امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار دانشگاه

طرح پایش سلامت دانشجویان ورودی 93

سه شنبه بیست و نهم مهر 1393 ساعت 3:29 ب ظ
طرح پایش سلامت دانشجویان ورودی 93
طرح پایش سلامت جسم وروان ویژه دانشجویان جدیدالورود مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در دانشگاه صنعتی قم اجرا شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی قم ، جناب آقای نصیری مسئول مرکز مشاوره و بهداشت دانشگاه در این باره اظهار داشت: با توجه به تاکید دفتر مرکزی مشاوره و سلامت وزارت علوم ، تحقیقات و فن آوری بر اجرای طرح پایش سلامت جسم و روان، این بخش به عنوان یکی از مراحل ثبت نام دانشجویان ورودی جدید تلقی شده و مراجعه کلیه دانشجویان ورودی 93 برای شرکت در طرح پایش سلامت الزامی است .
وی با اشاره به سابقه اجرای طرح در سال های گذشته افزود: طرح پایش در دو بخش سلامت جسم و روان هر سال برای دانشجویان روزانه ورودی همان سال اجرای می شده است ،اما امسال بر اساس اعلام و تاکید وزارت علوم ،تحقیقات و فن آوری، این طرح همه دانشجویان روزانه و شبانه را پوشش خواهد داد.
جناب آقای نصیری مسئول مرکز مشاوره دانشجویی دانشگاه صنعتی قم تصریح کرد: نیروهای این مرکز در روزهای ثبت نام و تحویل مدارک دانشجویان جدیدالورود با تکمیل پرونده و ارائه تاریخ پذیرش مشخص شده برای هر نفر، کار پایش سلامت دانشجویان را انجام خواهند داد.
وی با اشاره به مراحل اجرایی این طرح افزود:در اجرای این طرح، غربالگری سلامت جسم، سلامت روان و همچنین وضعیت تندرستی دانشجویان مورد بررسی و دقت نظر قرار می گیرد. همچنین دانشجویان با پر کردن پرسشنامه های اولیه و انجام معاینات پزشکی در این طرح شرکت می نمایند و مرکز بهداشت و مشاوره پس از بررسی اطلاعات واصله در صورت لزوم، مواردی که نیاز به پیگیری داشته باشد را مورد دقت و بازبینی قرار می‌دهد. وی تأکید کرد: در این مرحله، ارجاع به انجام آزمایش و بررسی‌های دقیق از سوی پزشک جهت رسیدن به نتیجه مطلوب مورد پیگیری مکرر این مرکز خواهد بود.
جناب آقای نصیری هدف از برگزاری این طرح را به دست آوردن اطلاعات کلی از سلامت دانشجویان ورودی جدید جهت پیگیری مشکلات جسمی و روانشناختی دانشجویان و کمک به بر طرف شدن آن دانست.
شایان ذکر است علاوه بر پایش سلامت جسم و روان دانشجویان ورودی 93، کارگاه های مهارت های زندگی ، مدیریت زمان و برنامه ریزی تحصیلی نیز در ماه های آغازین سال تحصیلی برگزار خواهد شد.
 
   
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود