امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار دانشگاه

همزمان با آغاز امامت امام زمان (عج) رئیس دانشگاه صنعتی قم با آیت الله علوی گرگانی دیدار کرد

شنبه بیست و ششم آبان 1397 ساعت 5:5 ب ظ
همزمان با آغاز امامت امام زمان (عج) رئیس دانشگاه صنعتی قم با آیت الله علوی گرگانی دیدار کرد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه: رئیس و مسئولین دانشگاه صنعتی قم به مناسبت نهم ربیع الاول آغاز امامت امام زمان (عج) با آیت الله علوی گرگانی دیدار کردند.
آیت الله علوی گرگانی با بیان این که امروزنهم ربیع الاول سالروز آغاز امامت حضرت مهدی موعود(عج) است، افزود: مبانی و اصول مهدویت باید به جوانان و دانشجویان آموزش داده شود و روشن کنیم که علت وجود امام زمان(عج) چیست و کدام آیات قرآن کریم ضرورت حضور ایشان را بیان کرده است.
وی خاطرنشان کرد: باید به جوانان آگاهی دهیم، علت تاخیر در ظهور امام زمان(عج) چیست. اگر جوانان و دانشجویان از این مسائل آگاهی پیدا کنند در این مکتب، قوی و با بصیرت می شوند.


این مرجع تقلید ادامه داد: منابع زیادی در این زمینه وجود دارد که باید در کلاس های درس و جلسه های مختلف استفاده شود تا آگاهی دانشجویان از مسائل مهدویت افزایش یابد.


در ادامه رضایی نور گفت: این دانشگاه با قرار گرفتن درمرز سه استان تهران، مرکزی و اصفهان در نقطه خاص و راهبردی قرار گرفته است و به عبارتی می تواند در روند رشد، پیشرفت و توسعه صنعتی کشور بسیار تاثیرگذار باشد.
وی اضافه کرد: دانشگاه صنعتی قم با سه دانشکده فنی و مهندسی، برق و کامپیوتر و علوم پایه و 57 عضو هیات علمی، پذیرای 2 هزار دانشجو از اقصی نقاط کشور به ویژه قم و تهران می باشد.
وی گفت: با توجه به جایگاه ویژه شهر مقدس قم، دربین حدود 20 دانشگاه صنعتی کشور این دانشگاه از جمله مراکز علمی وآموزشی تاثیر گذار در کشور می باشد. به عنوان مثال حجاب برتر یعنی چادر بین دانشجویان دختر پذیرفته شده است .
رضایی نور با اشاره به برنامه های فرهنگی این دانشگاه در سال تحصیلی جاری، گفت: در سه ماه گذشته، 14 اردو به مقصد مسجد مقدس جمکران برای دانشجویان دختر و پسر برگزار شده است و هفته گذشته به عنوان هفته قرآنی در دانشگاه نامگذاری شده بود و برنامه ها ی قابل توجهی جهت تشویق و ترغیب دانشجویان به آشنایی با مفاهیم نورانی قرآن برگزار شد.


وی با بیان این که مسابقات قرآنی تا پایان سال ادامه دارد،افزود: کمیته عفاف و حجاب در دانشگاه فعال شده است و در طول ترم جاری جلسه های مختلفی از جمله پوشش برتر، کرسی آزاداندیشی حجاب برتر و عواقب مجرد زیستی برای دانشجویان دختر و پسر برگزار می شود.
رئیس دانشگاه صنعتی قم ادامه داد: تشکیل هسته مطالعاتی آثار استاد شهید مطهری و برگزاری آیین های مذهبی مختلف از دیگر فعالیت های فرهنگی در دانشگاه صنعتی قم می باشد.

   
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود