امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار دانشگاه

همزمان با دهه مبارک فجر انجام شد.

شنبه بیست و پنجم بهمن 1393 ساعت 8:56 ق ظ
همزمان با دهه مبارک فجر انجام شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه: به همت دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی قم ،اساتید و کارمندان این دانشگاه با مادر شهید محمد رضا شفیعی روز سه شنبه 93/11/21 دیدار کردند.

در این دیدار مادر این شهید همیشه جاوید از سرگذشت فرزند شهیدش این چنین گفت: محمد با دستکاری در شناسنامه اش در سن14 سالگی به جبهه رفت. از سال 60 تا 65 در جبهه حضور داشت.محمد رضا در ارودگاه شهر موصل، بعد از 10 روز اسارت به شهادت می رسد و جنازه او را در قبرستان الکخ بین دو شهر سامرا و کاظمین دفن می کنند. بعد از 16 سال جنازه اش را به ایران می فرستند. موهای سر و محاسنش تکان نخورده بود، ، بعثی های متجاوز بعد از مشاهده جنازه محمدرضا برای از بین رفتن این بدن آن را 3 ماه زیر آفتاب داغ قرار داده بودند باز هم چهره او به هم نخورده بود،  فقط بدنش زیر آفتاب کبود شده بود، حتی می گفتند یک نوع پودری هم به بدنش ریخته بودند ولی اثر نکرده بود. بعدها می گفتند لب مرز، هنگام مبادله شهداء سرباز عراقی با تحویل دادن جنازه محمدرضا گریه می کرد و به صدام لعن و نفرین می گفت که چه انسانهایی را به شهادت رسانده است .به گفته یکی از همرزمانش محمدرضا همیشه با وضو بود، وقتیزیارت عاشورا می خواند، اشک هایش را با دستش پاک می کرد و به بدنش می مالید. در جبهه آبی که برای خوردن در اختیارشان می گذاشتند را برای غسل جمعه کنار می گذاشت.

در ادامه جناب آقای رضایی مدیر حراست ضمن خرسندی از این دیدار گفت: به برکت وجود خانواده های شهداست که این نظام این چنین مقتدرانه پا برجاست. وقتی این خاطرات بیان می شود، ما احساس مسئولیت و دین بیشتری نسبت به نظام و انقلاب پیدا می کنیم. ان شا الله که با حضورمان در راهپیمایی 22 بهمن قدر دان جان فشانی های تمام شهدا به ویژه شهید محمد رضا شفیعی باشیم.

در پایان حجت السلام والمسلمین آخوند زاده معاون استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی قم ضمن اهدای لوح تقدیر و هدیه ای به رسم یادبود از مادر شهید محمد رضا شفیعی تقدیر و تشکر نمود.








   
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود