امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار دانشگاه

به مناسبت عید سعید غدیر خم برگزار شد

سه شنبه بیست و دوم مهر 1393 ساعت 12:20 ق ظ
به مناسبت عید سعید غدیر خم برگزار شد
به نقل از روابط عمومی دانشگاه:مراسم جشن شکوه ولایت به مناسبت عید سعید غدیر خم با حضور هیئت رئیسه ،اساتید،کارمندان و دانشجویان روز یکشنبه 93/7/20 به همت مدیریت فرهنگی در سالن همایش های شهید آخوندی برگزار شد.
در ابتدای این مراسم جناب آقای دکتر آخوندی سرپرست دانشگاه از اخذ مجوز جهت پذیرش دانشجودر مقطع کارشناسی ارشد از طریق دوره های مجازی خبر داد و افزود :با تحویل زمین دانشگاه ،پیگیری های مجدانه جهت تامین اعتبارات ساخت،پذیرش دانشجویان در دوره های مجازی ،دانشگاه مسیر رو به رشدی را سپری می کند.
همچنین وی با اشاره به حوادث چند وقت اخیر در خاورمیانه از جمله ناآرامی های سوریه،فعالیت های غیر انسانی گروه داعش،کودک کشی های صورت گرفته در غزه ،ویژگی متمایز ایران را ولایت فقیه دانست و تصریح کرد:ثبات و آرامش ایران مرهون ولایت فقیه است که به نوعی استمرار حرکت انبیا و اولیا می باشد.دولت های غربی به این نکته اشراف کامل دارند و در فتنه سال 1388 می خواستند ولایت فقیه را هدف قرار دهند که خوشبختانه با رهبری هوشمندانه رهبر فرزانه مان و بصیرت مردم استراتژیشان با شکست مواجه شد.
حجت السلام والمسلمین دکتر امیدیان مدیر فرهنگی نیز ضمن استناد به احادیث و روایات واقعه غدیر ،مراسمات هر ساله این روز را به تاسی از واقعه غدیر دانست و این چنین بیان کرد: پیامبر اکرم در این روز بزرگ فرمودند:«ای مردم حاضرین به غایبین ،پیام غدیر رابرسانند.» امروز وظیفه ماست که با یادآوری این واقعه،حافظ امامت و ولایت باشیم.همچنین وی با دعا برای همه مسلمانان جهان ، ظهور امام عصر(عج) و سلامتی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) را از خداوند متعال خواستار شد.
در ادامه محمد عبدالغیوم طلبه بنگلادشی رفتار و منش امام خمینی (ره) را عامل شیعه شدنش دانست و گفت: امام خمینی (ره) آنچنان در دل بعضی از بنگلادشی ها نفوذ کرده بود که روز رحلت ایشان مریدانشان در بنگلادش مجلس ترحیم برگزار کردند و در مراسمات مختلف رفتار و ایدئولوژی ایشان را مورد بررسی قرار دادند.
جشن شکوه ولایت با تواشیح ،شعر خوانی و اجرای موسیقی زنده تا ساعت 16 ادامه داشت.
شایان ذکر است کتاب (غدیر درس زندگی) نوشته رضا اخوی جهت شرکت در مسابقه کتابخوانی به همت مدیریت فرهنگی در بین دانشجویان توزیع گردید. همچنین بروشور قایقی خواهم ساخت با موضوع سیره حضرت علی(ع) به همت واحد مشاوره دانشگاه به حضار تقدیم شد.




   
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود