امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار دانشگاه

دانشگاهيان صنعتي قم با حضور فرمانده سپاه علي ابن ابي طالب (ع) سوم خرداد را گرامي داشتند

یکشنبه ششم خرداد 1397 ساعت 9:41 ق ظ
دانشگاهيان صنعتي قم با حضور فرمانده سپاه علي ابن ابي طالب (ع) سوم خرداد را گرامي داشتند
به گزارش روابط عمومي دانشگاه: مراسم گرامي داشت روز آزادي خرمشهر با حضور سردار احمدي فرمانده سپاه علي ابن ابي طالب (ع)، مسئولين، اساتيد، كاركنان و دانشجويان به همت مديريت فرهنگي و اجتماعي دانشگاه صنعتي قم در سالن همايش هاي شهيد آخوندي برگزار شد.
در اين مراسم دكتر خوشنويسان رئيس دانشگاه صنعتي قم ضمن خوشامد گويي به سردار احمدي، اين روز بزرگ را يوم الله و پرخير و بركت قلمداد كرد چرا كه به يمن حضور سردار احمدي همه دور هم جمع شده ايم و از سخنان گرانقدرشان استفاده مي كنيم.
سردار احمدي فرمانده سپاه علي ابن ابي طالب (ع) ضمن گرامي داشت اين روز بزرگ، يكي از عوامل پيروزي رزمندگان را در هشت سال دفاع مقدس نماز دانست. وي افزود: اهميت نماز و توسل به ائمه اطهار به قدري باعث قوت قلب رزمندگان در عمليات هاي مختلف است كه فرمانده كل قوا مي فرمايند: امروز دشمنان پول هاي هنگفت خرج مي كنند تا ياد و خاطره نماز و دفاع مقدس را از ياد و خاطره مردم پاك كنند.
سردار احمدي در مورد حمايت ساير كشورها از صدام در جنگ ايران و عراق گفت: اين قدر آمريكا، اسرائيل، سعودي و كويتي ها از صدام حمايت كردند و برايش سلاح و تجهيزات نظامي آماده كردند كه صدام صد درصد به پيروزي اش مطمئن بود كه هفتاد  نفر از خبرنگار ان را جمع كرد و گفت: هفته آينده اين مصاحبه را در تهران تكميل مي كنم. به لطف خدا امروز ما در منطقه چه هستيم و بقيه چه. اينها همه به بركت غيرت و ايمان رزمندگان ما است.
فرمانده سپاه علي ابن ابي طالب (ع) افزود: ما در هفت سال جنگ با داعش ملعون سي و هشت واقعه بزرگ را پشت سر گذاشتيم. اگر همت برادرم، نورچشمم حاج قاسم و جوانان غيور ايران نبود ما امروز هم مرز اسرائيل مي شديم و مثل فلسطين زير يوق ظلم و ستم بوديم.
سردار احمدي خاطر نشان كرد: من از همه شما عزيزان مي خواهم كه تاريخ را مطالعه كنيد. بسيار صريح و با سنديت در تاريخ آمده است كه صدام در يك مصاحبه گفته است: كليد بصره و كليد خرمشهر به هم وصل است. اگر ايراني ها خرمشهر را بگيرند من  هم بصره را پيشكش مي كنم. ما اين طور دفاع كرديم و اين طور دفاع خواهيم كرد و در راه خود ثابت قدم هستيم.آن وقت غربي هاي از خدا بي خبر فكر مي كنند با گفتن دروغ و ياوه مي توانند اعتقاد و اعتماد ملت بزرگ ايران را به انقلاب و مقام معظم رهبري (مدظله العالي) از بين ببرند.
در ادامه فرمانده سپاه علي ابن ابي طالب (ع) خاطر نشان ساخت: بر همگان واضح و مبرهن است كه اصل جريان تكفيري بر گردن اسرائيل و آمريكا است و سعودي ها عمله و خدمتكار آنها هستند . ولي جوانان ما، رزمندگان ما در دفاع از حرم خانم زينب كبري(س) نشان دادند كه ما راسخ تر از هميشه هستيم. اين قدر حركت رزمندگان ما بزرگ است كه رهبر معظم انقلاب فرمودند: اگر مدافعين حرم نبودند، ملت ما در همدان و كرمانشاه بايد با داعش مي جنگيدند. مهم تر از همه رشادت ها و از جان گذشتگي رزمندگان و جوانان ما مديريت پيامبر گونه رهبر و مولاي ما است كه باعث انگيزه ،استقامت و در نهايت پيروزي مادر هر برهه از زمان بوده است.
اجراي سرود ملي جمهوري اسلامي ايران به صورت زنده توسط گروه مارش نظامي و سخنراني حجت الاسلام والمسلمين جوشقانيان از اساتيد برتر حوزه علميه از ديگر برنامه هاي اين مراسم بوده است.
 
 
 
 
   
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود