امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار دانشگاه

اجتماع بزرگ دختران در حرم کریمه اهل بیت (س) برگزار شد

چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت 1403 ساعت 10:41 ب ظ
اجتماع بزرگ دختران در حرم کریمه اهل بیت (س) برگزار شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه،اجتماع بزرگ ۷هزار دختر دانشجو از دانشگاه‌های سراسر کشور به مناسبت میلاد حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها و روز دختر با همکاری دانشگاه صنعتی قم ، دانشگاه علوم پزشکی ،دانشگاه قم و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان قم در حرم بانوی کرامت برگزار شد.
دانشجویان دختر دانشگاه های سراسر کشور به مناسبت آغاز دهه کرامت و سالروز ولادت کریمه اهل بیت (س) در شبستان امام خمینی (ره) حرم حضرت معصومه سلام الله علیها اجتماع کردند و میلاد بانوی کرامت و روز دختر را جشن گرفتند.
این مراسم با استقبال خادمان کریمه اهل بیت سلام الله علیها با شاخه گل و تبرکی حرم حضرت معصومه سلام الله علیها از دانشجویان دختر آغاز شد.
حجت‌الاسلام پناهیان با تأکید بر اینکه دختران بهتر می‌توانند حامل پیام دین به جامعه باشند، تصریح کرد: حقوق و قانون برای زندگی اجتماعی لازم است ولی زندگی مبتنی بر محبت بر زندگی بر مبنای قانون ترجیح دارد.
وی حجاب را مظهر محبت و دشمن هرزگی دانست و تصریح کرد: یک زن وجودش از محبت است و باید به تئوریزه کردن محبت در حیات فردی و اجتماعی بپردازد، وقتی در روابط فردی و اجتماعی یک جامعه محبت تئوریزه شود نتیجه آن می‌شود همین دین زیبا که نمادش یک دختر است که بزرگ‌ترین حرم را در میان امام‌زادگان دارد.
در ادامه نیز سید حمیدرضا برقعی از شاعران برجسته آئینی کشور نیز اشعاری متناسب با این روز بزرگ خواند و سید مهدی میرداماد نیز به مداحی پرداخت.
حجت الاسلام فاطمی در این  اجتماع با بیان اینکه حضرت فاطمه معصومه (س) نقش مهمی در احیای جریان زیارت داشتند، عنوان کرد: زیارت پیام های بسیار مهم و آثار بسیار عمیقی در زندگی انسان می تواند داشته باشد البته این امر در صورتی است که بدون توجه از کنار آن عبور نکنیم.
این اجتماع با پذیرایی غذای تبرکی حرم کریمه اهل بیت(س) پایان یافت.



















 
 
   
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود