امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار دانشگاه

RSS
راه اندازی اولین دوره دکتری تخصصی در دانشگاه صنعتی قم
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: شورای گسترش و برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، با پذیرش دانشجو در مقطع دکتری تخصصی مهندسی مکانیک گرایش طراحی کاربردی به عنوان اولین دوره دکتری تخصصی در دانشگاه صنعتی قم و اولین دوره دکتری تخصصی رشته مهندسی مکانیک در سطح استان موافقت بعمل آورد.
شایان ذکر است که در این راستا، دانشگاه کاشان به عنوان یکی از دانشگاه های موفق در برگزاری این دوره و در قالب طرح تعاون با دانشگاه صنعتی قم همکاری خواهد داشت.
هدف از این رشته تربیت نیروی متخصصی است که بتوانند قسمتی از نیازهای تخصصی جامعه را در ارتباط با طراحی و تحقیقات در صنایع مختلف از قبیل کارخانجات ماشین سازی، نیروگاه­ها، پالایشگاه­ها، اتومبیل­سازی، هوافضا، هوائی، دریایی، وسائل حمل و نقل و سایر صنایع بر طرف نمایند. این رشته دارای زمینه های تخصصی جامدات و تحلیل تنش، دینامیک، کنترل و ارتعاشات، مکانیک سازه های هوشمند و ... می باشد.
روابط عمومی دانشگاه ضمن تبریک اخذ مجوز رشته دکتری مهندسی مکانیک گرایش طراحی کاربردی به جامعه دانشگاهی صنعتی قم، توفیقات روزافزون را برای مجموعه دانشگاه آرزو دارد.

سرپرست مدیریت امور دانشجویی دانشگاه صنعتی قم منصوب شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: طی حکمی از جانب دکتر رضائی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم، دکتر آل عمرانی نژاد به عنوان سرپرست مدیریت امور دانشجویی دانشگاه صنعتی قم منصوب شد.
همچنین از زحمات مهندس مقدم مدیر سابق امور دانشجویی تقدیر و تشکر به عمل آمد.
اخذ مجوز پذیرش دانشجو در اولین مقطع کارشناسی ارشد بین رشته ای در دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی قم
 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: طبق موافقت شورای گسترش و برنامه ریزی آموزش عالی، پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد رشته مهندسی نانو فناوری-گرایش نانو الکترونیک از ابتدای مهر ماه سال 1401 در دانشگاه صنعتی قم انجام می پذیرد.
در راستای ارتقا سطح فعالیت های علمی و آکادمیک در مقاطع بین رشته ای پرکاربرد در جامعه امروزی و همچنین با پیگیری های مستمر مسئولین دانشگاه، شورای گسترش و برنامه ریزی آموزش عالی با راه اندازی دوره کارشناسی ارشد رشته مهندسی نانو فناوری-گرایش نانو الکترونیک ذیل گروه فیزیک مهندسی در دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی قم موافقت بعمل آورد.
مفاهیم و محتوای درسی موجود در این رشته بیانگر یکی از بروزترین و پیشروترین دانش­های حال حاضر جهان است .دانشجویان در این رشته به طور کلی با حالت اتمی و مولکولی مواد نیمه هادی و … آشنا شده و از سوی دیگر به فراگیری مکانیک کوانتومی، الکترونیک نوری، ساخت قطعات و ادوات نیمه هادی از جمله انواع دیودها، ترانزیستور­ها، سنسورها ، ادوات نوری یا تولید لیزر ،ابررساناها و … می پردازند.
روابط عمومی دانشگاه ضمن تبریک اخذ مجوز رشته مهندسی نانوفناوری-گرایش نانوالکترونیک به جامعه دانشگاهی صنعتی قم، توفیقات روزافزون را برای مجموعه دانشگاه آرزو دارد.
رئیس دانشگاه صنعتی قم: در اردوهای راهیان نورعلاوه بر بار معنوی، جنبه های علمی و پژوهشی هم باید مد نظر قرار گیرد
 به گزارش روابط عمومی دانشگاه: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اهمیت اردوهای راهیان نور و تقویت گفتمان ایثار و شهادت و معنویت در بین دانشجویان و اساتید و همچنین در راستای ابلاغیه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری طی برگزاری جلسه ای در قرارگاه استانی شهید علم الهدی، روسای دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی استان قم گردهم آمدند و در خصوص برنامه های گرامیداشت دهه مبارک فجر، بررسی ابلاغیه برنامه های راهیان نور و تشکیل ستاد راهیان نور دانشجویی در دانشگاه ها بحث و گفتگو کردند.
در این جلسه دکتر رضائی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم ضمن گرامی داشت دهه مبارک فجر و رحلت مرجع عالیقدر جهان اسلام آیت الله صافی گلپایگانی، از زحمات و تلاش های ارزنده و دلسوزانه جناب سرهنگ رفعت نژاد مسئول بسیج دانشجویی استان قم و کلیه عزیزان در ناحیه بسیج دانشجویی تقدیر و تشکر کرد.
 وی گفت: با توجه به جایگاه مهم علم و پژوهش و تاکید به اقتصاد دانش بنیان در بیانیه گام دوم انقلاب می بایست که علاوه بر فعالیت های معنوی، بار علمی و آموزشی به این اردوها افزوده شود.
رئیس دانشگاه صنعتی قم افزود: در این جلسات می بایست علاوه بر هماهنگی در خصوص هزینه ها و شکل اجرایی برنامه ها،تحقق دستور مقام معظم رهبری(مدظله العالی) مبنی بر جهاد علمی هم باید مورد توجه قرار گیرد.

پیام تسلیت رئیس دانشگاه صنعتی قم در پی ارتحال عالم وارسته جهان اسلام حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی
 
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ
 
خبر درگذشت عالم وارسته جهان اسلام حضرت آیت الله  العظمی  صافی گلپایگانی بسیار دردناک بود.
اینجانب به نمایندگی از جامعه دانشگاهی صنعتی قم درگذشت ایشان را به ملت شریف ایران به ویژه مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، بیت مکرم ایشان و جامعه معزز روحانیت تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای آن مرحوم علو درجات و برای خانواده و سایر بازماندگان ایشان صبر جزیل و سلامتی خواستارم.

پیام رئیس دانشگاه صنعتی قم به مناسبت دهه مبارک فجر
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: دکتررضائی رئیس دانشگاه صنعتی قم با صدور پیامی فرا رسیدن ایام الله دهه مبارک فجر و پیروزی انقلاب اسلامی را به مردم ولایت مدار و شهید پرورایران به ویژه جامعه دانشگاهی صنعتی قم  تبریک گفت.

بسم الله الرحمن الرحیم

 “والفجر و لیال عشر”

دهه مبارک فجر نماد اراده ملت عدالت طلبی است  که  برای حفظ ارزشهای اسلامی از جمله  استقلال و آزادی در برابر خودکامگی و استبداد ایستادند . بدون تردید پایداری و ایستادگی ملت شریف ایران الگویی برای آزادی خواهان جهان قلمداد می شود.

 نتیجه شهادت و از خودگذشتی ملت عزیزمان در زمان به پیروزی رسیدن جمهوری اسلامی ایران ،عزت و افتخار امروز ما در دنیا است. به حدی که دشمنان ما با شنیدن نام سردار دل ها  شهید حاج قاسم سلیمانی، شهدای هسته ای، شهید فخری زاده و... احساس رعب و وحشت نموده و با ترور این عزیزان به خیال خام خود می خواهند اقتدار ایران را خدشه دار کنند . دشمنان ما نمی خواهند بفهمند که هر یک ایرانی می تواند یک حاج قاسم سلیمانی باشد.

بدینوسیله اینجانب آغاز دهه فجر پيروزي انقلاب اسلامي؛ این حماسه تاریخی را به رهبر معظم انقلاب، آحاد ملت شريف ايران و به ویژه جامعه دانشگاهی صنعتی قم تبریک و تهنیت عرض نموده و  عزت و اقتدار و سربلندی ملت و كشور عزیزمان را از خداوند متعال خواستارم.

پیام رئیس دانشگاه صنعتی قم به مناسبت دهه مبارک فجر

دوشنبه یازدهم بهمن 1400 ساعت 9:20 ق ظ
هیات علمی دانشگاه صنعتی قم، ویراستار کتاب منتشرشده در انتشارات taylor& francis شد

به‌گزارش روابط‌عمومی دانشگاه: دکتر احسان حیدریان فروشانی از اعضای هیات علمی گروه مهندسی برق کنترل و قدرت دانشگاه صنعتی قم کتاب flexibility in electric power distribution networks راه ویراستاری کرد . این کتاب در تاریخ جولای سال 2021 توسط انتشارات Taylor & Francis به چاپ رسیده‌است . شایان‌ذکر است از دانشگاه صنعتی قم نیز در این کتاب نام‌برده‌شده است . Taylor & Francis یکی از قدیمی‌ترین ناشران تجاری در جهان و یکی از رهبران ناشران آکادمیک جهان می‌باشد. این انتشارات بیش از 2400 ژورنال پژوهشی داوری شده دارد و بیش از 5000 کتاب جدید در هر سال منتشر می‌کند. بیش از 120,000 عنوان کتاب خاص در بک لیست (Backlist) این انتشارات وجود دارد. هدف انتشارات T&F فراهم کردن اطلاعات با کیفیت بالا و محتوای کارشناسی شده (داوری شده) برای پاسخگویی به نیازهای اطلاعاتی دانشگاه‌ها و کاربران آن‌ها در هر مرحله از کار علمی‌شان است. دفتر مرکزی این انتشارات در فیلادلفیا  (آمریکا) و آکسفورد (انگلستان) است و 20 دفتر در سراسر جهان، از جمله سنگاپور، دهلی‌نو، ملبورن و پکن دارد.

اطلاعیه شماره 1 وام دانشجویی نیمسال دوم 1401-1400 دانشگاه صنعتی قم
 
زمان ثبت نام وام و تحویل مدارک به اداره تسهیلات در دانشگاه از 1400/11/04 الی 1401/02/21
مراحل ثبت درخواست وام و تشکیل پرونده  :
  • ورود به پورتال دانشجویی از طریق آدرس bp.swf.ir
  • اقدامات دانشجویان ورودي سال تحصیلی 1400 و دانشجویان ورودي سالهاي گذشته که براي اولین بار تقاضاي وام دارند:
الف:  ثبت نام اولیه در سامانه ي صندوق رفاه و اقدام براي تهیه و ارسال مدارك تشکیل پرونده (طبق بند 5) به اداره تسهیلات دانشگاه
بدرصورت صحت و تکمیل مدارك ، ثبت نام دانشجو توسط دانشگاه تایید شده و دانشجو میتواند با ورود مجدد به پورتال دانشجویی و ثبت کلمه کاربري و رمز عبور(کدملی)، درخواست وام خود را ثبت نماید.
  • دانشجویان ورودي جدید که داراي پرونده وام در سامانه جامع صندوق رفاه در مقاطع قبلی می باشند:
الف پس از ورود به پرتال دانشجویی نسبت به ایجاد مقطع جدید اقدام نموده و اصطلاحاً در سایت صندوق ثبت نام نمایند.
بدر صورتی که در مقطع تحصیلی قبلی دفترچه اقساط براي وامهاي اخذ شده در مقطع قبل صادر شده باشد ، وارد بخش اطلاعات دانشجو شده مقطع تحصیلی جدید را ایجاد می نمایند.
جتماس با اداره رفاه دانشگاه جهت پیگیري تایید ثبت نام و ایجاد دسترسی براي ثبت درخواست وام در مقطع جدید (ضروریست مدارك ضمانت و کفایت ضامنین توسط کارشناس مربوطه بررسی و تأیید شود)
  • دانشجویان داراي پرونده در سامانه جامع صندوق رفاه در مقطع تحصیلی فعلی درصورت تکمیل مدارك و کفایت ضامنین می توانند با ورود به پورتال دانشجویی نسبت به ثبت درخواست وام ، اقدام نمایند.
  • مدارك لازم جهت ارائه به اداره رفاه دانشگاه به منظور تشکیل پرونده وام دانشجویی :
الفارائه اصل سند تعهدنامه دانشجویی (سند ضمانت)، ثبت شده در یکی از دفاتر محضر اسناد رسمی کشور (جهت آگاهی از شرایط و مدارك ضمامن یا ضامنین به ماده 11 و 12 آیین نامه پرداخت و بازپرداخت وامهاي دانشجویی و یا توضیحات بخش اداره رفاه در صفحه اول وبسایت دانشگاه مراجعه فرمایید.)
ب: ارائه گواهی کسر از حقوق خطاب به « صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری» به مبلغ 300000000 ریال (جهت اخذ وام تا سقف 30 میلیون تومان) و مبلغ 600000000 ریال ( جهت اخذ وام بیش از 30 میلیون تومان)
تذکربه دلیل تداوم وضعیت شیوع بیماري کرونا و براي مساعدت با دانشجویان، ارائه گواهی کسر از حقوق ضامنین در نیمسال جاري الزامی نیست.
جتصویر آخرین حکم استخدامی ضامن یا ضامنین
د:   ارائه شماره حساب بانک تجارت به نام دانشجوي متقاضی اخذ وام دانشجویی (ویژه دانشجویان روزانه)
ه:  ارائه مدارك و مستندات خاص هر یک از وامهاي انتخابی
تذکر لازم است سند تعهد نامه دانشجویی مطابق با پیش نویس اعلام شده از سوي صندوق رفاه در یکی از دفاتر اسناد رسمی به طور دقیق و خوانا تنظیم شود و به ثبت برسد. بدیهی است درصورت عدم مطابقت سند   تعهد ارایه شده با مفاد سند اعلام شده می بایست براي دریافت وام ، سند تعهد محضري مجدد تنظیم گردد . پیشنهاد می شود دانشجویان محترم طی تماس با دانشگاه شرایط شغلی ضامن یا ضامنین را با کارشناس مربوطه   مطرح و درصورت تأیید، جهت تنظیم سند و اخذ گواهی کسر از حقوق اقدام نمایند.
تذکرمتعهدله این سند صرفاً صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوري بوده و مشخصات آن قابل تغییر نیست.
تذکرآیین نامه ي مربوطه و جدول مبالغ وامها و سایر اطلاعات از قسمت اداره رفاه در صفحه اول وب سایت دانشگاه قابل دریافت می باشد.
  • سری اول درخواستهای وام در نیمه دوم اسفندماه سال جاری به صندوق‌رفاه ارسال خواهد شد و درخواستهای پس از آن در سال 1401 به صندوق ارسال می شود.
شماره تماس اداره رفاه دانشگاه: 3-02536641601 داخلی 170                                                                                                                                                  
 
 
جدول نوع، مبلغ و زمانبندی اعطای وامهای دانشجویی در نیمسال دوم 1401-1400

ردیف

نوع وام

مقاطع تحصیلی

مبلغ وام (به ریال)

پایان زمان تشکیل پرونده و ثبت درخواست

دانشجویان واجد شرایط برحسب نوع وام

ملاحظات

 

1

تحصیلی

همه مقاطع تحصیلی به جز دکتری

مجرد 19500000

متأهل 39000000

 

 

1401/02/21

 

دانشجوی روزانه دانشگاه های دولتی، مراکز وابسته به دستگاه های اجرایی و آموزشکده های فنی و حرفه ای

* به دانشجوی متأهل با ارائه سند تأهل به میزان دو برایر دانشجوی مجرد وام تعلق می گیرد.

 

2

 

 

 

شهریه از منابع صندوق و بانک قرض الحسنه مهر ایران

کاردانی، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته و ناپیوسته

13000000

 

 

 

 

 

 

 

1401/02/21

 

 

 

 

وام شهریه صندوق رفاه:

الف: دانشجوی نوبت دوم دانشگاههای دولتی، مراکز وابسته به دستگاههای اجرایی و آموزشکده های فنی و حرفه ای

ب: دانشجویان دانشگاههای پیام نور، جامع علمی کاربردی، آزاد اسلامی و موسسات غیر دولتی – غیر انتفاعی

 

*دانشجو می تواند در هر نیمسال منحصرا از یک رویداد استفاده نماید.

 *وام شهریه به شماره حساب دانشگاه بابت تأمین بخشی از بدهی شهریه دانشجوی متقاضی واریز و به عنوان بدهی وی در پرونده دانشجو ثبت می گردد.

*دانشجویان ورودی جدید دانشگاههای دولتی صرفاً می توانند از وام شهریه صندوق بهره مند گردند.

وام مازاد شهریه دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی صرفاً به دانشجویان آن دو نهاد (درصورت عدم اشتغال به کار) به شرح ذیل تعلق می گیرد:

1. برای ثبت وام مذکور نیازی به ارائه سند تعهد توسط دانشجو نبوده و نهادهای حمایتی ضمانت پرداخت وام را بر عهده دارند.

2. دانشجویان تحت پوشش واجد شرایط در ابتدای هر نیمسال از سوی نهادهای حمایتی معرفی می شوند و ثبت درخواست وام مازاد شهریه دانشجویان تحت پوشش، توسط دانشجو و صرفاً از طریق پورتال دانشجویی صندوق رفاه امکانپذیر می باشد.

3. به دلیل پرداخت کل مازاد شهریه دانشجو در قالب این وام، دانشجویان معرفی شده امکان استفاده از وام شهریه صندوق و بانک را ندارند

 

کارشناسی ارشد پیوسته و ناپیوسته، دکترای حرفه ای و دکترای پیوسته

 

26000000

 

 

 

 

 

دکترای تخصصی ناپیوسته

 

 

 

 

65000000

 

شهریه بانک:

دانشجوی دانشگاههای جامع علمی کاربردی، آزاد اسلامی و موسسات غیر دولتی - غیرانتفاعی

 

*دانشجویانی که در نیمسال های گذشته از وام شهریه بانک بهره مند شده اند، در صورت تمایل می توانند از یکی از وامهای شهریه صندوق و یا بانک استفاده نمایند

*دانشجویانی که در نیمسال های گذشته از وام شهریه صندوق بهره مند شده اند، امکان استفاده از وام بانک مهر را ندارند.

 

3

(ودیعه) مسکن متأهلی

همه مقاطع (یکبار پرداخت در طول هر مقطع)

تهران 325000000

1401/02/21

 

دانشجوی روزانه دانشگاه های دولتی، مراکز وابسته به دستگاه های اجرایی و آموزشکده های فنی و حرفه ای

*دانشجو می بایست متآهل، فاقد خوابگاه و دارای سند تعهد و اجاره نامه (دارای کد رهگیری) باشد.

*به آخرین نیمسال تحصیلی مجاز، وام مسکن تعلق نمی گیرد.

*در صورتیکه زوجین دانشجو باشند، فقط یکی از آنها می تواند از وام مسکن بهره مند گردد.

 

کلان شهرها 260000000

 

سایر شهرها 195000000

 

4

ضروری

شرایط، ضوابط و مبالغ این وام تا قبل از آغاز فرآیند ثبت نام این وام (1401/01/27) اطلاع رسانی خواهد شد.

 

5

ویژه دکتری از منابع صندوق

شرایط، ضوابط و مبالغ این وام تا قبل از آغاز فرآیند ثبت نام این وام (1401/01/27) اطلاع رسانی خواهد شد.

 

ویژه دکتری از منابع بانک توسعه تعاون

 

مسئول اداره رفاه: خانم سوهانیان       شماره تماس: 3-02536641601 داخلی 170                                                                                    با احترام- اداره رفاه دانشگاه صنعتی قم
 
اطلاعیه مهم آموزشی

قابل توجه دانشجویان گرامی

با توجه به تغییر وضعیت کرونایی شهر قم از آبی به زرد تمامی امتحانات پایان نیمسال از روز چهارشنبه ۱۴۰۰/۱۱/۰۶ به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

اطلاعیه مهم آموزشی

سه شنبه پنجم بهمن 1400 ساعت 5:26 ب ظ
انتشارات دانشگاه صنعتی قم منتشر کرد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه: کتاب فرآیندهای موثر در تضمین کیفیت نوشته بوید ال سامرز با ترجمه محمد حبیبی و محمدرضا مرجانی در انتشارات دانشگاه صنعتی قم به چاپ رسیده است.

در این کتاب آمده است در صورتی که با هدف سودآوری، کاهش هزینه، کنترل و بهبود خدمات به کیفیت پرداخته شود، تلاش و اقدامات افراد و شرکت‌ها در زمینه حفظ یک محیط و موقعیت حرفه‌ای بهینه‌سازی می‌شود. انجام بازنگری‌ها و ممیزی‌های مربوط به تضمین کیفیت، باعث حصول اطمینان از انطباق در قراردادهای مشخص و رضایت مشتری برای شرکت‌ها و مؤسسات موفق می‌شود.

ضروری است تا پیش از ارائه محصولاتِ باکیفیت و بااهمیت به داخل یا خارج شرکت‌ها و مؤسسات، سرفصل‌ها و بخش‌های تشریح شده در کتاب فرآیندهای مؤثر در تضمین کیفیت درک و اجرا شوند.

 فصول این کتاب به‌گونه‌ای بیان گردیده تا میزانِ تضمین کیفیتِ داخلی و خارجی برای بازنگری‌ها، ممیزی‌ها و ارزیابی‌های درون‌سازمانی، آموزش ‌دیده و شرایط لازم را برای همکاری در زمینه تضمین کیفیت و انطباقِ الزامات محصول، احراز کنند. بدین ترتیب می‌توان نظارت اثربخشی را در سطح سازمان توسعه داد.

علاقمندان جهت تهیه کتاب "فرآیندهای موثر در تضمین کیفیت" می توانند ازطریق مکاتبه با پست الکترونیکی press@qut.ac.ir،

 تماس با داخلی 162 (اقای شاه قلعه)، مراجعه به سامانه فروش کتاب دانشگاه به آدرس http://digitallib.qut.ac.ir

 مراجعه به اپلیکیشن و یا وبسایت طاقچه و خرید نسخه الکترونیکی کتاب اقدام نمایند.

انتشارات دانشگاه صنعتی قم منتشر کرد

دوشنبه چهارم بهمن 1400 ساعت 10:58 ق ظ
پيام تبريك رئيس دانشگاه صنعتی قم به مناسبت ميلاد خجسته حضرت فاطمه زهرا (س) و بزرگداشت مقام زن
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: دکتر رضائی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم با صدور پیامی ميلاد خجسته حضرت فاطمه زهرا (س) و بزرگداشت مقام زن را تبریک گفت. متن کامل این پیام به شرح ذیل است:
میلاد پر خیر و برکت حضرت فاطمه زهرا (س) فرصت مغتمی است برای قدردانی از زنان و مادران مهربان و فداکاری که با تربیت فرزندانی صالح و خانواده ای سالم جامعه ای را به سوی پیشرفت و تعالی سوق می دهند.
مادرانی که فرزندانی متعهد و متدین را دامان خود پرورش دادند که با شهادتشان پرچم عزت و سربلندی ایران اسلامی را برای همیشه به اهتزاز درآوردند.
سالروز ميلاد خجسته حضرت فاطمه زهرا (س)، سرور بانوان جهان، كوثر قرآن، همتاي اميرمومنان و روز بزرگداشت مقام زن و مادر را به همه دانشگاهيان عزيز به ويژه بانوان گرامي تبریک عرض می نمایم.


ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود