امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار دانشگاه

با هدف شناسایی صنایع استان و پیوند صنعت و دانشگاه انجام گرفت ؛ بازدید مسئولین دانشگاه صنعتی قم از شرکت تولیدی و صنعتی پاکشوما

چهارشنبه یازدهم تیر 1399 ساعت 11:59 ق ظ
با هدف شناسایی صنایع استان و پیوند صنعت و دانشگاه انجام گرفت ؛ بازدید مسئولین دانشگاه صنعتی قم از شرکت تولیدی و صنعتی پاکشوما

بنا به رسالت دانشگاه صنعتی قم در تربیت نیروی متخصص و ارتقای سطح فنی و افزایش بهره وری صنعت استان قم و لزوم ارتباط تنگاتنگ با صنایع جهت شناخت نیازهای فنی و انسانی مورد نیاز آنها، دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه اقدام به شناسایی و بازدید از صنایع فعال استان قم نموده است تا بتواند از یک طرف فعالیت های آموزشی دانشگاه را همسو با نیازهای صنعت نموده و از طرف دیگر با ارائه نظرات و برگزاری دوره های تخصصی برای صنایع گام موثری در جهش تولید استان بردارد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، در این راستا به همت دفتر ارتباط با صنعت و کارآفرینی دانشگاه، از شرکت تولیدی صنعتی پاکشوما بازدید به عمل آمد.در این بازدید دکتر قنبری معاون آموزش و پژوهش دانشگاه و دکتر راستی مدیر ارتباط با صنعت با مهندس منتظری معاون منابع انسانی و مهندس مولایی مدیر آموزش شرکت نشست دو ساعته ای را برگزار نمودند.

در این نشست ابتدا دکتر قنبری به بیان اهداف بازدید و ارائه نمونه هایی از توانمندی ها و پتانسیل های دانشگاه پرداختند.ارائه دانش فنی از طریق برگزاری دوره های آموزشی موردنیاز شرکت توسط اساتید مجرب و همچنین تامین نیروهای انسانی متخصص از طریق دانشجویان فارغ التحصیل در رشته های مورد نیاز شرکت، ، ازجمله مواردپیشنهادی دانشگاه به شرکت بود.

مهندس منتظری با استقبال از پیشنهادات معاون آموزشی دانشگاه گفت: این شرکت از سال 1354 تاسیس شده است و در حال حاضر یکی از برترین تولید کنندگان صنعت لوازم خانگی  در ایران و خاورمیانه می باشد که علت آن نگاه علمی و دانشگاهی به صنعت می باشد. به طوری که گروه پاکشوما سالیانه بخش قابل توجه ای از درآمدهای خود را صرف سرمایه گذاری در تحقیق و توسعه (R&D) محصولات جدید خود می کند.

وی افزود: درحال حاضراکثر مدیران فعلی شرکت، فارغ التحصیلان جوان دانشگاهی می باشند که پس از جذب و کسب تجربه و شرکت در دوره های آموزشی، نقش موثری را در پیشرفت شرکت ایفا می نمایند.

ایشان با اشاره به افزایش تنوع محصولات تولیدی و در پیش بودن فاز تولید کولر گازی و بخش تزریق، همکاری دانشگاه صنعتی قم را با این شرکت خواستار شد.

پس از رایزنی های صورت گرفته دراین نشست، مقدمات برقراری توافقنامه سه جانبه بین دانشگاه صنعتی قم ، شرکت پاکشوما و سازمان صمت درحال انجام است . از توافقات اولیه می توان به جذب فارغ التحصیلان دوره کارشناسی وکارشناسی ارشد و حتی دانشجویان درحال تحصیل دانشگاه صنعتی قم ، توسط شرکت پاکشوما در رشته های مهندسی مکانیک، برق،پلیمر، صنایع و کامپیوتر که داری کارت پایان خدمت سربازی و یا معافیت هستند،اشاره نمود.

همکاری در زمینه های علمی و پژوهشی در قالب طرح های پژوهشی، فرصت مطالعاتی داخلی و پسا دکتری اعضای هیات علمی، برگزاری دوره های آموزشی، برگزاری بازدیدهای علمی دانشجویی و حمایت از پایان نامه های دانشجویی از جمله دیگر زمینه های همکاری شرکت پاکشوما و دانشگاه صنعتی قم می باشد.

 

   
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود