امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار دانشگاه

دانشگاه صنعتی قم در مسیر تقویت توان واحدهای تولیدی استان تلاش می‌کند

شنبه بیستم آذر 1400 ساعت 9:40 ق ظ
دانشگاه صنعتی قم در مسیر تقویت توان واحدهای تولیدی استان تلاش می‌کند
به گزارش روابط عمومی دانشگاه به نقل از ایرنا: رئیس دانشگاه صنعتی قم گفت: این دانشگاه با استفاده از ظرفیت‌ علمی اساتید و دانشجویان خود به میدان آمده‌است تا توان فعالیت واحدهای تولیدی استان را تقویت کند.
جلال رضائی‌نور روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: در همین راستا دانشگاه صنعتی قم دفتر همکاری صنعت و دانشگاه با نام " کافه‌ صدا" مخفف صنعت، دانشگاه و اعتلا را در شهرک صنعتی شکوهیه استان ایجاد کرد تا برقراری ارتباط میان دانشگاهیان و صنعتگران بیش‌ازپیش تسهیل شود.
وی با اشاره به‌این که ایجاد دفتر همکاری صنعت و دانشگاه در قم اقدام موثری برای افزایش تعامل و ارتباط استادان دانشگاه و بهره‌برداران واحدهای صنعتی استان با یکدیگر است، افزود: این دفتر بستری مناسبی را برای حل مشکل‌های حوزه صنعت استان از طریق انجام پژوهش‌های کاربردی توسط استادان و دانشجویان دانشگاه صنعتی قم فراهم آورده‌است.
وی ادامه داد: همچنین این دفتر امکان خوبی را برای معرفی دانشجویان رشته‌های فنی و مهندسی به صنعتگران به منظور برگزاری دوره‌های کارآموزی دانشجویان در واحدهای صنعتی فعال در قم ایجاد کرده‌است که می‌توان از آن برای حل مسائل حوزه صنعت استان به نحو مطلوب بهره‌برد.
رئیس دانشگاه صنعتی قم گفت: راه‌اندازی کافه صدا، فرصت خوبی نیز برای انعقاد تفاهم‌نامه‌های همکاری برای رفع مشکل‌های صنعت استان میان استادان دانشگاه و بهره‌برداران واحدهای صنعتی به وجود آورده‌است و در مسیر رشد و توسعه‌ فعالیت‌های اقتصادی در قم،‌ نقش آفرینی می‌کند.
وی با اشاره به فعالیت کافه صدا در بستر وب بیان داشت: در ادامه روند تسهیل ارتباط میان دانشگاهیان و صنعتگران استان به دنبال استفاده حداکثری از ظرفیت فضای مجازی برای آشنایی هرچه بیشتر این دو گروه با یکدیگر برای رفع مسائل صنایع فعال در قم از طریق انجام پژوهش‌های علمی و کاربردی هستیم.  
حجم سرمایه‌گذاری انجام‌شده برای واحدهای صنعتی قم حدود ۸۰ هزار میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در حدود ۲ هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی و تولیدی استان برای بیش از ۶۰ هزار تَن فرصت اشتغال ایجاد شده‌است.
قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد.
   
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود