امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار دانشگاه

تقدیر رئیس دانشگاه صنعتی قم از بسیج دانشجویی این دانشگاه

چهارشنبه هفتم آذر 1397 ساعت 10:56 ب ظ
تقدیر رئیس دانشگاه صنعتی قم از بسیج دانشجویی این دانشگاه
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: همزمان با هفته و روز بسیج ، طی جلسه ای دکتر رضایی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم از فعالیت های علمی، فرهنگی ، مذهبی و سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه تقدیر و تشکر کرد.
دکتر رضایی نور اظهار داشت: بنده خودم هم یک بسیجی هستم و از نزدیک با دغدغه ها و مشکلات شما آشنایی دارم. با توجه به برنامه ها و فعالیت هایی که بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی قم تاکنون داشته است از جمله اردوهای جهادی آل طه در کشور و استان بسیار مطرح می باشد.
وی افزود: همان طور که مقام معظم رهبری (مدظله العالی) فرمودند: توقع ما از بسیج جهاد علمی و تولید علم است، در راستای تحقق این مهم باید همت و تلاش مضاعفی داشته باشید. البته با انعقاد تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه صنعتی قم و نیروی دریایی سپاه پاسداران بستر برای جهاد علمی محیاتر شده است.


رئیس دانشگاه صنعتی قم افزود: بسیجیان وظیفه خطیری را بر عهده دارند چرا که هم باید در علم و هم در عمل فعال باشند. بسیج تشکل سیاسی نیست، یک تشکل فراگیر است که تعلق به جناح و جریان خاصی ندارد. اگر با این دید به بسیج نگاه شود، فرهنگ بسیج فراگیرتر خواهد شد.
وی گفت: رشادت و دلاوری بسیجیان در دوران 8 سال دفاع مقدس و روحیه بسیجی پس از جنگ باعث پیروزی و آبادی ایران اسلامی شد.
دکتر رضایی نور بسیجیان را سنگر سازان بی سنگر قلمداد کرد و افزود: داشتن انصاف، همدلی، همکاری ، فداکاری، تلاش، دیگر خواهی به جای خودخواهی از جمله  ویژگی های  بسیجیان می باشد . بی شک فراگیر شدن این ویژگی ها در جامعه، توسعه و رشد همه جانبه کشور را رقم خواهد زد.
در ادامه آقای اکبری مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی قم ضمن تشکر از دکتر رضایی نور جهت برگزاری این جلسه گفت: بسیج یک حقیقتی است شبیه افسانه ها. خوشبختانه در دانشگاه صنعتی قم با حضور دانشجویان فعال و با بصیرت ، بسیج دانشجویی فعال و پویایی داریم که در زمینه های سیاسی، علمی، فرهنگی و جهادی بسیار هدفمند و با انگیزه مشغول به فعالیت هستند. با همین رویکرد گروه جهادی آل طه موفق شد که 3 سال متوالی در استان و کشور به عنوان گروه جهادی برتر انتخاب شود.


وی افزود: هدف ما خدمت است . ما در بسیج به دنبال کار سیاسی هستیم نه سیاسی کاری. یکی از اولویت های ما در بسیج جهاد علمی است که به حمد الله تاکنون معاونت علمی و پژوهشی بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی قم با برگزاری دوره های آموزشی و پژوهشی مورد نیاز دانشجویان تا حد مطلوبی به تعهدات خود عمل کرده است.
آقای اکبری ضمن اشاره به اینکه بسیج دانشجویی در حال حاضر دارای 16 معاونت است، افزود: طی برنامه ریزی های صورت گرفته در راستای جهاد علمی، بسیج به عنوان نیروی کمکی در کنار انجمن های علمی دانشگاه قرار گرفته است و آنها را در برگزاری برنامه ها و دوره های آموزشی کمک می کند.
این جلسه با اهدای لوح تقدیر از طرف دکتر رضایی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم به اعضای بسیج دانشجویی پایان یافت.

   
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود