امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار دانشگاه

برنامه ریزی های اولیه جهت هر چه پربار تر شدن هفته پژوهش در دانشگاه صنعتی قم در حال انجام است.

یکشنبه هفدهم آبان 1394 ساعت 1:20 ب ظ
هفته ملی پژوهش و فناوری، زمان مناسبی برای توجه و تمرکز بر ابعاد مختلف پژوهش و فناوری در کشور را فراهم می نماید. تا کلیه ذی نفعان ضمن اطلاع از روند و وضعیت موجود در کشور، برای آینده برنامه ریزی بهتر و مهم تری را در دستور کار خود قرار دهند.
برنامه ریزی های اولیه جهت هر چه پربار تر شدن  هفته پژوهش در دانشگاه صنعتی قم در حال انجام است.

هفته ملی پژوهش و فناوری، زمان مناسبی برای توجه و تمرکز بر ابعاد مختلف پژوهش و فناوری در کشور را فراهم می نماید. تا کلیه ذی نفعان ضمن اطلاع از روند و وضعیت موجود در کشور، برای آینده برنامه ریزی بهتر و مهم تری را در دستور کار خود قرار دهند. انتخاب و معرفی برگزیدگان حوزه پژوهش و فناوری و تجلیل از آن ها و همچنین ایجاد فرصت تعامل بین ذینفعان این حوزه به شیوه های مختلف نظیر برگزاری نمایشگاه، فن بازار، همایش، سمینار، مصاحبه های مطبوعاتی و رادیو و تلویزیونی فضایی را در کشور ایجاد می کند که ضمن ارتقاء جایگاه پژوهش و فناوری، بستر مناسبی را جهت تقویت و توسعه پژوهش و فناوری که ضامن پیشرفت واقعی کشور و ایجاد ثروت، رفاه و امنیت برای مردم است را در ابعاد اجتماعی و فرهنگی فراهم نماید. به منظور ترویج فرهنگ پژوهش، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از سال 1379، چهارمین هفته آذرماه را با توجه به نامگذاری ۲۵آذرماه به نام روز پژوهش به عنوان هفته پژوهش نامگذاری شد.

اهداف برگزاری هفته پژوهش و فناوری:

-         ترویج فرهنگ پژوهش و فناوری در سطح کشور و ارتقای شان و جایگاه پژوهش و فناوری فعالان در این حوزه

-         تشویق و ترغیب پژوهشگران و فناوران کشور به تولید بیشتر علم و فناوری، عزت و ثروت ناشی از آن

-         تبیین وضعیت موجود پژوهش و فناوری، آینده آن در کشور برای افکار عمومی و مسولین و اخذ بازخورد برای هماهنگی و پیشرفت کار

-         شناسایی و عرضه یافته های پژوهش و فناوری

-         بسترسازی برای تجاری سازی یافته های پژوهش ها و فناوری های توسعه یافته

-         برقراری ارتباط سازنده میان پژوهشگران و فناوران دستگاه های اجرایی و خریداران دستاوردها یا تقویت ارتباط دانشگاه و صنعت

-         تشویق و تقدیر از پژوهشگران و فناوران برتر

-         ارزیابی فعالیت های پژوهشی و فناوری یکساله دانشگاه ها و دیگر مراکز تحقیقاتی

-         افزایش حساسیت و توجه مدیران به فعالیت های پژوهشی و فناوری

در همین راستا دکتر حیدری مدیر امور پژوهشی و فناوری در تشریح برنامه هفته پژوهش در دانشگاه صنعتی قم اظهار داشت: هفته ی پژوهش فرصت مناسبی است که تحت لوای آن بتوانیم دستاوردهای علمی پژوهشی را در بخش های گوناگون به جامعه ی دانشگاهی و پژوهشی معرفی کنیم.
وی  انتخاب و معرفی پژوهشگران برتر در گروه های مختلف ،  برگزاری نمایشگاه دستاوردها، ارائه موفقیت ها و افتخارات دانشگاه صنعتی قم در نمایشگاه فن بازار استان قم،  دعوت از مقامات لشکری و کشوری جهت شرکت در مراسم هفته پژوهش در دانشگاه ، دعوت از رسانه های ملی و استانی جهت اطلاع رسانی و پوشش گسترده خبری از توانمندی های دانشگاه صنعتی قم در سطح استان و کل کشور،  برگزاری همایش ها وسخنرانی های تخصصی دردانشگاه، رونمایی ازکارنامه پژوهشی دانشگاه صنعتی قم در سال 1393-1394 را از برنامه های هفته پژوهش در دانشگاه دانست.
در پایان دکتر حیدری از کلیه علاقمندان ، اساتید و دانشجویان دعوت بعمل آورد تا در برنامه های هفته پژوهش دانشگاه که جزییات آن به زودی اعلام خواهد شد حضور به هم رسانند.

 

 

 

   
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود