امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار دانشگاه

برگزاری مراسم گرامی داشت ولادت حضرت زهرا(س) و روز زن با حضور همسران شهدای مدافع حرم

دوشنبه بیست و یکم اسفند 1396 ساعت 3:19 ب ظ
برگزاری مراسم گرامی داشت ولادت حضرت زهرا(س) و روز زن با حضور همسران شهدای مدافع حرم

به گزارش روابط عمومی دانشگاه: مراسم گرامی داشت ولادت حضرت زهرا (س) و روز زن با حضور همسران شهیدان سامانلو و عسگری از شهدای مدافع حرم  به همت مدیریت فرهنگی در سالن همایش های شهید آخوندی دانشگاه صنعتی قم برگزار شد.

در ابتدای مراسم دکتر خوشنویسان رئیس دانشگاه صنعتی قم ضمن تبریک این ایام خجسته، به اهمیت نقش زن در جامعه پرداخت . وی افزود: مقام شامخ زن و مادر در کلام نمی گنجد چرا که یک جامعه موفق دست پرورده خانواده موفق است و خانواده موفق ثمره حضور بانویی پرتلاش، مدیر و مدبر است.

دکتر خوشنویسان  با توجه به حضور بانوان در دانشگاه خاطر نشان ساخت: فضای علمی دانشگاه نیاز به یک تعادل دینی و علمی خاصی دارد که در واقع این دو مکمل یکدیگر هستند.

رئیس دانشگاه صنعتی قم از برگزاری نشستی با حضور بانوان دانشگاه خبر داد . وی افزود: طی برگزاری جلسه ای ویژه بانوان دانشگاه، مشکلات و دغدغه های انها را بررسی خواهم نمود.

در ادامه همسر شهید سامانلو ضمن تبریک میلاد حضرت صدیقه طاهره(س) و روز زن، به نحوه شهادت شهید سامانلو پرداخت.

وی افزود: بنا به گفته خود شهید سامانلو، پیروزی شهرهای شیعه نشین(نبل و الزهرا) با کمک خانم فاطمه زهرا (س) انجام شد. چون با وجود کمبود نیرو و تجهیزات قرار شد که که این عملیات به تعویق بیفتد ولی با توکل به خدا و حضرت زهرا (س) عملیات با موفقیت انجام شد . همسرم شهید سامانلو با اصابت تیر بر پهلویش  در این عملیات به درجه رفیع شهادت رسید.

در پایان نیز از همسر شهید سامانلو و  همچنین همسر و دختر شهید عسگری با اهدای لوح تقدیر و هدیه ای به رسم یادبود تجلیل به عمل آمد.

مولودی خوانی و شعر خوانی از دیگر بخش های این برنامه بوده است.

                 

   
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود