امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار دانشگاه

اولین یادبود شهدای انتفاضه سوم در دانشگاه صنعتی قم برگزار شد

سه شنبه بیست و چهارم آذر 1394 ساعت 11:35 ق ظ
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: اولین یادبود شهدای انتفاضه سوم با حضور خالد قدومی نماینده جنبش حماس در ایران به همت بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی قم در سالن همایش های شهید آخوندی این دانشگاه برگزار شد.
اولین یادبود شهدای انتفاضه سوم در دانشگاه صنعتی قم برگزار شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: اولین یادبود شهدای انتفاضه سوم با حضورخالد قدومی نماینده جنبش حماس در ایران به همت بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی قم در سالن همایش های شهید آخوندی این دانشگاه برگزار شد.
خالد قدومی با بیان اینکه مبارزان فلسطینی در برابر ظلم و ستم صهیونیست‌ها دارای نوآوری و ابتکار هستند، اظهار داشت: برخی مدعی‌اند اقدام‌های جوانان فلسطینی نظیر انتفاضه، بدون در اختیارداشتن سلاحِ مناسب نوعی خودکشی است در حالی‌که از نظر ما این مرگی است در برابر پیروزی .

وی خاطرنشان کرد: انگیزه جوانان ما مبارزه با ظلم و استبداد جهانی است، اما این تنها عامل و انگیزه نیست، بلکه مبارزان فلسطینی از تاثیری که شهادت در به ثمر نشستن پیروزی‌های دیگر دارد، آگاه هستند.

قدومی با اشاره به فتوای جدید 100 خاخام یهودی مبنی بر حرام بودن رفت و آمد به مسجد الاقصی برای یهودیان، گفت: نتانیاهو نیز وزیران کابینه خود را از رفتن به این مسجد منع کرده است.

نماینده جنبش حماس درایران تصریح کرد: جوانان ما با سلاح سرد و سنگ به مقابله با یکی از مجهز‌ترین ارتش‌های جهان پرداختند.

نماینده جنبش حماس در ایران با بیان اینکه روحیه عزت‌مندانه در تمام مردم فلسطین حاکم است، بیان کرد: مبارزان ما علی‌رغم روحیه شهادت طلبی دارای طبعی لطیف نیز هستند.

قدومی روحیه بالای فلسطینی‌ها را درخور تقدیر دانست و گفت: جایزه ما پیروزی نهایی از جانب خداست.

قدومی تصریح کرد: آمریکا به تازگی یک میلیارد دلار به ارتش اسرائیل برای ادامه جنایتکاری‌هایش در سرزمین‌های ما کمک کرده است.

وی با بیان اینکه ملت ما راه حل‌های سیاسی را نیز تجربه کرده اند،عنوان کرد: مقاومت ما ادامه دارد و علی‌رغم بسته بودن گذرگاه‌ها و کمبود دارو و غذا، ما به راه خود ادامه می دهیم ، چرا که مرگ در حالِ مبارزه، شرافت‌مندانه‌تر از مرگ به دلیل گرسنگی و بیماری است.

نماینده جنبش حماس در ایران با تاکید براینکه هدف رژیم صهیونیستی از مذاکره بزک‌ کردن چهره خود در نزد اذهان عمومی و رسانه‌های جهان است، اظهار داشت: ملت ما برای آزاد سازی فلسطین راهی جز انتفاضه ندارد.

وی درباره پایداری انتفاضه تصریح کرد: برادران فلسطینی با آنچه در توان داشتند از جمله سنگ و سلاحِ سرد، به خیابان‌ها آمدند و از سوی دیگر در ادامه مبارزه‌های خود دست از نوآوری و خلاقیت دست برنداشتند.

وی با اشاره به گسترش انتفاضه سوم در تمام خاک فلسطین افزود: مقاومت در غزه مانند دژ محکمی همچنان پابرجا بوده و انتفاضه در قدس و الخلیل به قوت خود باقی است.

قدومی از جنگ نرم اسرائیل در پایتخت‌های اسلامی جهان خبر داد و افزود: ترور دانشمندان هسته‌ای، فرستادن جاسوس و نفوذ از طریق شبکه‌های اجتماعی و مجازی از ابزارهای رژیم صهیونیستی برای مبارزه نرم است.

وی با اشاره به سخن امام خمینی (ره) مبنی بر غده سرطانی بودن اسرائیل گفت: مسئله مهم درباره این رژیم، نفوذ آن در کشورهای آسیای میانه است، بنابراین ما برای رویارویی با این نفوذ باید هشیار و خلاق باشیم.
وی به لزوم حفظ وحدت، همدلی و کنارگذاشتن اختلاف‌ها در بین مسلمان اشاره کرد و گفت: تنها رژیمی که از این اختلاف ها سود می‌برد، رژیم صهیونیستی است زیرا این اختلاف‌ها چیزی جز جنگ و خونریزی برای مسلمانان ندارد. از همین حیث باید در کنار هم یک برنامه عملی جهت وحدت امت اسلامی داشته باشیم تا قدس و مسجد‌الاقصی را آزاد کنیم.
در انتها ارتباط مستقیم تصویری با خالد ازبط سخنگوی جبهه مردمی مقاومت در فلسطین برقرار شد و حضار با شعارهای مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا انزجار خود را نسبت به صهیونیست ها نشان دادند.
 
   
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود