امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار دانشگاه

رئیس دانشگاه صنعتی قم: موکب دانشگاهیان استان قم باید نسبت به سایر موکب‌ها متمایز باشد

دوشنبه ششم شهریور 1402 ساعت 12:19 ق ظ
رئیس دانشگاه صنعتی قم: موکب دانشگاهیان استان قم باید نسبت به سایر موکب‌ها متمایز باشد
 به گزارش روابط عمومی دانشگاه، نشست روسای دانشگاه‌ها و مسئولین نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان قم جهت برپایی موکب دانشگاهیان استان به میزبانی دانشگاه صنعتی قم برگزار شد.
در این نشست دکتر رضایی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم با اشاره به اینکه این دانشگاه در برپایی موکب در کربلای معلی در جامعه دانشگاهی پیش قدم بوده است، افزود: دانشگاه صنعتی قم از سال ۱۳۹۷ توفیق برپایی موکب را داشته است. به دلیل استقبال سایر دانشگاه‌های استان، امسال شاهد برپایی موکب دانشگاهیان استان قم در کربلای معلی خواهیم بود. وی افزود :سال جاری با همکاری سایر دانشگاه‌ها، حضور خیرین و مساعدت های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری این موکب امکانات ویژه‌تری خواهد داشت. بی‌شک موکب دانشگاهیان استان قم هم به لحاظ حضور دانشگاهیان و هم به لحاظ اینکه این موکب از شهر علم و اجتهاد است باید در خدمت رسانی به زائرین و همچنین فراهم نمودن محتواهای فرهنگی و معنوی بسیار متمایزباشد.
 در ادامه حجت الاسلام والمسلمین دکتر قربانی مبین رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی قم از تبدیل یک باب مدرسه در نزدیکی بین الحرمین به موکب توسط دانشگاه صنعتی قم خبر داد و افزود: سال گذشته دانشگاه صنعتی قم یک موکب به ظرفیت ۵۰۰ متر مربع داشت ولی امسال با رایزنی‌های صورت گرفته یک باب مدرسه هم به موکب قبلی اضافه شده است.  در حال حاضر از لحاظ تجهیزموکب جدید به کمک سایر دانشگاه‌ها بسیار نیازمندیم. وی افزود: امسال با حضور خیرین و محبان اهل بیت در دانشگاه صنعتی قم تجهیزات آشپزی و حتی تنور نانوایی فراهم شده است و با مساعدت رئیس دانشگاه برخی از تجهیزات دانشگاه صنعتی قم جهت تکمیل موکب به کربلای معلی ارسال خواهد شد. با این حال بیش از هزار عدد بالشت، پانصد عدد پتو، داربست فلزی، چادرهای برزنتی و نیروی انسانی به شدت مورد نیاز موکب می‌باشد. روسای دانشگاه‌ها و مسئولین نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها نیز قول مساعدت جهت تجهیز هرچه سریع‌تر موکب را دادند.
   
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود