امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار دانشگاه

همزمان با هفته پژوهش از پژوهشگران برتر دانشگاه صنعتی قم تقدیر شد

چهارشنبه بیست و هشتم آذر 1397 ساعت 5:50 ب ظ
همزمان با هفته پژوهش از پژوهشگران برتر دانشگاه صنعتی قم تقدیر شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: همزمان با هفته پژوهش با حضور هیات رئیسه دانشگاه صنعتی قم و مهندس سیجانی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان از پژوهشگران برتر دانشگاه صنعتی قم تقدیر شد و همچنین دکتر مرجانی معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه صنعتی قم از ارتقای رتبه پژوهش در این دانشگاه خبر داد.

دکتر رضایی نور ضمن تسلیت وفات حضرت معصومه (س) گفت: گرامی داشت هفته پژوهش کاری است نمادین، اما با توجه به وضعیت کنونی کشور تحقیق و پژوهش امری مهم ، ضروری و حیاتی است . در همین راستا مقام معظم رهبری(مدظله العالی) می فرمایند: علم و تحقیق کلید اصلی پیشرفت است.
رئیس دانشگاه صنعتی قم خاطر نشان ساخت: اگر تحقیق و پژوهش بر پایه آسیب شناسی و نیازهای کشور باشد، همچنین اساتید مجرب و با تجربه در آن حضور داشته باشند بی شک رشد علمی در کشور حتمی و قطعی است و برندهای خارجی جای خود را به برندهای داخلی خواهند داد.
وی افزود: از همه عزیزانی که در ارتقای پژوهش در دانشگاه صنعتی قم سهیم بوده اند، بسیار سپاسگزارم. از اساتید محترم و دانشجویان گرامی. از دانشجوی نخبه دانشگاه صنعتی قم سینا بروجردی که در سال گذشته در مسابقات بین المللی ژنو عنوان اختراع برتر را کسب کرد. از تیم زیر دریایی آرتیمیای دانشگاه صنعتی قم که با کسب رتبه دوم افتخار بزرگی را برای این دانشگاه به ارمغان آوردند.

دکتر رضایی نور با اشاره به برگزاری نوزدهمین نمایشگاه دستاوردهای علمی ،پژوهشی و فن بازار در استان گفت: با اینکه دانشگاه صنعتی قم ، دانشگاهی در حال توسعه می باشد اما محصولات فناورانه و اختراعات زیادی را به خود اختصاص داده است که در نمایشگاه فن بازار در معرض دید عموم قرار گرفته است.
وی دانشگاه صنعتی قم را بسیار پویا و فعال قلمداد کرد و افزود: انتظار بنده از اساتید و دانشجویان این است که در تولید محصولات دانش بنیان سعی بیشتری داشته باشید. با توجه به اجرای طرح همیار صنعت که بی شک یکی از افتخارات دانشگاه است اساتید هم باید حمایت بیشتری از دانشجویان داشته باشند.
وی گفت: هم اکنون گروه همیار صنعت با 4 تیم فعال و 12 تیم آماده به کار، مشغول فعالیت می باشد.البته در این خصوص اگراساتید همکاری بیشتر و تنگاتنگی با دانشجویان داشته باشند، اعتماد صنعتگران به دانشجویان بیشتر می شود.
دکتر رضایی نور برگزاری استارت آپ ها را یکی از عوامل ارتقای اساتید در کشورهای توسعه یافته دانست و افزود: با توجه به فعالیت اساتید در خلق محصولات فناورانه، متاسفانه در مسئله تجاری سازی محصولات ضعیف عمل کرده ایم. امیدوارم با فعالیت هر چه بیشتر مرکز نوآوری در دانشگاه شاهد تولید محصولات اساتید در کشور و جهان باشیم.
وی افزود: جا دارد که از انجمن های علمی به خاطر فعالیت هایشان تقدیر کنم و همچنین شاخه علمی بسیج دانشجویی هم در این مدت عملکرد بسیار خوبی داشته است که شایسته تقدیر و تشکر است.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین دکتر قربانی مسئول دفتر نمایندگی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی قم ضمن تسلیت وفات حضرت معصومه (س) به اهمیت پژوهش پرداخت و افزود: اگر در علمی مدارست و انتقال آن وجود نداشته باشد، عمق پیدا نمی کند.
وی افزود: ما باید در تاریخ علمی کشور و دنیا نقش آفرین باشیم و نام مسلمانان را در این زمینه ثبت کنیم.

همچنین مهندس سیجانی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تاسیس دانشگاه صنعتی در استان را بسیار موثر دانست و افزود: با استان شدن قم، مسئولین سعی کردند که علاوه بر رشد و توسعه علوم دینی و قرآنی ، رشد صنعتیاستان را مد نظر قرار دهند. خوشبختانه در این زمینه با شتاب خوبی پیش رفته ایم و امروز از لحاظ تولیدات صنعتی رتبه چهاردهم را در کشور کسب کرده ایم.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: دانشگاه صنعتی قم با حضور اساتید خوش نام و دانشجویان فعال به عنوان مجموعه ای پویا و جوان می تواند در پیشرفت صنعت استان بسیار اثربخش باشد.
در پایان دکتر مرجانی معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه گزارشی از ارتقای پژوهش در دانشگاه ارائه داد. وی همچنین از حمایت دکتر رضایی نور جهت اجرای امور پژوهشی خبر داد و افزود: دستورالعمل اجرایی استفاده از اعتبار پژوهشی(گرنت) برای سال 96 و 97 با رشد قابل توجهی تصویب شده است که در ایجاد رقابت سالم پژوهشی در بین اساتید بسیار تاثیر گذار است.
وی افزود: شیوه نامه تشویق نویسندگان مقالات در نشریات تصویب شد که البته این شیوه نامه مقالات دانشجویی را هم در بر می گیرد. ایجاد فرصت های مطالعاتی اعضای هیات علمی، توسعه زیر ساختی کتابخانه، تجهیز آزمایشگاه ها، تدوین طرح جامع آزمایشگاه ها، تمرکز آزمایشگاه ها و راه اندازی مرکز محاسبات پیشرفته از جمله پیشرفت های پژوهش در دانشگاه صنعتی قم بوده است.
معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه گفت: بهبود کیفیت برون داده های پژوهشی، انتشار مجلات علمی و پژوهشی در دانشگاه صنعتی قم، راه اندازی آزمایشگاه های تحقیقاتی گروه های آموزشی، برنامه ریزی جهت حمایت از استارت آپ ها، کمک به تجاری سازی محصولات اساتید و دانشجویان از جمله برنامه های آتی پژوهش در این دانشگاه می باشد.
این مراسم با تقدیر از پژوهشگران، فناوران و اهدا کنندگان کتاب به پایان رسید.
دکتر مهدی سلیمانی، دکتر محمد علی آل عمرانی نژاد، دکتر محمد حسین زارع به ترتیب به عنوان پژوهشگران برتر دانشکده علوم پایه ، دکتر مجتبی حیدری، دکتر هادی زیانی و دکتر جواد شریفی به ترتیب پژوهشگران برتر دانشکده برق و کامپیوتر و دکتر جعفر خادم زاده یگانه به عنوان پژوهشگراول، دکتر مصطفی طالبی پژوهشگر دوم و دکتر مرتضی جیریایی و دکتر محمد صادق محبی به عنوان پژوهشگران سوم دانشکده فنی و مهندسی معرفی شدند.
همچنین از دکتر محمد صادق محبی به عنوان فناور برتر استان قم و دکتر عبدالرضا کریمی به عنوان فناور برتر دانشگاه صنعتی قم تقدیر شد.
در بخش پژوهش دانشجویی به ترتیب از وحید اللهیاری علیرضا محمودی فر و محمد نیکخواه تقدیر و تشکر به عمل آمد .
میلاد شعبانی نیز به عنوان اهدا کننده کتاب مورد تقدیر قرار گرفت.
 
   
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود