امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار دانشگاه

رئیس دانشگاه صنعتی قم : حجاب در دانشگاه صنعتی قم باید به الگویی شاخص برای سایر دانشگاه ها تبدیل شود

یکشنبه بیست و ششم آبان 1398 ساعت 2:32 ب ظ
رئیس دانشگاه صنعتی قم : حجاب در دانشگاه صنعتی قم باید به الگویی شاخص برای سایر دانشگاه ها تبدیل شود
به گزارش روابط عمومی دانشگاه : جلسه حجاب و عفاف با رویکرد تدوین برنامه جامع برای دانشگاه های سراسر کشور برگزارشد. در این جلسه دکتر رضایی نور مبحث حجاب و عفاف را بسیار مهم قلمداد کرد و افزود: درحالی که دشمنان انقلاب جنگ نرم را در پیش گرفته اند، ما باید بیش از پیش فرهنگ حجاب و عفاف را در جامعه ترویج دهیم.
وی افزود: با توجه به جایگاه شهر مقدس قم، باید وضعیت حجاب و عفاف در دانشگاه های استان بسیار متفاوت تر باشد به حدی که برنامه های دانشگاه های استان در این زمینه الگویی برای دانشگاه های کشور باشد.
رئیس دانشگاه صنعتی قم گفت: اکثر دانشجویان این دانشگاه بسیار متدین و متعهد هستند و چادر را به عنوان حجاب برتر انتخاب کرده اند . بی شک این مهم یکی دیگر از نقاط قوت دانشگاه صنعتی قم است .
در ادامه حجت الاسلام دکتر قربانی مبین مسئول دفتر نهاد دفتر مقام معظم رهبری در دانشگاه گفت : از جمله بهترین شیوه های ترویج حجاب و عفاف برای نسل جوان تذکرلسانی و برنامه های ادراکی است.
وی افزود: اساتید و کارکنان دانشگاه الگوی تمام عیار دانشجویان هستند. وقتی ایشان به حجاب و عفاف نگاه ویژه ای داشته باشند، دانشجویان نیز از آنها الگو برداری می کنند.
مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه گفت: فرهنگ سازی حجاب ، برگزاری کرسی های آزاد اندیشی، برگزاری دوره های تربیت مربیان امر به معروف و نهی از منکر ، تدوین آیین نامه حجاب و عفاف از جمله برنامه های ویژه ای است که باید جهت ارتقای فرهنگ حجاب و عفاف به صورت کوتاه مدت و بلند مدت در دانشگاه ها دنبال شود.
شایان ذکراست طی برنامه ریزی های صورت گرفته این جلسات به صورت دائمی تا تدوین برنامه ای راهبردی جهت ارتقای حجاب و عفاف در دانشگاه های کشور ادامه خواهد داشت.





   
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود