امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار دانشگاه

RSS
اطلاعیه ثبت نام میهمانی دانشجویان شاهد و ایثارگر
به آگاهی میرساند سامانه نقل و انتقال دانشجویان شاهد و ایثارگر از روز سه شنبه مورخ 95/05/26 لغایت 95/06/08 فعال و آماده ثبت درخواست دانشجویان شاهد و ایثارگر متقاضی میهمانی می باشد. شایان ذکر است اداره کل شاهد و ایثارگر سازمان از پذیرش درخواست های خارج از سامانه معذور می باشد. ضمنا با عنایت به اینکه ظرفیت اصلی مختص دانشجویان جدید الورود می باشد تصمیم گیری در خصوص دانشجویان ورودی قبل پس از تعیین تکلیف دانشجویان جدید و در قالب باقیمانده ظرفیت 5% با توجه به موارد ذیل انجام خواهد شد:
  1. دانشجویانی که در سال گذشته حکم انتقال به شرط عدم مشروطی در دو نیمسال را داشته اند در صورت مشروطی در دو نیمسال در مقصد، می بایست به دانشگاه مبدا بازگشت نمایند. ولی اگر در یک نیمسال مشروط شده باشند میتوانند برای تمدید میهمانی ثبت نام نمایند.
  2. ثبت نام دانشجویان براساس اولویت های ذیل انجام می پذیرد:
  3. فرزند اناث شاهد 2. فرزند ذکور شاهد 3. جانباز 50% و بالاتر و آزادگان 4. همسر شهید 5. جانباز 25% تا 49%
6. همسر جانباز 50% و بالاتر و آزادگان 7. فرزندان اناث جانباز 50% و بالاتر و آزادگان 8. فرزندان ذکور جانباز 50% و بالاتر و آزادگان 9. همسر جانباز 25% تا 49% 10. فرزند اناث جانباز 25% تا 49% 11. فرزند ذکور جانباز 25% تا 49%
لازم به ذکر است متقاضیان می توانند با مراجعه به سایت shahed.saorg.ir   نسبت به ثبت درخواست اقدام و کد رهگیری دریافت و نتیجه بررسی را در زمان مقرر از طریق همان سایت با درج کد رهگیری مشاهده نمایند.

                   

اطلاعیه ثبت نام میهمانی دانشجویان شاهد و ایثارگر

سه شنبه بیست و ششم مرداد 1395 ساعت 11:51 ق ظ
همزمان با  روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه انجام شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: به مناسبت روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه هیات رئیسه و کارکنان دانشگاه صنعتی قم به همت دفتر نهاد مقام معظم رهبری امامزاده نورعلی واقع در روستای کرمجگان بخش کهک استان قم  را زیارت کردند.
               
نسب شریف ایشان با چهار واسطه به امام زین العابدین (علیه السلام) منتهی می شود.
امامزاده نورعلی (ع) كه از نخستین سادات اشرفی حسینی مهاجر قم می باشد ، از احترام فوق‌العاده‌ای برخوردار و به زهد و تقوی آراسته بود. پس از مهاجرت فرزند او به قم، احترام ایشان دو چندان شد.
این امامزاده شریف  به دلیل گرمای شدید قم در فصل تابستان به یكی از روستاهای قم (كرمجگان) نقل مكان كرد تا اینكه در ثلث اول قرن چهارم هجری وفات یافته و در روستای كرمجگان به خاك سپرده شد.

علت نامگذاری ایشان به نورعلی به درستی معلوم نیست، برخی معتقدند كه چون ایشان نواده بزرگوار امام علی‌بن‌الحسین زین‌العابدین (علیه السلام) است، بنابراین به «نور علی» خوانده شده است. مزار متبرك ایشان در 42 كیلومتری شهر قم واقع شده و كرامات زیادی از ایشان به منصه ظهور رسیده است.
 
 
پیام دکتر خوشنویسان  رئیس دانشگاه صنعتی قم به مناسبت روز خبرنگار

بسم الله الرحمن الرحیم

پرچمداران راستین خدمت به نظام خبررسانی در ایران  اسلامی همواره سعی بر آن داشته‌اند كه با تلاش وافر، صحت، دقت و سرعت عمل وظیفه خود را به بهترین وجه ممکن انجام دهند.

خبرنگارانی که با امانتداری ، قبول مسئولیت، تعهد و  دلسوزی ،در  گرما و سرما، در شادی و غم، در جنگ و صلح حقیقت را بر مصلحت مقدم  دانسته و رسالت حرفه ای خود را که آگاه سازی جوامع است را انجام می دهند.
این روز، یادآور بزرگ مردان و بزرگ زنانی است  که خون خود را فدای آگاه سازی جامعه نموده اند. یاد و خاطره ی شهیدان خبرنگار را گرامی می داریم و روز خبرنگار را به این قشر دلسوز و جسور تبریك عرض نموده و برای تمامی این عزیزان از درگاه خداوند منان آرزوی موفقیت و سلامتی  مسئلت می نمایم.
مهلت نام نویسی دانشجویان متقاضی بهرمندی از جوایز تحصیلی بنیاد ملی نخبگان تا تاریخ 10/5/95 تمدید شد
رئیس بنیاد ملی نخبگان استان قم :از  اعطای جوایز تحصیلی به دانشجویان صاحب استعداد برتر در سال تحصیلی 96ـ95، خبر داد.
وی در خصوص مزایای این طرح گفت: بنیاد ملی نخبگان بر اساس آیین‌نامه«اعطای جایزه‌های تحصیلی به دانشجویان صاحب استعداد برتر(( تسهیلات ویژه‌ای را در قالب چهار جایزه آموزش، پژوهش، فناوری و فرهنگ ))شامل موارد متعددی مانند رتبه دانشجویی، اعتبار آموزش‌یاری، اعتبار پژوهش‌یاری، اعتبار فن‌یاری، اعتبار توانمندی آموزشی، اعتبار ارتباطات علمی، اعتبار توانمندی کارآفرینی و ... به دانشجویان صاحب استعداد برتر دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور اعطا می‌کند.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه سهمیه محدودی برای دانشجویان و پژوهشگران و دانش پژوهان دانشگاه‌های قم در نظر گرفته شده، دانشجویان باید تا 20 تیر ماه با بارگذاری اطلاعاتشان در سامانه «ثریا» بنیاد ملی نخبگان برای شرکت در این رقابت اقدام کنند.
محمدرضایی عنوان کرد: اطلاعات مورد نیاز به منظور انتخاب دانشجویان صاحب استعداد برتر دانشگاه‌های و موسسات عالی آموزشی و پژوهشی استان قم برای استفاده از تسهیلات بنیاد ملی نخبگان در سال تحصیلی 96ـ95 در سایت بنیاد نخبگان قم به آدرس  www.qom.bmn.ir  نیز درج شده است.
رئیس بنیاد نخبگان استان قم خاطرنشان کرد: دانشجویان در صورت هر گونه سوال و یا ابهامی می‌توانند به کارشناسان بنیاد ملی نخبگان مراجعه کرده یا با شماره 37789700 داخلی 220 تماس بگیرند.
محمدرضایی با اشاره به جامعه هدف این طرح گفت: دانشجویان دوره‌های کارشناسی، کارشناسی‌ارشد، دکتری‌حرفه‌ای و دکتری‌تخصصی در تمامی رشته‌ها و دوره‌های تخصص و فوق‌تخصص رشته‌های علوم پزشکی که در سنوات مجاز تحصیل(دانشجویان دوره کارشناسی چهار سال، دانشجویان دوره کارشناسی ارشد دو سال، دانشجویان دوره دکتری حرفه‌ای هفت سال، دانشجویان دوره‌های تخصص و دکتری تخصصی چهار و نیم سال و دانشجویان دوره‌های فوق تخصص در رشته‌های علوم پزشکی سه سال) در یکی از دانشگاه‌ها یا مراکز آموزشی و پژوهشی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تحصیل می‌کنند ، می‌توانند از این جوایز بهره‌مند شوند.
رئیس بنیاد نخبگان استان قم تاکید کرد: متقاضیان مشمول این جوایز در صورتی که افتخاراتی مانند کسب مدال طلا، نقره یا برنز در المپیادهای دانش‌آموزی ملی و جهانی، کسب رتبه برتر در آزمون‌های سراسری ورود به دانشگاه‌های کشور(رتبه‌های کشوری زیر 1000 ورود به دوره کارشناسی یا دکتری حرفه‌ای در گروه‌های ریاضی و فنی، تجربی، علوم انسانی، هنر یا زبان‌های خارجی، رتبه‌های زیر 50 در مجموعه امتحانی در دوره کارشناسی ارشد) مقاله در زمینه های علمی پژوهشی و ترویجی، همکاری در مجلات علمی، و انجمن های  علمی باشند در اولویت هستند.
وی خاطرنشان کرد: کسب رتبه اول تا سوم در المپیادهای ملی دانشجویی، کسب رتبه برتر در آزمون‌های سراسری علوم پزشکی کشور اعم از آزمون‌های جامع، پیش‌کارورزی، دستیاری در رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی و دستیاری فوق تخصصی پزشکی، کسب عنوان دانشجوی ممتاز دانشگاه‌ها دانشجوی نمونه کشوری و یا ثبت اختراع برگزیده براساس آیین‌نامه شناسایی و پشتیبانی از اختراع‌های برگزیده از دیگر فعالیت های نخبگانی می باشد.
وی تصریح کرد: دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی به صورت متمرکز از طریق سازمان مرکزی دانشگاه به بنیاد ملی نخبگان معرفی می‌شوند و نیازی به نام‌نویسی در این فرآیند ندارند.
 
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود