امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار دانشگاه

بیانیه دانشگاه صنعتي قم در محکومیت نسل‌کشی مسلمانان میانمار

سه شنبه بیست و یکم شهریور 1396 ساعت 8:58 ق ظ
بیانیه دانشگاه صنعتي قم در محکومیت نسل‌کشی مسلمانان میانمار
به گزارش روابط عمومي دانشگاه: جامعه دانشگاهي دانشگاه صنعتي قم با صدور بيانيه اي نسل كشي مسلمانان ميانمار را محكوم كرد. متن اين بيانيه به شرح ذيل است:
بسمه تعالی
الذین أخرجوا من دیارِهم بغیرِ حقٍ إلا أن یَقولوا ربُنا الله و لَولا دَفعُ الله الناسَ بعضَهُم بِبَعضٍ لَهُدِّمت صوامعُ وَ بیعٌ و صلواتٌ و مساجدُ یُذکَر فیها اسمُ اللهِ کثیراً ولینصُرَنّ اللهُ مَن ینصرهُ إنّ الله لقویٌ عزیز ( حج/ آیه 40)
همان‌ها که به ناحق از خانه و کاشانه خود بدون هیچ دلیلی اخراج شدند، جز اینکه می‌گفتند پروردگار ما «الله» است و اگر خداوند بعضی از آنها را به وسیله بعضی دیگر دفع نکند، دیرها و صومعه‌ها و معابد یهود و نصاری و مساجدی که نام خدا در آن بسیار برده می‌شود ویران می‌شود و خداوند کسانی را که او را یاری خواهند، یاری می‌کند. خداوند قوی و شکست‌ناپذیر است.

جنایات وحشتناك و غير انساني ارتش میانمار علیه مسلمانان روهینگیایی ، سرگذشت تلخ و ناگواری را برای مسلمانان این کشور رقم زده است. اين توطئه نشان می دهد که اسلام ستیزی اين بار با يك هولوكاست بي شرمانه  از  سوي سران غرب و شرق دنبال شده و سکوت نهادهای مدعی حمایت از حقوق بشر نشانگر همراهي و همكاري اين مدعيان با فتنگران اسلام ستيز است و در واقع حقوق بشري در كار نيست.
 بر همگان واضح است كه امروز دين و وحدت مسمانان در وجود دشمنان رعب و وحشتي شديد ايجاد كرده است به حدي كه در یمن هزاران کودک بیگناه قربانی تجاوز نظامی عربستان سعودی شده و هزاران تن از مردم گرفتار بیماری وبا شده اند .درسوریه در عراق و درافغانستان و پیش از این در بوسنی توطئه نسل کشی مسلمانان  اين واقعيت را آشكارترساخته است. اما نکته متفاوت و قابل توجه درباره کشتار بیرحمانه مسلمانان میانمار این است که این جنایت ها در کشوری رخ می دهد که در راس نظام سیاسی آن شخصی قرار گرفته است که جایزه صلح نوبل دریافت کرده است.
جامعه دانشگاهي دانشگاه صنعتي قم ضمن محکوميت شديد  این هولوکاست واقعی، مصرانه از مسلمانان جهان خواستار است كه با وحدت و همدلي هر چه بيشتر با اين فاجعه بزرگ انساني مقابله كنند. همچنين دستگاه هاي ديپلماسي كشورهاي اسلامي در سطح بین المللی شکایت هاي خود را تنظیم کرده و  از تمام ظرفیت ها برای پیگیری حقوقی  اين نسل کشی وحشیانه استفاده نمايند تا دست مستكبران براي هميشه از دخالت در امور كشورهاي اسلامي و  زندگي مسلمانان كوتاه شود.
 
   
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود