امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار دانشگاه

نشست مدیران فناوری اطلاعات دانشگاه های منطقه 4 و دستگاه های اجرایی استان قم در دانشگاه صنعتی قم

شنبه هفتم بهمن 1396 ساعت 9:7 ق ظ
نشست مدیران فناوری اطلاعات دانشگاه های منطقه 4 و دستگاه های اجرایی استان قم در دانشگاه صنعتی قم
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: نشست مدیران فناوری اطلاعات دانشگاه های منطقه 4 وزارت علوم، تحقيقات و فناوري و دستگاه های اجرایی استان قم با حضور دکتر خوشنویسان رئیس دانشگاه صنعتي قم، دکتر معینی مدیر کل تحول اداری و فناوری اطلاعات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و مهندس متقیان مدیر کل پدافند غیر عامل استان به همت واحد انفورماتيك دانشگاه در سالن همايش هاي شهيد آخوندي برگزار شد.

در ابتدای این نشست دکتر خوشنویسان ضمن خوشامدگویی به حضار، به اهمیت فناوری اطلاعات در دنیای امروز اشاره کرد. وی افزود: جامعه امروز ما توسط فضای مجازی احاطه شده است. از یک سو این یک فرصت مناسب جهت سهولت در بسیاری از امور جامعه می باشد و از سوی دیگر تهدید شدیدی به حساب می آید.
وی خاطر نشان ساخت: اخلاق در فناوری اطلاعات و فضای مجازی یک رکن مهم و اساسی است به حدی که جهت اخلاق مداری در فضای سایبری باید علم روان شناسی را نیز با آن آميخت.
در ادامه دکتر معینی به ارائه گزارشی در مورد توسعه دولت الکترونیک در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پرداخت. وی افزود: سیاست های کلی نظام اداری در راستاي سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری و چندین سند اجرایی  صادر شده از سوی دولت، به عنوان اسناد بالادستی  و نقشه راه توسعه دولت الکترونیک ،مبنای اصلی حرکت وزارت علوم، تحقيقات و فناوري در مسیر استقرار دولت الکترونیک است.

 وی اظهار داشت : هدف اصلی دولت الکترونیک به اشتراک گذاری منابع است که  این منابع شامل همه منابعی است که امکان بازنمائی آنها در فضای سایبري وجود دارد. 
مدیرکل دفتر تحول اداری و فناوری اطلاعات وزارت علوم گفت : با استقرار دولت الکترونیک، داده هایی که در قسمت های مختلف سازمان تولید مي شود به اشتراک گذاشته شده و به نوعي سبب یکپارچگی در سازمان و حذف کارهای موازی می شود. 
وی در تشریح فرایند استقرار دولت الکترونیک در سازمان ها گفت: استقرار دولت الکترونیک کاری فرابخشی است و استقرار آن در سایه تعامل واحدهای مختلف سازمان صورت می گیرد زیرا استقرار دولت الکترونیک یک کار همگانی است و انجام موفق آن مستلزم همکاری تعریف شده همه قسمت ها است. ساختار آکادمیک وزارت علوم  ایجاب می کند که ساماندهی استقرار دولت الکترونیک در آن با دقت بیشتری که مشارکت منطقی و تعریف شده همه ذی نفعان را در بر داشته باشد صورت گیرد.در ادامه مهندس متقیان به کارکردهای پدافند غیرعامل در استان قم اشاره کرد و اظهار داشت: حفاظت از جان مردم، حفاظت از زیرساخت‌های حیاتی کشور، استمرار خدمات ضروری به مردم، حفاظت از تأسیسات و تجهیزات، پایدارسازی مدیریت عالی کشور، حفاظت سایبری از کشور، حفاظت شهر در جنگ‌ها، تداوم شبکه‌های اطلاع‌رسانی و تداوم مدیریت مردم در بحران‌ها از مهم‌ترین کارکردهای پدافند غیر عامل است.
مدیرکل پدافند غیرعامل استان قم با اشاره به اهداف اين سازمان گفت: تحقق فرامین مقام معظم رهبری( مدظله العالي) در خصوص پدافند غیر عامل، فرهنگ‌سازی مفاهیم پدافند غیر عامل، تبیین نقش‌های پدافند غیر عامل در جامعه و ایجاد انگیزه در دستگاه‌های کشور برای اجرای سیاست‌ها و طرح‌های پدافند غیر عامل، انجام اقدامات نمادین و پدافندی دستگاه‌ها و انجام رزمایش‌ها، فرهنگ‌سازی و ترویج گفتمان پدافند غیرعامل در سطح جامعه، ترویج و توسعه مفاهیم پدافند غیر عامل با شیوه‌های نوین فرهنگی و هنری و آگاه‌سازی آحاد جامعه از عملکرد سازمان‌ها و نهادهای اجرایی کشور در حوزه پدافند غیر عامل از مهم‌ترین اهداف این سازمان است.
اين نشست با برگزاري جلسه اي با حضور دكتر معيني و مديران فناوري اطلاعات دانشگاه هاي منطقه 4 وزارت علوم،تحقيقات و فناوري پايان يافت.
 

 
   
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود