امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار دانشگاه

RSS
بازدید دانشجویان مهندسی برق قدرت دانشگاه صنعتی قم از شرکت توزیع برق  استان
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: دانشجویان مهندسی برق قدرت دانشگاه صنعتی قم از مرکز دیسپاچینگ و کنترل شبکه شرکت توزیع استان قم بازدید کردند. این بازدید با هدف توسعه ارتباط بین صنعت ،دانشگاه و آموزش بهتر دانشجویان و همچنین تعامل در راستای طرح همیار با صنعت به سرپرستی دکتر حسن زاده عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی قم صورت گرفت. 
دکتر حسن زاده در خصوص مرکز دیسپا چینگ گفت: بـه علت حیاتی بودن حفظ شبکه قدرت ،سیستم کنترل آن بایستی دارای قابلیت اطمینان بسیار بالا بوده و احتمال وقـوع خرابی در آن ناچیز باشد و همچنین اطلاعات به سرعت بین مراکز و تجهیزات شـبکه منتقـل شـود.
 وی افزود: امـروزه پیچیـدگی و گسترش شبکه‌های قدرت به حدی رسیده است که کنترل با یک مرکز ممکن نبوده و چندین مرکز کنترل بـرای ایـن کار در نظر گرفته می‌شوند. بنابراین بایستی تقسیم وظایف در شبکه‌های قدرت بنا به نـوع عملکـرد و یـا محـدود‌های جغرافیایی صورت گرفته و هماهنگی‌های لازم بین مراکز مختلف برای نظارت صحیح بر روی عملکـرد سیسـتم قـدرت وجود داشته باشد.
عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی قم  در خصوص اهداف و شرح و ظایف مرکز دیسپاچینگ گفت: پایش، نظارت، کنترل و حفظ پایداری و بهره برداری بهینه از شبکه انتقال و فوق توزیع. برنامه‌ریزی قطعی‌های درخواستی جهت تعمیر، سرویس، نگهداری و توسعه شبکه انتقال و فوق توزیع ، هماهنگی و نظارت بر تعمیر، سرویس، نگهداری و توسعه سیستم‌های مخابراتی از جمله وظایف این مرکز می باشد.هماهنگی و نظارت بر تعمير، سرويس، نگهداری و توسعه سيستم‌های مخابراتی ( بي سيم _ PLC _ تلفن و مراكز تلفن _ مايكروويو ... ) و تله متری نیز برعهده مرکز دیسپاچینگ می باشد.

 
معاون وزیر و رئیس سازمان امور دانشجویان : اولین مسئولیت دانشگاه ها رفع مشکلات استان و کشور است
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: همزمان با میلاد علی اکبر(ع)، دکتر صدیقی معاون وزیر علوم تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان ضمن بازدید از دانشگاه های استان،در مراسم روز جوان دانشگاه صنعتی قم که به همت بسیج کارکنان این دانشگاه برگزار شده بود، شرکت و چندین پروژه عمرانی را در دانشگاه صنعتی قم افتتاح کرد.
دکتر صدیقی معاون وزیر و رئیس سازمان امور دانشجویان ایجاد رفاه هر چه بیشتر برای دانشجویان را از دغدغه های اصلی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دانست.
دکتر صدیقی در بازدید از دانشگاه صنعتی قم ضمن اشاره به پیشرفت های علمی و پژوهشی این دانشگاه در حال توسعه افزود: امروز مشکلات کشور با حضور جوانان به ویژه قشر دانشگاهی حل می شود. درحال حاضربستر حرکت و پیشرفت برای جوانان فراهم شده است.
معاون وزیر گفت: وجود بیش از سی دانشگاه و موسسه آموزش عالی در استان قم یکی از افتخارات آن محسوب می شود. طی مذاکرات صورت گرفته با مسئولین استان به ویژه دکتر سرمست استاندار قم دانشگاه ها باید در رفع مشکلات استان دخیل باشند.در واقع اولین مسئولیت دانشگاه ها به ویژه در استان قم رفع مشکلات استان و کشور است.
وی افزود: یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی این است که با رشد و توسعه آموزش عالی، ورود جوانان به دانشگاه دیگر رویا یا آرزوی دست نیافتنی نیست.
دکتر صدیقی ایجاد رفاه و فراهم آوردن امکانات لازم برای دانشجویان را یکی از دغدغه های اصلی مسئولین وزارت علوم،تحقیقات و فناوری دانست.
رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: ارتقای سطح کیفی خوابگاه های دانشجویی،صنعتی شدن آشپزخانه و تجهیز سالن های ورزشی دانشگاه ها از اقدامات صورت گرفته وزارت علوم،تحقیقات و فناوری جهت رفاه حال دانشجویان است.
در ادامه دکتر رضایی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم با اشاره به ایجاد تغییرات و تحولات مثبت در سال ۱۳۹۷ در این دانشگاه به برنامه های سال ۱۳۹۸ اشاره کرد.
وی جذب دانشجویان غیرایرانی،ساخت رستوران آزاد، استفاده از ظرفیت خیرین جهت توسعه خوابگاه ها و امکانات ورزشی، جذب اساتید هیات علمی جوان و نخبه ،ارتقای فضاهای آموزشی، کارگاهی و رفاهی را از جمله برنامه های تعیین شده در سال ۱۳۹۸ دانست.
 شایان ذکر است پس از مراسم تقدیر از معاونان و مدیران دانشگاه صنعتی قم ،افتتاح ساختمان جدید دانشکده فنی و مهندسی، کارگاه های  مهندسی پلیمر،  مهندسی عمران ،هیدرولیک و مکانیک سیالات  و دیتا سنتر و مرکز محاسبات سریع (HPC)دانشگاه صنعتی قم از جمله برنامه های سفر یک روزه معاون وزیر و رئیس سازمان امور دانشجویان در استان قم بوده است.








 
 
همزمان با روز ملی آزمایشگاه ها از کارشناسان مربوطه تقدیر شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: همزمان با سالروز ولادت حکیم جرجانی که به عنوان روز ملی آزمایشگاه ها نامگذاری شده است از مسئولین و کارشناسان آزمایشگاه های دانشگاه صنعتی قم تقدیر شد.
در این مراسم کارشناسان آزمایشگاه ها به بیان نقطه نظرات خود در خصوص بهبود عملکرد آزمایشگاه ها پرداختند. دکتر رضایی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم ضمن تقدیر و تشکر از زحمات مسئولین و کارشناسان مربوطه از توسعه آزمایشگاه ها در مجتمع آزمایشگاهی جدیددانشگاه و همچنین تجهیز آنها خبر داد.





همزمان با روز ملی آزمایشگاه ها از کارشناسان مربوطه تقدیر شد

سه شنبه بیست و هفتم فروردین 1398 ساعت 4:13 ب ظ
 پیام رئیس دانشگاه صنعتی قم  به مناسبت سالروز میلاد حضرت علی اکبر علیه ‌السلام و بزرگداشت روز جوان
به گزارش روابط عمومی  دانشگاه : دکتر رضایی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم با صدور پیامی سالروز میلاد حضرت علی اکبر علیه ‌السلام و روز جوان را تبریک گفت.
متن کامل این پیام به شرح ذیل است:
بسمه تعالی
پیامبر اکرم (ص) :
خداوند جوانی را که جوانی خویش را در راه اطاعت از خداوند متعال بگذراند، دوست دارد.
حضرت علی اکبر(ع) به عنوان یک جوان آگاه ، با بصیرت و ولایت مدار ، الگویی شایسته برای جوانان ایران اسلامی است . جوانان ایران نیز به تاسی از قیام عاشورا و حضور دلاورانه حضرت علی اکبر (ع) در هشت سال دفاع مقدس آگاهانه در مقابل ظلم و استبداد ایستادگی کردند و دست متجاوزان را برای همیشه از ایران اسلامی کوتاه کردند.
 امروز نیز با وجود همه توطئه ها و نیرنگ ها جوانان ما با توکل به خداوند متعال، پیروی از منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) از تهدیدها و تحریم ها فرصت می سازند و اینگونه میهن عزیزمان را به رشد و شکوفایی می رسانند.
 اینجانب میلاد با سعادت حضرت علی اکبر(ع) و هفته جوان را به تمامی جوانان کشور عزیزمان ایران به ویژه دانشجویان، اساتید و کارکنان جوان دانشگاه صنعتی قم تبریک و تهنیت عرض نموده و موفقیت ، سربلندی، بهروزی و شادکامی جوانان ایران اسلامی را در مسیر رشد و اعتلای روز افزون نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از خداوند متعال مسئلت دارم .
 
 
 پیام رئیس دانشگاه صنعتی قم در محکومیت اقدامات آمریکا در قراردادن نام سپاه پاسداران در فهرست گروه‌های تروریستی
به گزارش روابط عمومی دانشگاه:  دکتر رضایی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم در محکومیت اقدامات آمریکا نسبت به قرار دادن نام سپاه پاسداران در فهرست گروه های تروریستی پیامی صادر کرد.
متن پیام به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان شجره طیبه، یکی از مهم ترین دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که همیشه و در هرکجا مدافع ملت شریف ایران و دشمن همیشگی تروریسم  بوده است . نقش سپاهیان انقلابی، ولایتمداروجان برکف در مقابله با القاعده، داعش، النصره و سایر گروه‌های تروریستی در خاورمیانه و حتی  سایر کشور ها ستودنی است.
بی شک چنین عملکردی  سبب شده است  که سردمداران زخم‌خورده آمریکا، کینه و نفرت خود را از این نیروهای خدوم که در صف اول مقابله با تروریسم قرار دارند را این گونه ابراز کنند.
اینجانب به نمایندگی از جامعه دانشگاهی صنعتی قم ضمن محکومیت شدید اقدام غیرقانونی و خصمانۀ آمریکا در قراردادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست «سازمان‌های تروریستی خارجی»، این اقدام سخیف را نقض آشکار قوانین حقوق بین‌الملل دانسته و اعلام می دارم با وحدت ،همدلی و پیروی از منویات حکیمانه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) اهداف والای انقلاب اسلامی را محقق خواهیم ساخت.
 
آیت الله مکارم شیرازی: غرب جایگاه علمی اش را مدیون دانشمندان مسلمان است
 به گزارش روابط عمومی دانشگاه: همزمان با اعیاد شعبانیه مسئولین دانشگاه صنعتی قم با آیت الله مکارم شیرازی دیدار و گفتگو کردند.
 در این دیدار آیت الله مکارم با اشاره به وجهه دینی و فرهنگی شهر مقدس قم دانشگاه های این شهر را متفاوت قلمداد کرد و گفت: دانشگاه محل بسیار حساسی است چرا که فارغ التحصیلان آن پست های کلیدی کشور را در دست خواهند گرفت. اگر آنها در دانشگاه‌ ها دینداری را هم آموخته باشند، می‌توانند سالم و صالح باشند  و آنگاه جامعه‌ای سالم و صالح خواهیم داشت.
مرجع تقلید جهان اسلام گفت:  جنگ های صلیبی درحالی که برای غربی ها هم از لحاظ  مالی و  هم جانی بسیار هزینه بر بود اما یک نکته مثبت هم داشت، آن هم این بود که اروپایی ها توانستند از علوم مسلمین استفاده کنند. غرب جایگاه علمی اش را مدیون دانشمندان مسلمان است. به عنوان مثال کتاب قانون ابوعلی سینا  چندین و چند سال در دانشگاه های اروپا تدریس شده است.
 وی افزود: اگرجوانان ما این مطالب را بدانند و با علومی که در قرآن کریم آمده است و یا به دست  دانشمندان مسلمان کشف شده است، آشنایی پیدا کنند احساس استقلال و شخصیت می کنند و با اعتماد به نفس بیشتری به تحقیق و پژوهش می پردازند.
 آیت الله مکارم شیرازی خاطرنشان ساخت: برخی از علوم دانشگاه ‌های ما از غرب آمده است و رنگ و بوی غربی دارد پس وظیفه اساتید مومن و متدین ما این است که این علوم را بومی سازی کنند. وی گفت: نه تنها در قم بلکه در سراسر کشور اگر علم اساتید و دانشجویان با اعتقاد اسلامی و  علوم دینی همراه باشد آن ها می توانند گره گشای کشور باشند.
 در انتها دکتر رضایی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم به معرفی این دانشگاه پرداخت. وی گفت: دانشگاه صنعتی قم با 57عضو هیات علمی ،2 هزار دانشجو و 90کارمند با ماموریت فنی و مهندسی از سال ۱۳۸۷در شهر کریمه اهل بیت فعالیت خود را آغاز کرده است.
 وی افزود : با توجه به جایگاه این شهر مقدس، دانشگاه صنعتی قم مفتخر است که به نوعی مروج حجاب و عفاف نیز باشد . در این راستا دانشجویان این دانشگاه پوشش چادر را به عنوان حجاب برتر انتخاب کرده اند.
 رئیس دانشگاه صنعتی قم فعالیت های فرهنگی را در این دانشگاه مهم قلمداد کرد و گفت : کسب رتبه های برتر  استانی و کشوری گروه جهادی آل طاها از دانشگاه صنعتی قم ، بررسی طرح مطالعاتی اندیشه شهید مطهری و برگزاری کرسی های آزاد اندیشی بخشی از فعالیت ‌های فرهنگی در این دانشگاه می باشد. امید است با ارتباط هرچه بیشتر با مراجع معظم عظام شاهد رشد بیشتر این فعالیت ها در دانشگاه صنعتی قم باشیم.







 برگزاری کمیته استانی گروه معارف دردانشگاه صنعتی قم
 به گزارش روابط عمومی دانشگاه: کمیته استانی  گروه معارف به ریاست دکتر رضایی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم با حضور حجت الاسلام و المسلمین پوررضا رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دردانشگاه های استان و سایر اعضای این کمیته در دانشگاه صنعتی قم برگزار شد.

 در ابتدا حجت الاسلام والمسلمین پوررضا  به برگزاری جلسات هم اندیشی اساتید دردانشگاه ها بسیار تاکید کرد. وی افزود: برگزاری جلسات هم اندیشی به ویژه برای اساتید گروه معارف بسیار لازم و ضروری است.

 رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان قم گفت :جایگاه اصلی کرسی های آزاد اندیشی در کلاسهای معارف است. اگر کلاس های معارف بدون کرسی های آزاد اندیشی باشد نتیجه مطلوبی که مد نظر است، حاصل نمی شود.

 حجت الاسلام و المسلمین پوررضا افزود:در راستای تقویت گروه معارف برنامه گفتگوی ماه طراحی شده است که با نگاهی نو و جوان گرایانه مباحث تخصصی معارفی را مورد و بررسی قرار می دهد.

 در ادامه دکتر رضایی نور ضمن تقدیر از زحمات حجت الاسلام و المسلمین  دکتر قربانی مبین مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و  اساتید گروه معارف دانشگاه صنعتی قم گفت : یکی از ویژگی‌های مثبت دانشگاه صنعتی قم حضور اساتید جوان، نخبه و انقلابی ،دانشجویان فعال و پویا و کارکنان هدفمند و با انگیزه است که فرصت بسیار خوبی را برای این دانشگاه فراهم کرده است.

 رئیس دانشگاه صنعتی قم گفت: با  توجه به  نیاز استان و پتانسیل های  این دانشگاه ، طی برنامه ریزی های صورت گرفته درافق 1400 از لحاظ علمی،پژوهشی، فرهنگی ، تعداد دانشجویان، اساتید و رشته های تحصیلی دانشگاه صنعتی قم  پیشرفت قابل توجهی خواهد داشت.

 وی سطح علمی اساتید گروه معارف دانشگاه صنعتی قم را بالا دانست و افزود: اکثر اساتید گروه معارف یا سطح چهارحوزه هستند و یا دانشجوی این سطح می باشند. وی خاطر نشان ساخت: برگزاری جلسات معرفت افزایی ، دانش افزایی و هم اندیشی اساتید و کارکنان از جمله برنامه‌های معارفی دانشگاه می باشد.

 دکتر رضایی نور تقویت کرسی های آزاد اندیشی و ساماندهی اساتید گروه معارف را از برنامه های آتی دانشگاه جهت ارتقای این گروه دانست.

  این جلسه با بازدید اعضای این کمیته از قسمت‌های مختلف دانشگاه به پایان رسید.

 

برگزاری کمیته استانی گروه معارف دردانشگاه صنعتی قم

یکشنبه بیست و پنجم فروردین 1398 ساعت 3:45 ب ظ
نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی قم اقدام آمریکا بر تروریست خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را محکوم کرد
 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی قم اقدام آمریکا بر تروریست خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را با صدور بیانیه ای  محکوم کرد. متن کامل این بیانیه به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم
سیدالشهدا حضرت امام حسین علیه السلام خون قلب شریف خویش را برای هدایت بندگان خدا بذل نمود چنان که در زیارت اربعین آمده است بَذَلَ مُهْجَتَهُ فِيكَ لِيَسْتَنْقِذَ عِبَادَكَ مِنَ الْجَهَالَةِ
بدین ترتیب آن امام عزیز تا ابد قلب انسانهای آزاده را مجذوب و شیفته خود گردانید.
پاسداران انقلاب اسلامی نیز همواره با اقتدای به امامشان جان خود را برای نجات مردم هدیه نموده اند و بدین ترتیب در قلب مردم عدالتخواه جهان جای دارند.
حاکمان شریر آمریکا، همزمان با میلاد آن امام معصوم و با هدف تضعیف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، کوشش نمودند نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در لیست سازمانهای تروریستی قرار دهند غافل از آن که با این کار، نه تنها خدشه ای بر اعتبار سپاه و نظام وارد نمی شود بلکه بر محبوبیت آن خواهد افزود زیرا بر هیچ کسی پوشیده نیست که آمریکا همواره برای سلطه بر کشورهای مسلمان، سایه شوم تروریسم به ویژه داعش را در منطقه خاورمیانه گسترده و تقویت نموده است در مقابل آن سپاهیان با نثار جان عزیز خویش این شیطنت آمریکا را باطل کرده و مردم مظلوم منطقه را از شر تروریسم نجات بخشیده اند و همواره امنیت را برای مردم منطقه و همسایگان ایران به ارمغان‌آورده اند.
مردم ایران نیز از آغاز تأسیس سپاه از برکات امنیت بخش این نیروی قدرتمند و معنوی بهره مند بوده اند سپاه اسلام با تقدیم هزاران شهید در دوران دفاع مقدس و پس از آن همواره از آرمانهای انقلاب اسلامی حراست نموده است.
سپاهیان اسلام نیرویی برخاسته از مردم خویشند که همواره در گرفتاریها و مشکلات، یاور و دادرس ملت بوده اند لذا در قلب آنان جای دارند و هیچکدام از اغواگری دشمنان نمی تواند از محبت مردم به سپاه بکاهد و ‌اقدامات دشمنان جایگاه سپاه را در بین مردم مستحکمتر می گرداند.
اکنون ملت ایران اعم از اقشار مختلف و با گرایشهای سیاسی متفاوت، حمایت خود را از سپاه قهرمان اظهار می کنند و در کنار عزیزان خود مقابل دشمنان می خروشند و باز هم آنان را در رسیدن اهدافشان ناکام خواهند گذاشت.
تهیه بن کارت جهت خرید در سی و دومین  نمایشگاه بین المللی کتاب تهران
 به گزارش روابط عمومی دانشگاه: معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای سیاستهای ترویج کتاب و کتابخوانی و حمایت از نشر کشور،  هر ساله در ایام برپایی نمایشگاه بین المللی کتاب تهران کارت ویژه خرید یارانه ای کتاب را در اختیار دانشجویان، طلاب، اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها قرار می دهد. در سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران نیز این کارت با شرایط ذیل در اختیار متقاضیان قرار می گیرد:
بن کارت دانشجویی صرفاً ویژه دانشجویان دانشگاهها و مراکز آموزش عالی و طلاب علوم دینی است.
 زمان ثبت نام: 20 فروردین تا پایان روز شنبه 24 فروردین 1398از طریق سامانه ثبت نام  بن کارت دانشجویی به آدرسbon.tibf.ir  است.
شایان ذکر است ثبت نام از سه روش قابل انجام می باشد.
- ثبت نام با کارت ملی هوشمند (برای اشخاصی که کارت ملی هوشمند دریافت کرده اند)
- ثبت نام به شکلNFC (کارت مجازی) برای اشخاصی که کارت ملی هوشمند ندارند، داشتن تلفن همراه با سیستم اندروید و نصب نرم افزار همراه شهر
- ثبت نام به صورت بن کارت فیزیکی: دراین روش بن کارت از طریق بانک شهر و کیوسک های شهر نت به متقاضیان داده می شود.
نکات قابل توجه دانشجویان برای انتخاب بن از طریق  کارت ملی هوشمند
متقاضی میبایست دارای کارت ملی هوشمند باشد.
 صحت شماره تلفن همراه ثبت شده در سایت ثبت نام جهت ارسال رمز اعتبار الزامیست.
انجام تراکنش صرفا از طریق کارت ملی هوشمند انجام میپذیرد، لذا به همراه داشتن آن در زمان مراجعه به محل نمایشگاه الزامیست.
 به منظور انجام تراکنش کارت ملی هوشمند از قسمت تعیین شده در دستگاه های پوز وارد دستگاه شده و پس از وارد کردن رمز، فرایند تراکنش تکمیل میگردد
نکات قابل توجه دانشجویان برای انتخاب بن از طریق فناوری NFC
گوشی تلفن همراه میبایست مجهز به فناوری NFC باشد. 
 ورژن سیستم عامل تلفن همراه اندروید با ورژن 4.4 و یا بالاتر باشد.
  نرم افزار همراه شهر بانک شهر برروی تلفن همراه نصب باشد.
  قابلیت NFC تلفن همراه و همچنین نرم افزار همراه شهر میبایست فعال باشد.
صحت شماره تلفن همراه ثبت شده در سایت ثبت نام جهت ارسال رمز اعتبار الزامیست .
 انجام تراکنش صرفا از طریق گوشی تلفن همراه انجام می پذیرد، لذا به همراه داشتن آن در زمان مراجعه به محل نمایشگاه الزامیست.
به منظور انجام تراکنش از طریق فناوری NFC ، باید تلفن همراه خود را که همراه شهر برروی آن نصب و همچنین کارت متقاضی اضافه گردیده است.برروی دستگاه های پوز مستقر در فروشگاهها نزدیک نموده، سپس منتظر درخواست رمز جهت تکمیل عملیات باشند.
نکات قابل توجه دانشجویان برای انتخاب بن به روش صدور کارت فیزیکی
بن کارتهای صادر شده پس از احراز هویت و تطبیق مدارک متقاضی و کسب اطمینان ازصحت آنها با اطلاعات ثبت شده در زمان ثبت نام صرفا تحویل شخص متقاضی میگردد. لذا از مراجعه افراد غیر از متقاضی اصلی در زمان دریافت کارت جدا خودداری نمائید.
با همراه داشتن اصل مدارک هویتی، دریافت کارت به دو روش ذیل انجام میپذیرد:
 مراجعه به شعب و باجه‌های بانک شهر
 استفاده از کیوسک های مستقر درشعب شهرنت بانک شهر در سراسرکشور
نکته مهم: متقاضیان صدور کارت ملی هوشمند و فناوری NFC ، نیزدر صورت نیاز به صدور فیزیک کارت، میتوانند با مراجعه به شعب بانک شهر اقدام به دریافت کارت فیزیکی نمایند. در اینصورت امکان بهر برداری از کارت ملی هوشمند و یا فناوری NFC برای این دسته از متقاضیان پس از صدور فیزیک کارت میسر نخواهد بود.

توجه:متقاضیان پس از ثبت نام و تأیید هویت و پرداخت سهم برای دریافت بن کارت می‌بایست شخصا و صرفاً به شعبه‌ای که در زمان ثبت نام انتخاب کرده اند و یا پیشخوان‌های شهرنت سراسر کشور مراجعه کنند.
توجه:هر فرد تنها می تواند یک‌بار تقاضای بن کارت داشته باشد.
توجه: بن کارت فقط به شخص متقاضی تحویل داده می شود و افرادی که روش کارت مجازی را انتخاب می کنند نیاز به مراجعه به شعب بانک را ندارند.
مدارک لازم: هنگام دریافت بن کارت، ارائه کارت دانشجویی یا طلبگی معتبر، کارت ملی یا شناسنامه جدید و شماره رهگیری ثبت‌نام در سامانه نیاز است. مدارک دیگر مانند شناسنامه قدیمی یا گواهینامه مورد قبول نیست.
هر متقاضی مجاز به دریافت یک کارت الکترونیکی یارانه‌ای کتاب است.
مبلغ موجود دربن کارت‌های دانشجویی 1،500،000 ریال است که 600،000  ریال آن به عنوان یارانه کتاب توسط معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و 900،000 ریال آن نیز توسط شخص دریافت کننده کارت به صورت پرداخت می‌شود.
مبلغ موجود برای بن کارت های اساتید، اعضای هیات علمی و مدرسان حوزه: موجودی کارت‌ها 4،000،000 هزار ریال است که 2،000،000 هزار ریال آن به عنوان یارانه کتاب توسط معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و 2،000،000 ریال آن نیز توسط شخص دریافت کننده کارت به صورت آنلاین پرداخت می‌شود.
تاریخ اعتبار کارت ها: فقط در مدت برگزاری نمایشگاه اعتبار داشته و از طریق دستگاههای کارت خوان داخل غرفه ناشران  قابل استفاده است.
شماره موبایل معتبر: هر متقاضی هنگام ثبت نام، صرفا مجاز به ثبت یک شماره موبایل معتبر در سامانه است، بویژه اینکه مشخصات کارت خرید از طریق موبایل به وی پیامک خواهد شد.مسئولیت اشتباه در درج شماره موبایل و خسارات ناشی از آن بر عهده شخص متقاضی است.
ایمیل معتبر: ایمیل مورد استفاده باید حتما معتبر بوده و به صورت صحیح وارد سامانه شود، چرا که قابل ویرایش و تغییرنیست و برای ورود به سامانه و فراموشی رمز ورود یا دیگر اطلاعات، مورد نیاز است. عواقب وارد کردن ایمیل اشتباه به عهده متقاضی است.
فراموشی رمز عبورچنانچه رمز عبور خود را فراموش کرده اید، از قسمت فراموشی رمز عبور آن را بازیابی کنید. موقع چک کردن ایمیل چنانچه لینک مورد نظر را دریافت نکردید لطفا صندوق اسپم خود را چک کنید.
مشکل در ثبت نام: ثبت نام متقاضی در سامانه در صورتی امکان پذیر است که شماره ملی، شماره دانشجویی یا طلبگی در سامانه ثبت نام وجود داشته باشد. لیست تمام متقاضیان به همراه شماره ملی و دانشجویی از مرکز پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی وزارت علوم اخذ و وارد سامانه شده است. چنانچه مشخصات دانشجو یا طلاب و یا اساتید و اعضای هیات علمی در سامانه وجود نداشته باشد نمی تواند ثبت نام کند. این دسته از متقاضیان می توانند به امور دانشجویی دانشگاه مورد نظر خود مراجعه تا اسامی را به مرکز پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی ارسال نمایند تا از این طریق مشکل این دسته از متقاضیان برطرف شود.
 
 
دید و بازدید نوروزی دانشگاهیان صنعتی قم
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: دید و بازدید نوروزی اساتید و کارکنان دانشگاه صنعتی قم با حضور اعضای هیات رئیسه این دانشگاه در نمازخانه انجام شد.
 در این مراسم ضمن قرائت زیارت امین الله و دید و بازدید نوروزی، دکتر رضایی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم پس از تبریک مجدد سال نو و اعیاد ماه مبارک رجب، با هموطنان آسیب دیده در حادثه سیل اخیر ابراز همدردی کرد و افزود: با توجه به این که در تقسیم بندی های ستاد مدیریت بحران کشور، استان قم معین استان لرستان می باشد،  از طرف دانشگاه صنعتی قم تدابیری برای کمک به سیل زدگان استان لرستان اندیشیده شده است.
وی سال ۱۳۹۷را برای دانشگاه صنعتی قم سال پر باری دانست و افزود: در سال گذشته با همت و تلاش همه کارکنان شاهد تغییرات مثبتی از جمله بهبود روند ها و رویه ها و فعالیت های عمرانی در دانشگاه بوده ایم.
دکتر رضایی نور ضمن  تقدیر  و تشکر از واحد فنی ، اداری و پشتیبانی دانشگاه افزود: در تعطیلات عید نوروز همکاران گرامی در واحد فنی، اداری و پشتیبانی در حال ساخت دانشکده فنی مهندسی بودند که به لطف خدا درحداقل زمان و با حداقل هزینه به پایان رسید.
 وی افزود: دانشکده جدید فنی و مهندسی با9کلاس آموزشی و 2 اتاق ویژه انجمن های علمی پاسخنگوی نیاز دانشجویان می باشد.
  رئیس دانشگاه صنعتی قم خاطرنشان کرد: با توجه به این که مقام معظم رهبری(مدظله العالی) سال ۱۳۹۸را رونق تولید نام گذاری کردند باید با رشد کیفی آموزش و پژوهش به رونق تولید کمک کنیم. در این راستا طبق برنامه ریزی های صورت گرفته رشد ۲۰درصدی  جذب اساتید هیات علمی را خواهیم داشت.
  وی افزود: امیدوارم که با تلاش اساتید و دانشجویان سطح آموزشی و پژوهشی این دانشگاه را ارتقا دهیم. همچنین با فعالیت گسترده تر در مرکز نوآوری دانشگاه شاهد کارآفرینی، تولید و رشد صنعت در سطح استان وکشور باشیم.
 در ادامه جت‌الاسلام و المسلمین قربانی مبین مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ضمن تبریک سال نو، سال 1398 را نوید بخش دانست و افزود: امسال سال فرصت ها است. بارش رحمت الهی یکی از این نشانه ها می باشد.  گرچه مدیریت صحیح می‌توانست سیلاب ها را به رحمت و برکت تبدیل کند با این حال زمین های تشنه کشور به برکت همین باران ها ‏ سیراب شدند.
 وی  به آیاتی از قرآن کریم مربوط به زنده شدن طبیعت در بهار اشاره کرد و افزود: شگفتی های طبیعت در بهار، انسان را به تفکر وا می دارد که خداوند متعال چگونه مردگان را حیات دوباره می بخشد.
در پایان حجت الاسلام و المسلمین قربانی مبین گفت: امیدوارم امسال با همدلی و همکاری  بیشتر مسئولین، کارکنان، اساتید ودانشجویان شاهد رشد و شکوفایی هر چه بیشتر در دانشگاه صنعتی قم باشیم.







دید و بازدید نوروزی دانشگاهیان صنعتی قم

شنبه هفدهم فروردین 1398 ساعت 3:37 ب ظ
افتتاح پروژه ای دیگر در دانشگاه صنعتی قم
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: دکتر رضایی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم از افتتاح ساختمان جدید دانشکده فنی و مهندسی این دانشگاه در فروردین ماه سال جاری خبر داد.
دکتر رضایی نور ضمن تبریک مجدد سال نو گفت: با توجه به کمبود فضاهای آموزشی و عدم کیفیت مطلوب برخی کلاس های موجود، طی برنامه ریزی های صورت گرفته با توجه به این که دانشکده فنی و مهندسی از قدیمی ترین دانشکده های دانشگاه صنعتی قم بوده است و قدمت آن به سال ۱۳۸۷ یعنی همزمان با تاسیس دانشگاه برمی گردد، ساخت دانشکده جدید فنی و مهندسی در اولویت کار مسئولین دانشگاه قرارگرفت.
وی افزود: ساخت این دانشکده از ابتدای بهمن ماه سال ۱۳۹۷ شروع شده است که با تأمین اعتبار از طریق کمک های خیرین و تلاش های بی وقفه همکاران معاونت اداری و مالی با حداقل هزینه در حداقل زمان ساخته شده است که در فروردین ماه سال جاری افتتاح می شود.
دکتر رضایی نور گفت: دانشکده فنی و مهندسی در فضایی به مساحت ۵۴۰ متر مربع با ۱۰ کلاس آموزشی و مجهز به سیستم گرمایشی و سرمایشی ایر واشر با طراحی کاملا مهندسی و کارآمد ساخته شده است.
رئیس دانشگاه صنعتی قم افزود: با ساخت این دانشکده علاوه بر شناسنامه دار شدن فضاهای آموزشی، شاهد تمرکز محیط های آموزشی خواهیم بود.
دکتر رضایی نور ضمن تقدیر از زحمات کارکنان معاونت اداری و مالی افزود: به منظور رفاه حال دانشجویان، ساخت این دانشکده حتی در تعطیلات بین دو ترم و عید نوروز نیز ادامه داشته است و همکاران مربوطه با تلاش های شبانه روزی اقدامات لازم جهت تدارک و آماده‌سازی دانشکده فنی و مهندسی به منظور افتتاح هر چه سریعتر در فروردین ماه سال ۱۳۹۸اجرا کردند.



افتتاح پروژه ای دیگر در دانشگاه صنعتی قم

جمعه شانزدهم فروردین 1398 ساعت 1:49 ب ظ
پيام رئيس دانشگاه صنعتي قم به مناسبت گرامي داشت يوم الله 12 فروردين
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: دكتر رضایی نور رئيس دانشگاه صنعتي قم با صدور پيامي يوم الله 12 فروردين را گرامي داشت. متن کامل این پیام به شرح ذیل است:
12 فروردین حماسه  ماندگاری از ملت شریف ایران است که با حضور آگاهانه در همه پرسی  فروردین سال ۱۳۵۸و ۹۸/۲ درصد رای مثبت به جمهوری اسلامی، پیروزی حق علیه باطل را به همگان نشان دادند.
 دوازدهم فروردین روز تبلور اتحاد و ایمان ، تجلی عظمت و اراده ملت ولایتمدار و آگاه ایران بود که به ندای  امام خمینی (ره) لبیک گفتند و با  خلق حماسه ای بی بدیل برای همیشه استقلال  و آزادی ایران اسلامی را جاودانه کردند .
امروز نظام مقدس جمهوري اسلامي ایران، اقتدار و صلابتش را در جهان  مدیون خون شهدا و رهنمودهاي روشنگرانه مقام معظم رهبري (مدظله العالي) است .بی شک هر ایرانی باید در هر جای این خاک پاک با حفظ و حراست از آرمان های این نظام مقدس سربلندی و عظمت ایران را رقم بزند.
 اینجانب ضمن گرامي داشت اين روز بزرگ و تسلیت به مناسبت شهادت امام  موسی کاظم (ع)، امیدوارم در ظل عنايات حضرت ولي عصر (عج) و با پیروی از منویات مقام معظم رهبری ( مدظله العالی) با خود باوری و خود شکوفایی هر چه بیشتر شاهد اعتلای همه جانبه کشور عزیزمان باشیم.
 
پیام رئیس دانشگاه صنعتی قم در پی حادثه سیل گلستان،مازندران و شیراز
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: در پی حادثه سیل گلستان، مازندران و شیراز دکتر رضایی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم با صدور پیامی ضمن ابراز همدردی با هم وطنان سیل زده، آمادگی دانشگاهیان صنعتی قم را جهت حمایت های مادی و معنوی از این عزیزان اعلام کرد. متن کامل این پیام به شرح ذیل است:
بسمه تعالی
اکنون که آمدن فصل بهار با وقوع سیل در برخی از شهرها و روستاهای کشورعزیزمان همراه می باشد،شیرینی عید به کام هم وطنانمان تلخ شده است. اینجانب به نمایندگی از جامعه دانشگاهی صنعتی قم ضمن تسلیت به خانواده های داغدار و همدردی با آسیب دیدگان ، آمادگی این جامعه دانشگاهی را جهت حمایت های مادی و معنوی به این عزیزان اعلام می دارم.
امید است با درایت و جدیت مسئولین مربوطه و کمک های بی دریغ مردم همیشه در صحنه، شاهد رفع هر چه سریعتر مشکلات سیل زدگان در ایام نوروز باشیم.
شماره حساب کمک‌های مردمی برای یاری جامعه دانشگاهی کشور به سیل‌زدگان استان گلستان اعلام شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه و به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم :در فراخوانی از سوی دانشگاه گلستان، شماره حساب کمک‌های مردمی برای یاری جامعه دانشگاهی کشور به سیل‌زدگان استان گلستان اعلام شد.
دانشگاه گلستان در فراخوانی، شماره حساب کمک‌های مردمی برای یاری جامعه دانشگاهی کشور به سیل‌زدگان استان گلستان را اعلام کرد.
بر اساس اعلام دانشگاه گلستان حساب کمک‌های مردمی دانشگاه گلستان به شماره (۳۱۰۲۴۲۶۴۸۶) نزد بانک تجارت شعبه شهید بهشتی گرگان برای یاری جامعه دانشگاهی کشور به سیل‌زدگان استان گلستان اعلام شده است.امید است با کمک و حمایت جمعی همه عزیزان دانشگاهی، شاهد کاهش تالمات و آسیب‌های وارده این حادثه مصیبت بار باشیم.
پیام رئیس دانشگاه صنعتی قم به مناسبت آغاز سال۱۳۹۸ هجری شمسی
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: دکتر رضایی نور رئیس دانشگاه صنعی قم با صدور پیامی سال ۱۳۹۸ هجری شمسی را تبریک گفت . متن کامل این پیام به شرح ذیل است:
بسم الله الرّحمن الرّحیم
یا مقلّب القلوب و الابصار یا مدبّر اللّیل و النّهار یا محوّل الحول و الاحوال حوّل حالنا الی احسن الحال
سال ۱۳۹۷ برای جامعه علمی کشور سال پرفراز و نشیب و البته پرباری بود. سالی که رشد علمی، پویایی پژوهشی و ارتقای حوزه علم و فناوری را در سایه رویکردهای مدیریت علمی و اخلاق مدار مقام عالی وزارت و شورای معاونین کارآمد و پرتلاش ایشان شاهد بودیم.
سال ۱۳۹۸که توسط مقام معظم رهبری(مدظله العالی) به عنوان سال رونق تولید و جهاد اقتصادی و توسط ریاست محترم جمهور بعنوان سال تلاش مضاعف و انسجام ملی نامگذاری شده، سال فرصت ها است. در شرایط کنونی کشور، ارتقای آموزش عالی و اقتصاد دانش بنیان می تواند بهبود شرایط اقتصادی کشور را رقم بزند. دانشگاهیان با همت و تلاشی مضاعف دست در دست صنعتگران و کارآفرینان می توانند اشتغال زایی،بهبود اقتصاد ملی، استقلال هر چه بیشتر کشور و افزایش صادرات را به ارمغان آورند.
امیدوارم سال ۱۳۹۸ با نقش آفرینی هر چه بیشتر جامعه علمی و دانشگاهی در تولید و ارایه خدمات با کیفیت ایرانی شاهد توسعه و اعتلای جایگاه میهن عزیزمان باشیم.
صفحه 1 از 2 | از رکورد 1 تا 15 | از مجموع : 16
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود