امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار دانشگاه

بازدید پروفسور مهدی باریكانی از دانشگاه

یکشنبه بیست و دوم دی 1392 ساعت 12:41 ق ظ
وی عضو هیئت علمی (استاد پایه 39) پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران، تحصیلات دوره کارشناسی را دانشگاه خوارزمی تهران، کارشناسی ارشد را در دانشگاه شیراز و دکترا را در دانشگاه لافبورای انگلستان به پایان رسانده.
بازدید پروفسور مهدی باریكانی از دانشگاه
به نقل از روابط عمومی دانشگاه:پروفسور مهدی باریكانی از دانشگاه ولایت مدار صنعتی قم بازدید به عمل آورد و افق بسیار درخشانی را برای این دانشگاه پیش بینی كرد.

وی عضو هیئت علمی (استاد پایه 39) پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران، تحصیلات دوره کارشناسی را دانشگاه خوارزمی تهران، کارشناسی ارشد را در دانشگاه شیراز و دکترا را در دانشگاه لافبورای انگلستان به پایان رسانده.

پروفسور باریکانی در سالهای 1357 تا 1362 در تاسیس و توسعه دانشگاه سیستان و بلوچستان نقشی اساسی داشته و پس از بازگشت از انگلستان در سال 1365، ضمن تدریس و راهنمایی دانشجویان در دانشگاه صنعتی امیرکبیر، در تاسیس و بنیانگذاری پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران نیز نقش موثری را ایفا کرد .وی از بدو تاسیس پژوهشگاه پلیمر، سمت قائم مقامی و معاونت پژوهشی این پژوهشگاه را بر عهده داشت و از سال 1373 تا سال 1378 نیز، ریاست این مرکز پژوهشی را عهده دار شد. در دوران ریاست وی ، مرکز تحقیقات پلیمر به پژوهشگاه پلیمر ارتقا یافت و با اتمام عملیات عمرانی و آماده شدن پردیس جدید، این پژوهشگاه از محل موقت قبلی به محل فعلی آن در بلوار پژوهش انتقال یافت.

حاصل سالها پژوهش، تدریس، تالیف و ترجمه ایشان، 8 کتاب در زمینه های ایمنی در آزمایشگاهها، پلی یورتان، مقدمه ای بر دینامیک پلیمرها، فومهای سخت پلی یورتان، شیمی ترکیبات هتروسیکل آروماتیک، پلی ایمیدها پلیمر های گرمامقاوم ، شیمی وتکنولوژی پلی یورتان و بررسی خواص و کاربرد های پانل های ساندویچی وعایق های حرارتی پلی یورتان در ساختمان ، همچنین تربیت 80 دانشجوی کارشناسی ارشد و دکترا، ثبت 30 اختراع و چاپ 150 مقاله علمی و تحقیقاتی در مجلات علمی معتبر داخلی و بین المللی و ارایه 180 مقاله در کنگره های ملی و بین المللی می باشد. پروفسور باریکانی عضو هیات تحریریه مجلات علوم و تکنولوژی پلیمر، مواد پر انرژی، و نیز داور بین المللی 20 مجله علمی مانند Iranian journal of chemical engineeringpolymer journal, macromolecular rapid communications, polymer international journal of applied polymer scienceIraninan polymer journal، Carbohydrate Polymer,و عضو انجمنهای علمی شیمی و مهندسی شیمی ایران، مهندسی پلیمر ایران، مواد پر انرژی و مهندسی شیمی ایران هستند.

پروفسور باریکانی، دو بار و در سالهای 1376 و 1382 به عنوان استاد نمونه کشوری برگزیده شد و نیز در سال 1390 در جشنواره بین المللی خوارزمی رتبه سوم تحقیقات بنیادی را بدست آورد. ایشان همچنین همزمان با دریافت جایزه جشنواره بین المللی خوارزمی ، جایزه اتحادیه کشور های حوزه اقیانوس هند را در زمینه انتقال علم و تکنولوژی کسب نمود. از دیگر مقام های ایشان می توان به کسب عنوان استاد برجسته کشوری ودریافت جایزه مرحوم علامه طباطبایی در سال 1390 اشاره کرد.

ایشان همچنین عضو فعال و مسئول برگزاری کنفرانسهای زیادی در زمینه علوم و فناوری پلیمر بوده و به اتفاق گروه تحقیقاتی خود در زمینه پلی یورتان و مواد پیشرفته، پلی ایمیدها، فومهای پلیمری، پلیمرهای زیست تخریب پذیر، نانوکامپوزیتها و پلیمرهای سبز کماکان فعالیت می کنند.
 
   
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود