به برنامه ریزیهای صورت گرفته در جهت اعتلای رتبه دانشگاه، در رتبه بندی سال 1399، دانشگاه رشد چشمگیری را داشته وتوانست در رتبه 11 تا 15 این رتبه بندی قرار گیرد. در جدول زیر رتبه دانشگاه در معیارهای مذکور و در سالهای مختلف، نشان از عملکرد مثبت دانشگاه در اغلب زمینه ها دارد.

 

سال

رتبه کلی

آموزش

پژوهش

فناوری و نوآوری

بین المللی سازی

اثرگذاری اقتصادی

تسهیلات و امکانات

1395

21

16

21

---

12

12

20

1396

21-29

17

25

---

6

14

24

1397

21-29

17

24

---

6

14

27

1398

21-32

17

27

---

6

14

17

1399

11-15

17

14

9

10

22

10

رتبه بندی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)  از سال 1392 آغاز شده است که در آن سال فقط اطلاعات 9 دانشگاه صنعتی استخراج و از سال 1395 دانشگاه صنعتی قم وارد این رتبه بندی گردید. جهت استخراج رتبه دانشگاه ها، اطلاعات 3 ساله منتهی به دو سال قبل ازسال بیان شده در جدول فوق ملاک عمل می باشد. بطور مثال رتبه سال 1399 بر اساس اطلاعات سالهای 1395-1397 می باشد. همچنین در سالهای گذشته معیار فناوری و نوآوری در زیر مجموعه معیار پژوهش قرار می گرفت که ازسال گذشته با توجه به اهمیت موضوع، بخش فناوری و نوآوری به عنوان معیار مستقل در رتبه بندی لحاظ شده است. همانطور که مشخص است، رشد رتبه دانشگاه در بخش پژوهش و امکانات و همچنین کسب رتبه مناسب در بخش فناوری و بین المللی سازی باعث رشد رتبه کلی دانشگاه گردیده است.
لازم به ذکر است در سالهای اخیر رتبه کلی مطلق دانشگاه ها بیان نمی شود و دانشگاه ها در 5 سبد مختلف رتبه بندی می شوند که دانشگاه صنعتی قم در سبد سوم قرار گرفته است. با توجه به برنامه ریزیهای صورت گرفته و آمار فعالیت های پژوهشی، بهبود زیر ساختها، فراهم شدن شرایط درآمدزایی و اخذ مجوز جذب دانشجویان خارجی،  کسب رتبه 6 تا 10 دانشگاه های صنعتی و قرارگیری در سبد دوم در سالهای آتی دور از انتظار نمی باشد.

رئیس دانشگاه صنعتی قم: جذب دانشجوی بین‌المللی توسط دانشگاه صنعتی قم از سال 1400 آغاز می‌شود
به گزارش روابط عمومی دانشگاه؛ دکتر جلال رضائی نور در گفتگو با خبرنگار موج در قم، پیرامون اخذ مجوز در جذب دانشجوی بین‌المللی اظهار داشت: در جهت جذب دانشجوی بین‌المللی یک سری شاخصه‌هایی تعیین شده است که شامل استاندارد بودن فضای آموزشی، ورزشی ، رفاهی، تفریحی و فضای سبز از لحاظ کمی و کیقی می‌باشد.
رئیس دانشگاه صنعتی قم افزود: همچنین باید اساتید و اعضای هیات علمی نیز به لحاظ کیفی و کمی مورد تائید باشد و سامانه ها و کیفیت و در دسترس بودن آن به خوبی احراز شود.
وی بیان کرد: اواخر سال 97 در بازدید وزارت علوم، ایراداتی به وضعیت عمرانی و فضای دانشگاهی گرفته شد که بخش زیادی از این ایرادات را رفع کردیم.
رضائی نور عنوان کرد: در سال 98 نیز در بازدید مجدد، ایراداتی به مباحث مرتبط به فضای ورزشی و تعداد اساتید و اعضای هیات علمی گرفته شد که آن را ارتقاء دادیم و 17 نفر عضو جدید هیات علمی  نخبه جذب کردیم.
وی خاطرنشان کرد: در سال 99 نیز مجدد درخواست بازنگری کردیم که با توجه به اخذ استانداردهای لازم، مجوز جذب دانشجوی بین‌المللی اعطا شد.
رئیس دانشگاه صنعتی قم تصریح کرد: با توجه به کسب مجوزهای لازم در سال گذشته، جذب دانشجوی بین‌المللی توسط دانشگاه صنعتی قم ازمهرماه  سال 1400 آغاز می‌شود.
وی گفت: تبلیغات را در جهت جذب دانشجوی بین المللی آغاز کرده‌ایم و با توجه به تحصیل دانشجویان و طلاب خارجی در قم و جایگاه این شهر در عرصه بین‌الملل، ظرفیت خوبی در جذب دانشجوی بین المللی دیده می شود.
رضائی نور افزود: در حال حاضر نیز سایت دانشگاه صنعتی به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی فعال است و تبلیغاتی به صورت تیزر و کلیپ جهت معرفی دانشگاه در سطح بین‌الملل در حال تولید و بارگذاری است.
وی بیان کرد: با توجه به شرایط کرونا و توسعه زیرساختهای فضای مجازی، هزینه سرویس‌ها و خدمات آموزشی در جذب دانشجوی بین المللی نیز کمتر است و این امر فرصت خوبی در جهت تحصیل در رشته‌های مختلف در سطح بین‌الملل به شمار می‌رود.
رئیس دانشگاه صنعتی قم عنوان کرد: دانشگاه صنعتی قم در سال۱۳۸۷با دو رشته مهندسی کامپیوترو مهندسی صنایع شروع به فعالیت کرد و در حال حاضر بیش از دو هزار دانشجو درهشت رشته کارشناسی و ۱۶ رشته کارشناسی ارشد مشغول به تحصیل‌اند و 64 عضو هیات علمی نیز در دانشگاه فعال هستند.
وی اظهار داشت: از سال 97 تاکنون 30 درصد به تعداد اعضای هیات علمی دانشگاه صنعتی قم افزوده شده و تا شهریور 1400 نیز 10 نفر عضو هیئت علمی دیگر جذب می‌کنیم.
 
جذب دانشجویان بین المللی در دانشگاه صنعتی قم
به گزارش روابط عمومی دانشگاه؛ پس از پیگیری های مداوم مسئولین، دانشگاه صنعتی قم موفق به اخذ مجوز جذب دانشجویان بین المللی بدون کنکور شد. براساس این مجوز دانشگاه صنعتی قم می تواند از مهر ماه سال 1400 نسبت به جذب دانشجویان بین المللی در رشته های فنی و مهندسی اقدام نماید.
روابط عمومی دانشگاه این موفقیت را که زمینه ساز معرفی دانشگاه صنعتی قم در سطح بین الملل خواهد شد را به جامعه دانشگاهیان استان قم تبریک عرض می نماید.

جذب دانشجویان بین المللی در دانشگاه صنعتی قم

شنبه چهاردهم فروردین 1400 ساعت 1:8 ب ظ
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود