امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار دانشگاه

با حضور ریاست محترم جمهور؛ اتاق فکراستانی دانشگاه ها و شبکه مطالعات سیاست گذاری عمومی کار خود را آغاز کردند

یکشنبه دوازدهم بهمن 1393 ساعت 9:21 ق ظ
با حضور ریاست محترم جمهور؛ اتاق فکراستانی دانشگاه ها و شبکه مطالعات سیاست گذاری عمومی کار خود را آغاز کردند
به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی قم: در مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره بین المللی فارابی واقع در سالن شهید بهشتی نهاد ریاست جمهوری روز شنبه 93/11/11، با حضور حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهور، محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، سید ضیاء هاشمی معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، مدیران اتاق فکر استانی، پژوهشگران و فعالان حوزه علوم انسانی و اسلامی، شبکه اتاق فکر استانی دانشگاه ها و شبکه مطالعات سیاست گذاری عمومی کار خود را آغاز کردند.
گفتنی است تارنمای «شبکه مطالعات سیاست‌گذاری عمومی» که به همت مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری با هدف افزایش مشارکت نخبگان کشور در سیاست‌گذاری عمومی و ارتقای سطح گفت‌وگوی اجتماعی به منظور کارآمدی و کیفیت سیاست‌های عمومی کشور راه‌اندازی شده است. از جمله برنامه های این شبکه انتشار متون تولید شده توسط «شبکه اتاق فکر استان‌ها» می باشد. اتاق فکر استان‌ها در سراسر کشور، با همکاری مرکز بررسی‌های استراتژیک و معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دانشگاه‌های مادر استان‌ها راه‌اندازی شده است،که در استان قم این مهم به دکتر محمد صادق آخوندی سرپرست دانشگاه صنعتی قم سپرده شده است.
در حاشیه این مراسم دکتر آخوندی مهم ترین مسئولیت اتاق های فکر استانی را جلب مشارکت نخبگان استان ها در گفتگوهای استانی جهت بررسی مسائل و مشکلات و ارائه راه حل های مناسب دانست. وی افزود: رئیس جمهور همواره از نخبگان و فرهیختگان خواسته اند که در اداره امور کشور مشارکت کنند . ایجاد شبکه مطالعات سیاست گذاری عمومی و تاسیس اتاق های فکر استانی دانشگاه ها نیز با همین رویکرد بوده است که افزایش تعامل سه جانبه نخبگان و فعالین اجتماعی، دانشگاهی و دولتی را به ارمغان خواهد آورد. دکتر آخوندی در پایان ضمن دعوت از کلیه اساتید دانشگاه های استان و همچنین فعالین اجتماعی و فرهنگی استان قم جهت مشارکت و حضور فعال در اتاق فکر دانشگاهی استان قم خاطر نشان ساخت: جزییات بیشتر فعالیت ها و برنامه های اتاق فکر دانشگاهی استان قم در آینده نزدیک از طریق نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرگزاریها اطلاع رسانی خواهد شد.

پا نوشت ، منابع :
به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی قم: در مراسم اختتامیه هفتمین...
   
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود