امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار دانشگاه

یادواره شهدای مدافع حرم استان در دانشگاه صنعتی قم برگزار شد

سه شنبه نهم آبان 1396 ساعت 3:6 ب ظ
یادواره شهدای مدافع حرم استان در دانشگاه صنعتی قم برگزار شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: یادواره شهدای مدافع حرم استان با حضور رئیس دانشگاه صنعتی قم، مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه، معاون دانشگاه عالی دفاع ملی،خانواده های معظم شهدای مدافع حرم استان ،کارکنان و دانشجویان در سالن همایش های شهید آخوندی دانشگاه صنعتی قم برگزار شد.
در این یادواره سردار مزینی معاون دانشگاه عالی دفاع ملی افزود: برای زنده ماندن و برای ایجاد یک طیبه انسانی می بایست با محوریت ولی خدا حرکت کرد. بی تردید شهادت 280 هزار شهید ایران اسلامی که در هشت سال دفاع مقدس فدا شدند و صدها شهیدی که در دفاع از حرم و حریم اهل بیت فدا کردیم به واسطه امر ولی مسلمین بوده است.
وی افزود: اگر امروز همه توطئه ها با محوریت آمریکا، آل سعود و جریان های فرصت طلب نقش برآب می شود به خاطر جوانان انقلابی و همیشه در صحنه است.
سردار مزینی خاطر نشان کرد: اشاعه معارف قرآنی و دینی وظیفه ماست. جهت اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت آگاهی، شناخت و بصیرت لازم است. تعهد در کنار بصیرت و بصیرت در کنار علم و آگاهی باعث اقتدار ایران و اسلام می شود.
معاون دانشگاه عالی دفاع ملی گفت: ما مدیون شهدا هستیم و گرامی داشت یاد و خاطره شهدا مثل خود شهادت است.
در ادامه حجت الاسلام والمسلمین جوشقانی از اساتید برجسته حوزه علمیه قم گفت: هر شی و هر موجودیتی در این دنیا پایه و اساسی دارد و پایه و اساس دین اسلام رازی بودن به رضای خدا است. پدری که فرزند خود را در جبهه های حق علیه باطل تقدیم اهل بیت می کند به رضای خدا لبیک گفته است.
وی افزود: شهدای ما راه خود شان را اینگونه یافتند و با شهادتشان سربلندی اسلام و ایران را رقم زدند و شما دانشجویان هم با جهاد علمی به راه خود ادامه دهید و با پیشرفت های علمی عزت و سربلندی ایران و اسلام را رقم زنید.
در پایان نیز از خانواده های معظم شهیدان سامانلو، صدرزاده، صابری، حسینی و جلالی نسب تقدیر و تشکر به عمل آمد.




   
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود