امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار دانشگاه

دانشگاه صنعتی قم به عنوان دبیر کمیته ارتباط صنعت و دانشگاه برگزار کرد

چهارشنبه یازدهم بهمن 1396 ساعت 3:46 ب ظ
دانشگاه صنعتی قم به عنوان دبیر کمیته ارتباط صنعت و دانشگاه برگزار کرد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: دانشگاه صنعتی قم به عنوان دبیر کمیته ارتباط صنعت و دانشگاه با حضور مهندس جمالی معاون سیاسی و امنیتی استاندار، دکتر خوشنویسان رئیس دانشگاه صنعتی قم، جناب آقای بابایی مدیر کل دفتر امور سیاسی و انتخابات استانداری و جمعی از صنعتگران جلسه ای را در شهرک شکوهیه برگزار کرد.
در ابتدای این جلسه دکتر خوشنویسان به بیان اهمیت ارتباط صنعت با دانشگاه پرداخت. وی طرح همیار صنعت را که برای اولین بار در دانشگاه صنعتی قم اجرا شد را بسیار مفید و سودآور قلمداد کرد.
وی افزود: در این طرح دانشجویان رشته های فنی و مهندسی از کارخانه های مختلف استان بازدید نموده و ضمن آشنایی هر چه بیشتر با روند تولید، معظلات و مشکلات کارخانه ها و صاحبان صنایع را شناسایی نموده و با برگزاری جلسات متعدد با اعضای هیات علمی و صاحبان صنایع به رفع آنها می پردازند.
سپس دکتر راستی مدیر ارتباط با صنعت دانشگاه صنعتی قم ضمن اشاره به اهمیت ارتباط صنعت و دانشگاه در اقتصاد مقاومتی ، ارتباط سه سویه دولت، دانشگاه و صنعت را شاهرگ توسعه اقتصادی دانست.
وی در ادامه به ارائه گزارشی از فعالیت های انجام شده در دبیرخانه ارتباط صنعت و دانشگاه در استان قم پرداخت. دکتر راستی گفت: راه اندازی مرکز نوآوری در دانشگاه صنعتی قم که به تازگی صورت گرفته است ، هم اینک با بررسی 14 طرح ارائه شده توسط اساتید این دانشگاه فعالیت بسیار خوبی داشته است چرا که اکثر این طرح ها در راستای نیاز صنعت استان می باشد.
وی افزود: نشست مشترک دانشگاه پردیس فارابی با دانشگاه صنعتی قم در زمینه ارتقای کارآفرینی استان از دیگر فعالیت های این دبیرخانه بوده است که خروجی آن تشکیل انجمن کارآفرینی می باشد. همچنین مقدمات ساخت کلینیک صنعتی استان در شهرک شکوهیه با هدف رفع معظلات صنعت استان توسط این دبیرخانه انجام شده است.
مدیر ارتباط با صنعت دانشگاه صنعتی قم برگزاری نمایشگاه فن بازار و ایجاد سامانه کافه صنعت را از دیگر عملکردهای این دبیرخانه دانست.
در انتها مهندس جمالی ضمن تشکر از عملکرد مطلوب دبیرخانه و حمایت همه جانبه استان از آن، تصویب چارت سازمانی و آیین نامه دبیرخانه ارتباط صنعت و دانشگاه استان را خواستار شد.
 
   
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود