امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار دانشگاه

اولین نشست از سلسه نشست های استانی فناوری زیست سازگار در دانشگاه صنعتی قم برگزار گردید.

چهارشنبه پانزدهم اردیبهشت 1395 ساعت 10:14 ق ظ
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: اولین نشست از سلسله نشست های فناوری زیست سازگار
اولین نشست از سلسه نشست های استانی فناوری زیست سازگار در دانشگاه صنعتی قم برگزار گردید.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: اولین نشست از سلسله نشست های فناوری زیست سازگار با حضور دکتر خوشنویسان رئیس دانشگاه صنعتی قم ،دکتر دانیالی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان، دکتر شفیعی معاون نظارت و پایش حفاظت محیط زیست، ، دکتر کمالی معاون منابع طبیعی و آبخیزداری و دکتر محلوجی مشاور محیط زیست در استانداری به همت انجمن عمران در سالن همایش های شهید آخوندی دانشگاه صنعتی قم برگزار شد.
در این نشست عوامل ایجاد و تشدید ریزگردها در استان بررسی شد و به مواردی چون خشکسالی‌های پی در پی، عدم مدیریت جامع منابع آب، کاهش بارندگی و میزان رطوبت هوا، بیابان زایی و تخریب‌های ناشی از فعالیت‌های انسانی اشاره شد.
همچنین در راستای کاهش ریزگردها ،راهکارهایی از جمله ایجاد کمربند فضای سبز اطراف شهر و حفظ و گسترش فضای سبز درون شهری، کنترل فعالیت‌های عمرانی و منابع ساکن تولید گرد و غبار، استفاده از فناوری‌های نو در مهار گرد و غبار، افزایش آگاهی‌های عمومی، مدیریت صحیح منابع آب و خاک و مقابله با بیابانزایی مطرح گردید.
در ادامه مسئولین حاضر در این نشست ایجاد مدیریت پکپارچه بر کلیه فعالیت های حفاظت از محیط زیست در استان را خواستار شدند و دانشگاه صنعتی قم نیز با اجرای طر ح های پژوهشی و نظارت بر کلیه این فعالیت ها می تواند نقش بسزایی در تحقق اهداف حفاظت از محیط زیست استان داشته باشد.
در انتها نیز از تالاب بهشت معصومه که مملو از نی و گونه‌های علفی، جلبکی ، ماهی و پرندگان مهاجر است، بازدید به عمل آمد.
 
   
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود