امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار دانشگاه

دبیرکل حزب مردم سالاری در دانشگاه صنعتی قم:برای انتخابات پرشورتر به کاندیدای متخصص و کاردان نیازمندیم

چهارشنبه بیستم آبان 1394 ساعت 10:35 ق ظ
به گزارش روابط عمومی دانشگاه : همایش (اصلاحات و انتخابات پیش رو) با حضور دکتر کواکبیان دبیرکل حزب مردم سالاری به همت انجمن اسلامی دانشجویان ، روز سه شنبه 94/8/19 در سالن همایش های شهید آخوندی در دانشگاه صنعتی قم برگزار شد.
دبیرکل حزب مردم سالاری در دانشگاه صنعتی قم:برای انتخابات پرشورتر به  کاندیدای متخصص و کاردان نیازمندیم
به گزارش روابط عمومی دانشگاه : همایش (اصلاحات و انتخابات پیش رو) با حضور دکتر کواکبیان دبیرکل حزب مردم سالاری به همت انجمن اسلامی دانشجویان ، روز سه شنبه 94/8/19 در سالن همایش های شهید آخوندی در دانشگاه صنعتی قم برگزار شد.
دکتر کواکبیان گفت : مفهوم اصلاحات در آموزه‌های دینی ما جایگاه خاصی دارد؛ این آموزه‌ها در آیات الهی بیان شده است. در قرآن نیز آمده که شعیب پیامبر بیان کرده‌اند که من چیزی جز اصلاح از مردم نمی‌خواهم.
وی افزود: اصلاحات، هدف پیامبران الهی است. پیامبران ما تا حد توان به دنبال اصلاح مردم هستند. این مساله جنبه الهی نیز دارد که باید توفیق از جانب الهی فراهم شود تا بتوانیم این اصلاحات را پیش ببریم.
دبیرکل حزب مردم سالاری خاطرنشان کرد: امام علی (ع) در نامه معروف خود به مالک اشتر، در عبارتی موجز و کوتاه چهار وظیفه برای دولت‌ها بیان می‌کنند. حضرت بیان می‌کنند که مردم دو دسته هستند؛ یا برادر ایمانی تو هستند و یا برادر انسانی تو، به همین خاطر باید شان انسان‌ها را در هر عرصه‌ای حفظ کنیم.
دکتر کواکبیان ادامه داد: امام علی (ع) به دنبال اصلاح جامعه و حکومت بودند. یکی از مهم‌ترین وظایف دولت‌ها، اصلاح جوامع است. دولت باید زمینه تکامل اخلاق، رشد فضایل انسانی و ارتقای معنویت را ایجاد کند.
دبیرکل حزب مردم سالاری خاطرنشان کرد: دولت‌های غربی بیشتر به دنبال تامین مادیات برای مردم هستند ولی ما مدعی دنیا و آخرت مردم هستیم و به همین خاطر نباید در هیچ کدام ازاین دو حوزه کم‌کاری کنیم.
دکتر کواکبیان افزود: هدف امام حسین (ع) از حرکت و قیام عاشورا نیز همین اصلاح در جامعه و حکومت بود. دشمنان با فضاسازی که ایجاد کردند، نوه رسول‌الله را خارجی قلمداد کردند.
دکتر کواکبیان با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: برای اینکه انتخاباتی پرشور و مجلس قوی داشته باشیم باید افراد متخصص، کاردان، معتدل و قوی برای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی کاندیدا شوند.
دبیرکل حزب مردم سالاری خاطرنشان کرد: مجلس در راس امور است ولی به شکلی که خودش هم این را نشان دهد و برای این امر برنامه‌ریزی کند. کمیسیون‌هایی که در این زمینه شکل می‌گیرد باید کمسیون‌هایی تخصصی با افراد مجرب و با دانش باشد.
کواکبیان گفت: نمایندگان باید به قدری سواد داشته باشند که وزرا را به شکل علمی به چالش بکشند یا طرحی تصویب کنند که بتوانند سال‌ها روی آن حساب کنند. وی افزود: نماینده باید پیگیر مطالبات اکثر مردم باشد، نه نماینده یک جریان اقلیت خاص. در این زمینه هیچ تعارفی نیز نباید داشته باشد.
دبیرکل حزب مردم سالاری خاطرنشان کرد: امروز کشور در شرایط بسیار حساسی است و در این شرایط نیز باید الگوبودن خود را حفظ کند. 10 سال از سند 20 ساله گذشته است و بر اساس این طرح از پیش تعیین‌شده باید تا 10 سال آینده رتبه اول منطقه باشیم.
دبیرکل حزب مردم سالاری خاطرنشان کرد: ما مجلس کارآمد و متخصصی می‌خواهیم که بتواند برای جامعه در تمام عرصه‌ها الگو سازی کند. امام راحل فرمودند که باید طرفدار رنج‌دیدگان بود زیرا اگر کسی رنج‌دیده باشد خود نیز می‌تواند مشکلات مردم را هضم کند.
کواکبیان گفت: با افزایش حضور مردم در انتخابات می‌توانیم در عرصه وحدت ملی و حفظ منافع ملی نیز کارایی خود را بیشتر کنیم. با افزایش مشارکت مردم بهتر می‌توانیم با امثال 1+5 طرف شویم. اختلافات قطعا موضع کشور را در مقابل این جریان‌ها ضعیف خواهد کرد.
این همایش با پرسش دانشجویان به پایان رسید.
 
   
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود