امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار دانشگاه

RSS
ارتقای مهارت های دانشجویان از طریق برگزاری دوره های آموزشی
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: نظر به اینکه مهارت آموزی و کسب تجربه از فاکتورهای مهم جذب  افراد در بازار کار می باشد ، در این راستا با حمایت های بی دریغ دکتر رضایی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم و همت مرکز آموزش های آزاد و مجازی دانشگاه، دو تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه با موسسه زبان پیشگام و مرکز آموزشی همکار سازمان استاندارد منعقد شده است.
طبق تفاهم نامه همکاری  فی مابین دانشگاه و مرکز آموزشی همکار سازمان استاندارد، دانشگاه صنعتی قم  به عنوان قطب دوره های مهارت افزایی می تواند برگزاری دوره های مختلف در زمینه استاندارد های مهندسی را در استان قم عهده دار شود.
شایان ذکر است در پایان هر دوره گواهی معتبر جهت تکمیل رزومه  به شرکت کنندگان اهدا خواهد شد .
رئیس دانشگاه صنعتی قم:  دانشگاه صنعتی قم در منطقه 4 تنها دانشگاهی است که مرکز نوآوری با هدف حمایت از کسب و کارهای دانش بنیان ریسک پذیر دارد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: با توجه به تلاش بی وقفه مسئولین دانشگاه صنعتی قم در راستای رسیدگی به مشکلات و رفاه حال دانشجویان، دکتر رضایی نور رئیس و سایر مسئولین این دانشگاه از خوابگاه دانشجویی دخترانه فرهنگ بازدید کردند.

در این بازدید دکتر رضایی نور با اشاره به بهبود امکانات دانشگاه از جمله افزایش530 متری فضای آموزشی، گسترش کتابخانه شهید مشکوة السادات، تأسیس سالن ورزشی شهید شهریاری به مساحت 450 متر مربع، تجهیز آزمایشگاه ها و کارگاه ها و... گفت: جامعه دانشگاهی صنعتی قم باید مانند اعضای یک خانواده در کنار هم باشند تا بتوان ارتقای همه جانبه دانشگاه را به ارمغان آورد.
در ادامه دانشجویان از زحمات شبانه روزی مسئولین به ویژه دکتر رضایی نور جهت پیگیری مجدانه مشکلات دانشجویان و بهبود امکانات رفاهی و آموزشی، بازدیدهای مکرر از خوابگاه های دانشجویی تقدیر و تشکر کردند.
دانشجویان خوابگاه دخترانه فرهنگ، کمبود حجم و قطعی اینترنت، عدم وجود سایت کامپیوتری، ارتقای بهداشت خوابگاه، بهبود امکانات ورزشی در خوابگاه را خواستار شدند.
همچنین تنوع اردوهای زیارتی و سیاحتی دانشجویی، برگزاری دوره های آموزشی تخصصی هر رشته، بهبود امکانات آزمایشگاهی، تنوع غذایی، گسترش فضای فیزیکی سالن غذاخوری، کاهش قیمت انتشارات دانشگاه و فعال شدن انجمن های علمی دانشجویی و شورای صنفی از جمله مطالبات دانشجویان خوابگاه مذکور بوده است.

رئیس دانشگاه صنعتی قم ضمن تشکر از قدرشناسی و نقد منصفانه دانشجویان گفت: مشکلات اینترنتی پس از بررسی و انجام تست پایداری و سرعت در اسرع وقت حل خواهد شد. جهت از بین بردن حشرات موذی خوابگاه سم پاشی و به منظور رفع نیاز دانشجویان چند دستگاه کامپیوتر به خوابگاه منتقل خواهد شد.
دکتر رضایی نور از آماده سازی طرح جامع آزمایشگاه ها و کارگاه های دانشگاه خبر داد و افزود: با توجه به خریداری دستگاه های جدید و به روز، آزمایشگاه ها و کارگاه ها باید گسترش یابد. بر این اساس آزمایشگاه های کنار سلف به مکانی دیگر منتقل می شود و سپس با تاسیس سلف آزاد مشکل کمبود فضای سالن غذاخوری حل خواهد شد.
رئیس دانشگاه صنعتی قم با اشاره به فعال شدن مرکز آموزش های آزاد و مجازی در دانشگاه اظهار داشت: این مرکز به عنوان بازوی کمکی انجمن های علمی در حال فعالیت می باشد که با انعقاد تفاهم نامه هایی با مراکز علمی و پژوهشی از جمله  اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان دوره های متنوعی را با کمترین هزینه برگزار می کند.
وی در خصوص فعالیت شورای صنفی دانشجویان گفت: دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد نیز باید در امور فوق برنامه حضوری فعال داشته باشند و از طریق شورای صنفی خواسته ها، پیشنهادات و انتقادات خود را به مسئولین ارجاع دهند.
دکتر رضایی نور با اشاره به تاسیس مرکز نوآوری در دانشگاه افزود: مایه افتخار است که دانشگاه صنعتی قم در منطقه 4 تنها دانشگاهی است که مرکز نوآوری با هدف حمایت از کسب و کارهای دانش بنیان ریسک پذیر دارد.
وی افزود: تاکنون 12 طرح نوآورانه از اساتید به تصویب رسیده است و این یکی از بهترین فرصت ها است که دانشجویان با همکاری اساتید، فعالیت های پژوهشی دانشگاه را ارتقا دهند. همچنین جهت کاهش نرخ تعرفه  خدمات انتشارات در دانشگاه پیگیری های لازم در حال انجام می باشد.
دکتر رضایی نورگفت: با توجه به فضای پویای دانشگاه صنعتی قم، ارتقای پژوهش می تواند این دانشگاه را به یکی از دانشگاه های سرآمد کشور بدل کند.  طی برنامه ریزی های صورت گرفته به پژوهش نگاه ویژه ای شده است. افزایش گرنت اساتید ،تشویق مقالات، اصلاح روندها و رویه ها در امور پژوهش از جمله اقدامات صورت گرفته در جهت تشویق و ترغیب اساتید به پژوهش بوده است.
در انتها رئیس دانشگاه صنعتی قم افزود: اگر مسیر پیشرفت ملل را مطالعه کنید، کاملا واضح و مبرهن است که عامل اصلی پیشرفت هر کشور  ، مردم آن کشور هستند. شما دانشجویان عزیز هم آینده سازان ایران اسلامی هستید، اگر کشور تحصیل رایگان را برای شما فراهم کرده است، شما هم باید یک قدم برای پیشرفت کشور بردارید تا شاهد رشد و شکوفایی همه جانبه ی ایران اسلامی باشیم.
 
 
طرح پایش سلامت
طرح پایش سلامت دانشجویان ورودی جدید (97)دانشگاه صنعتی قم  به صورت الکترونیکی در کلیه مقاطع تحصیلی از 19  شهریور ماه آغاز شده و تا 15آذر ماه سال جاری ادامه خواهد داشت.
مسئول مرکز مشاوره و بهداشت دانشگاه صنعتی قم با اعلام این خبر گفت: بنا به رسم سال های گذشته اجرای طرح کشوری پایش سلامت جسم و روان دانشجویان ورودی جدید به عنوان بخشی الزامی از فرآیند پذیرش و ثبت نام  دانشجویان در دو بخش سلامت روان و سلامت جسم انجام خواهد شد.
محسن نصیری مسئول مرکز مشاوره و بهداشت دانشگاه با اشاره به  الکترونیکی شدن طرح پایش و لزوم  اجرای زمان بندی در نظر گرفته شده برای شرکت دانشجویان در این طرح افزود:  دانشجویان عزیز با ورود به لینک های مربوطه و پر کردن پرسشنامه ها در دو بخش سلامت جسم و سلامت روان طبق برنامه زمان بندی که به صورت اطلاعیه و پیامک اعلام می شود  با در دست داشتن پرینت اتمام کار جهت انجام معاینات پزشکی  و دریافت خدمات مشاوره ایی به مرکز مشاوره و سلامت دانشگاه مراجعه کنند.
لینک های طرح :
لینک پایش سلامت روان :                        http://portal.saorg.ir/mentalhealth
لینک پایش سلامت جسم :                    http://portal.saorg.ir/physicalhealth
  
 
همزمان با آغاز امامت امام زمان (عج) رئیس دانشگاه صنعتی قم با آیت الله علوی گرگانی دیدار کرد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه: رئیس و مسئولین دانشگاه صنعتی قم به مناسبت نهم ربیع الاول آغاز امامت امام زمان (عج) با آیت الله علوی گرگانی دیدار کردند.
آیت الله علوی گرگانی با بیان این که امروزنهم ربیع الاول سالروز آغاز امامت حضرت مهدی موعود(عج) است، افزود: مبانی و اصول مهدویت باید به جوانان و دانشجویان آموزش داده شود و روشن کنیم که علت وجود امام زمان(عج) چیست و کدام آیات قرآن کریم ضرورت حضور ایشان را بیان کرده است.
وی خاطرنشان کرد: باید به جوانان آگاهی دهیم، علت تاخیر در ظهور امام زمان(عج) چیست. اگر جوانان و دانشجویان از این مسائل آگاهی پیدا کنند در این مکتب، قوی و با بصیرت می شوند.


این مرجع تقلید ادامه داد: منابع زیادی در این زمینه وجود دارد که باید در کلاس های درس و جلسه های مختلف استفاده شود تا آگاهی دانشجویان از مسائل مهدویت افزایش یابد.


در ادامه رضایی نور گفت: این دانشگاه با قرار گرفتن درمرز سه استان تهران، مرکزی و اصفهان در نقطه خاص و راهبردی قرار گرفته است و به عبارتی می تواند در روند رشد، پیشرفت و توسعه صنعتی کشور بسیار تاثیرگذار باشد.
وی اضافه کرد: دانشگاه صنعتی قم با سه دانشکده فنی و مهندسی، برق و کامپیوتر و علوم پایه و 57 عضو هیات علمی، پذیرای 2 هزار دانشجو از اقصی نقاط کشور به ویژه قم و تهران می باشد.
وی گفت: با توجه به جایگاه ویژه شهر مقدس قم، دربین حدود 20 دانشگاه صنعتی کشور این دانشگاه از جمله مراکز علمی وآموزشی تاثیر گذار در کشور می باشد. به عنوان مثال حجاب برتر یعنی چادر بین دانشجویان دختر پذیرفته شده است .
رضایی نور با اشاره به برنامه های فرهنگی این دانشگاه در سال تحصیلی جاری، گفت: در سه ماه گذشته، 14 اردو به مقصد مسجد مقدس جمکران برای دانشجویان دختر و پسر برگزار شده است و هفته گذشته به عنوان هفته قرآنی در دانشگاه نامگذاری شده بود و برنامه ها ی قابل توجهی جهت تشویق و ترغیب دانشجویان به آشنایی با مفاهیم نورانی قرآن برگزار شد.


وی با بیان این که مسابقات قرآنی تا پایان سال ادامه دارد،افزود: کمیته عفاف و حجاب در دانشگاه فعال شده است و در طول ترم جاری جلسه های مختلفی از جمله پوشش برتر، کرسی آزاداندیشی حجاب برتر و عواقب مجرد زیستی برای دانشجویان دختر و پسر برگزار می شود.
رئیس دانشگاه صنعتی قم ادامه داد: تشکیل هسته مطالعاتی آثار استاد شهید مطهری و برگزاری آیین های مذهبی مختلف از دیگر فعالیت های فرهنگی در دانشگاه صنعتی قم می باشد.

بازدید رئیس دانشگاه صنعتی قم از نصب سیستم هواساز دانشکده برق و کامپیوتر

به گزارش روابط عمومی دانشگاه: بهبود سیستم گرمایش دانشکده برق و کامپیوتر یکی از مطالبات دانشجویان پس از تاسیس این دانشکده بوده است.
در این راستا دکتر رضایی نور در روز جمعه ۲۵ آبان ماه از مراحل نصب و راه اندازی سیستم هواساز دانشکده برق و کامپیوتر بازدید کرد.
شایان ذکراست سیستم هواساز جهت رفع مشکلات گرمایشی و سرمایشی دانشکده راه اندازی و اکنون در مرحله آزمایش می باشد.
دکتررضایی نور ضمن بازدید از محوطه دانشگاه ،دانشکده ها ،سالن غذاخوری ،انبار موادغذایی درجریان نحوه سرویس دهی خدمات و فعالیت های پشتیبانی قرار گرفت.
در انتها رئیس دانشگاه صنعتی قم از برنامه ریزی های لازم در خصوص گسترش سالن غذاخوری دانشگاه جهت ارائه خدمات مطلوب تر به دانشجویان خبر داد.

 برگزاری محفل انس با قرآن کریم در دانشگاه صنعتی قم

به گزارش روابط عمومی دانشگاه: به منظور ترویج و ترغیب اساتید، کارکنان و دانشجویان به قرائت قرآن کریم ،محفل انس با قرآن با حضور قاری بین المللی استاد فروغی به همت مدیریت فرهنگی و اجتماعی وکانون قرآن و عترت دانشگاه صنعتی قم در نمازخانه دانشگاه برگزار شد.







برگزاری محفل انس با قرآن کریم در دانشگاه صنعتی قم

چهارشنبه بیست و سوم آبان 1397 ساعت 4:1 ب ظ
کارگاه آشنایی با آموزش های فنی و حرفه ای و آموزش های مهارتی
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: کارگاه آشنایی با آموزش های فنی و حرفه ای و آموزش های مهارتی با حضور اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه صنعتی قم به همت مرکز آموزش های آزاد و مجازی دانشگاه برگزار شد.

در این کارگاه میزگرد هیات متخصص از مرکز شماره ۱ و اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان قم با حضور مهندس حیدری مدیر مرکز شماره ۱ برگزار شد. مهندس حیدری ضمن اشاره به امکانات متعدد و تجهیزات کامل مرکز اظهار داشت: تجهیزات موجود در مراکز آموزش فنی و حرفه ای مربوط به بیت المال است و انتظار می رود که دانشجویان جهت تقویت ابعاد مهارتی و فنی خود از این امکانات استفاده نمایند.


در ادامه دکتر ملاتقی مسئول مرکز آموزش های آزاد و مجازی دانشگاه ضمن عرض خوش آمد گویی، به اهمیت دوره های مختلف فنی و مهارتی در راستای تقویت بنیه فنی، کارگاهی و مهارتی دانشجویان و فارغ التحصیلان، تکمیل رزومه، استفاده ازاوقات فراغت با محتوای مهارتی و بهبود نقایص آموزشی اشاره نمود و از جامعه دانشگاهی صنعتی قم جهت شرکت در این دوره ها دعوت کرد.
وی به تشریح ابعاد همکاری بین دانشگاه و اداره کل آموزش فنی و حرفه ای پرداخت و مفاد تفاهم نامه فی مابین دانشگاه و اداره کل آموزش فنی و حرفه ای را بیان نمود.
دکتر ملاتقی با اشاره به حضور دانشجویان خلاق، نخبه و پویا و کارکنان جوان در دانشگاه صنعتی قم اظهار امیدواری کرد که با آماده شدن بستر مناسب جهت برگزاری دوره های آموزشی مختلف دانشجویان و کارکنان دانشگاه از این ادوار آموزشی بهره مند خواهند شد.
این کارگاه با پرسش دانشجویان از هیات متخصص مرکز شماره ۱ و اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان قم به پایان رسید.
بازدید رئیس ، معاونین و مدیران دانشگاه صنعتی قم از خوابگاه مفید پسران
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: درراستای ارتباط تنگاتنگ، مستقیم و بی واسطه مسئولان دانشگاه صنعتی قم با دانشجویان،دکتررضایی نور رئیس،معاونین و مدیران دانشگاه از خوابگاه مفید پسران بازدید و از نزدیک در جریان مشکلات،پیشنهادات و انتقادات دانشجویان قرار گرفتند.


دراین بازدید دکتررضایی نور ،دانشجویان این دانشگاه را فعال،پویا و هدفمند قلمداد کرد و گفت: روحیه نشاط و شادابی که در بین دانشجویان دانشگاه صنعتی قم وجود دارد ،جوی دوستانه و صمیمی را ایجاد کرده است. همه باید با همکاری و همدلی یکدیگر این روحیه را تقویت کنیم.
وی افزود: کلیه مسئولین دانشگاه جهت بهبود مسائل دانشگاه و رفع مشکلات شما دانشجویان عزیز سعی، تلاش و همت ویژه ای دارند. تغییرات ایجاد شده در این دانشگاه از جمله گسترش فضای آموزشی ، احداث سالن ورزشی شهید شهریاری،افزایش و ارتقای آزمایشگاه ها و کارگاه ها و.... نمونه ای از همت و تلاش بی وقفه مسئولین دانشگاه می باشد. بی شک دغدغه دانشجویان ،دغدغه مسئولین دانشگاه نیزمی باشد.در این بین کمک شما دانشجویان به مسئولین بسیار مهم و اثربخش است.
وقتی مسئولین دانشگاه با تمام جدیت مطالبات و خواسته های شما را پیگیری می کنند و تغییرات مثبتی را به وجود می آورند، اگر شما هم به تغییرات ایجاد شده واکنش مثبت نشان دهید، انگیزه مسئولین مضاعف خواهد شد.
رئیس دانشگاه صنعتی قم خاطرنشان ساخت: از همه شما دانشجویان می خواهم ما را نقد کنید، البته نقد منصفانه و موثر که باعث سازندگی، رشد و ترقی دانشگاه شود.


در ادامه دانشجویان به بیان مشکلات صنفی و رفاهی خود پرداختند. قطعی و سرعت پایین اینترنت، بالا بودن هزینه خوابگاه ها،پایین بودن تنوع غذایی و کیفیت شام دانشجویی، وجود حشرات موذی در خوابگاه، عدم وجود امکانات ورزشی در خوابگاه،پایین بودن کیفیت آب آشامیدنی از جمله مشکلات خوابگاه مفید پسران بوده است.
دکتر رضایی نور در خصوص مشکلات خوابگاه مذکور گفت: مشکل اینترنت را حتما پیگیری خواهیم کرد ولی به دلیل حل مشکلات زیر ساختی اندکی زمان بر خواهد بود. تنوع غذایی و بهبود کیفیت غذای وعده شام نیز بررسی خواهد شد و از طریق ارتباط دانشجویان با شورای صنفی تغییرات لازم اعمال می شود.حشرات موذی را هم در اسرع وقت با سم پاشی از بین خواهیم برد. همچنین رایزنی های اولیه جهت استفاده اساتید، کارکنان و دانشجویان از استخر دانشگاه قم انجام شده است.
به منظور رفاه حال دانشجویان دکتر رضایی نور از کاهش هزینه های خوابگاه از شش میلیون ریال به پنج میلیون ریال خبر داد و گفت: مبلغ یک میلیون ریال به صورت ما به التفاوت برای ترم آتی دانشجویان ذخیره خواهد شد. در واقع با این میزان کاهش هزینه های خوابگاه، در اصل علیرغم افزایش دو برابری هزینه های عمومی،هزینه های سال جاری با سال گذشته برابری می کند و افزایش نیافته است.
دانشجویان در خصوص مسائل آموزشی ، فرهنگی و... در دانشگاه، نظافت کلاس ها،بهبود فضای فیزیکی کتابخانه شهید مشکوة السادات و سالن مطالعه، بهبود سرمایش و گرمایش کلاس ها، بهبود برنامه سرویس ها، تجهیز کلاس ها و حمایت بیشتر از انجمن های علمی را خواستار شدند.
رئیس دانشگاه صنعتی قم در خصوص رفع مشکلات مربوط به دانشگاه گفت: تجهیز و بهبود سرمایش و گرمایش کلاس ها در دست اقدام می باشد. همچنین با برنامه ریزی های صورت گرفته از مکان فعلی انفورماتیک به عنوان کلاس استفاده خواهد شد و کلاس های اطراف کتابخانه نیز به سالن مطالعه و کتابخانه اضافه می شود.
وی در مورد حمایت از انجمن های علمی افزود: فضای فیزیکی مربوط به انجمن های علمی گسترش یافته است و دفتر انجمن ها جهت نزدیکی بیشتر دانشجویان به اساتید به دانشکده ها منتقل شده است.
در انتها دانشجویان از زحمات بی دریغ دکتر رضایی نور جهت پیگیری مطالبات و رفع مشکلات آنها و ایجاد تغییرات مثبت در دانشگاه صنعتی قم تشکر و قدردانی کردند . همچنین حمایت همه جانبه خود را در کمک به مسئولین به منظور رفع مشکلات دانشگاه اعلام نمودند.
 
اساسنامه بنیاد یاوران وقف علم و فناوری استان قم با حضور رئیس دانشگاه صنعتی قم تهیه و تنظیم شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه: اساسنامه بنياد ياوران وقف علم و فناوري استان قم با هدف توسعه وقف در حوزه علم، نوآوري و فناوري با حضور رئیس دانشگاه صنعتی قم تهیه و تنظیم و تفاهم نامه همکاری این بنیاد با موسسه اعتباری کوثرامضا شد.
به مناسبت روز وقف در راستای توسعه علم و فناوری ، تفاهم همکاری بنیاد یاوران وقف علم و فناوری استان قم با موسسه اعتباری کوثر به منظور حمایت از توسعه و تجاری سازی علم و فناوری و بانک داری به ویژه بانک داری اسلامی وحمایت از توسعه اشتغال دانش محور با حمایت از فارغ التحصیلان دانشگاهی استان قم به امضاء طرفین رسید .


در این نشست رئیس هیات موسس بنیاد یاوران وقف علم و فناوری با اشاره به نقش مهم و تعیین کننده این بنیاد در اشتغال زایی گفت: موسسه اعتباری کوثر استان قم علاوه بر این که عضو هیات موسس بنیاد یاوران وقف علم و فناوری است، نقش مهم عاملیت مالی این بنیاد را برعهده دارد.
وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت مردمی در توسعه وقف علم و فناوری اظهار کرد: تقویت و فرهنگ سازی امر وقف در حمایت از جامعه علم و فناوری، نیاز به همت و حمایت همه جانبه مردم و مسئولان دارد.
در بخش دیگری از این مراسم، دکتر رضایی نوررئیس دانشگاه صنعتی قم با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری به وقف در تولیدعلم تاکید دارند گفت: لازم است طبق دیدگاه رهبرعظیم الشان انقلاب اسلامی امر مبارک و با برکت وقف در حوزه پزشکی، علوم جدید و حتی در ترویج دین به شکل مدرن صورت پذیرفته و کارآیی داشته باشد.
دکتر رضایی نور با استناد به حدیثی از پیامبر گرامی اسلامی وقف در عرصه علم و دانش را بسیار مهم ارزیابی کرد وافزود: براساس این حدیث گوهربار صدقه جاریه، علم نافع و فرزند صالح بعد از مرگ هر انسان باقی می ماند و باید همه کمک کنند تا وقف علم نافع ترویج یابد.
رئیس پارک علم و فناوری استان قم با تاکید برنقش برجسته سازمان اوقاف و امور خیریه در تقویت و رشد بنیاد اظهار کرد: انتظار داریم تا پایان سال جاری با همت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم دو مورد وقف علم و فناوری حمایت شده و به ثبت برسد.
در ادامه، مدیر امور شعب موسسه اعتباری کوثر استان قم با اشاره به اهمیت وقف در حوزه علم و فناوری گفت: امروز تولید علم و فناوری پایه و زیر بنای اساسی تولید ثروت و قدرت اقتصادی کشورمحسوب می شود.
مسعود اقدسی با اشاره به دغدغه مقام معظم رهبری در زمینه وقف علم و فناوری گفت: موسسه اعتباری کوثر در نظر دارد به عنوان یک موسسه اعتباری پیشرو پشتیبان توسعه فرهنگ غنی و اسلامی وقف در حوزه علم و فناوری باشد و از فناوران، نوآوران، دانشجویان، طلاب، اعضای هیات علمی ،نخبگان حوزوی و دانشگاهی در کارآفرینی دانش محور حمایت کند.

دوره آموزشی مجازی جریان شناسی رسانه به مناسبت هفته پدافند غیرعامل
قابل توجه اساتید،کارکنان و دانشجویان محترم برای شرکت در دوره اینجا را کلیک کنید

آغاز به کار جوار دانشگاهی فنی و حرفه ای دانشگاه صنعتی قم

به گزارش روابط عمومی دانشگاه: در راستای اجرای طرح ملی توانمندسازی مهارتی و اشتغال زایی دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی، با انعقاد تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه صنعتی قم و اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان قم، جوار دانشگاهی فنی و حرفه ای دانشگاه صنعتی قم آغاز به کار کرد.


طی جلسه ای با حضور مسئولین دانشگاه صنعتی قم و اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان، دکتر رضایی نور به روند رشد و برنامه های در مسیر توسعه این دانشگاه اشاره کرد. وی گفت: دانشگاه صنعتی قم به عنوان تنها دانشگاه صنعتی استان با قدمتی قریب به ده سال توانسته است با حضور اساتید و دانشجویان پویا، فعال و نخبه جایگاه خود را در استان تثبیت کند و نقش مهمی را در شکوفایی صنعت استان ایفا نماید.
رئیس دانشگاه صنعتی قم افزود: یکی از اهداف ما در این دانشگاه تربیت دانشجویانی کارآفرین است که با ارتقای کمی و کیفی مهارت های ایشان می توان به این مهم دست یافت.


دکتر عطار نیا مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان قم نیز ضمن ابراز خرسندی از گسترش تعاملات این اداره کل با دانشگاه صنعتی قم گفت: با توجه به اعتبار و کیفیت دوره های آموزشی اداره کل فنی و حرفه ای، این اداره کل می تواند به عنوان بازوی کمکی دانشگاه صنعتی قم در تربیت دانشجویان کارآفرین کمک های شایانی داشته باشد.


در ادامه، تفاهم نامه همکاری با هدف توانمند سازی دانشجویان در راستای کارآفرینی، بسترسازی اشتغال مولد و استفاده از ظرفیت های آموزشی و پژوهشی طرفین به امضای دکتر رضایی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم و دکتر عطار نیا مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان قم رسید.
شایان ذکر است بر اساس این تفاهم نامه، دانشگاه صنعتی قم به عنوان جوار دانشگاهی فنی و حرفه ای می تواند با برگزاری دوره های آموزشی از طریق مرکز آموزش های آزاد و مجازی دانشگاه با حداقل هزینه جوابگوی نیاز دانشجویان باشد.
در پایان دکتر عطار نیا با حضور در آزمایشگاه ها و کارگاه های دانشگاه صنعتی قم، از نزدیک با توانمندی ها و ظرفیت های این دانشگاه آشنا شد.

آغاز به کار جوار دانشگاهی فنی و حرفه ای دانشگاه صنعتی قم

چهارشنبه شانزدهم آبان 1397 ساعت 10:23 ق ظ
همایش مسیر رشد

همایش مسیر رشد

سه شنبه پانزدهم آبان 1397 ساعت 4:23 ب ظ
نشست معاون اداری و مالی دانشگاه صنعتی قم با کارکنان
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: نشست معاون اداری و مالی دانشگاه صنعتی قم با کارکنان به منظور اطلاع رسانی در خصوص شیوه نامه اجرایی آیین نامه جدید استخدامی اعضای غیر هیات علمی با حضور دکتر کفایتمند غیور مشاور عالی ریاست دانشگاه در سالن همایش های شهید آخوندی برگزار شد.
در این نشست ضمن تشریح مفاد آیین نامه مذکور به سوالات کارکنان نیز پاسخ داده شد.

نشست معاون اداری و مالی دانشگاه صنعتی قم با کارکنان

سه شنبه پانزدهم آبان 1397 ساعت 1:1 ب ظ
مسابقه بزرگ دانشجویی به مناسبت 13 آبان

مسابقه بزرگ دانشجویی به مناسبت 13 آبان

دوشنبه چهاردهم آبان 1397 ساعت 4:8 ب ظ
جامعه دانشگاهی صنعتی قم یوم الله 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی را گرامی داشتند
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: جامعه دانشگاهی صنعتی قم با قرائت بیانیه توسط بسیج دانشجویی و آتش زدن پرچم آمریکا، 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی را گرامی داشتند.
متن کامل این بیانیه به شرح ذیل است:
شعار سرنگونی رژیم شاه را در عمل نظاره کرده ایم،ما شعار آزادی و استقلال را به عمل خود زینت بخشیده ایم،ما شعار مرگبرآمریکا را در عمل جوانان پرشور و قهرمان و مسلمان در تسخیر لانه فساد و جاسوسی آمریکا تماشا کرده ایم،ما همه شعارهایمان را با عمل محک زده ایم.    حضرت امام خمینی(ره)
انقلاب اسلامی ایران را به جرأت میتوان تجلی تمام نمای استکبار ستیزی و آزادی خواهی به معنای نفوذ در قلوب ملت ها و کشور های جهان بدون جنگ و خون ریزی دانست.  با وجود گذشت سی و نه  سال از سیزده آبان سال  پنجاه و هشت ،حرارت و شور جوانان و دانشجویان در مقابله با استکبار دوچندان شده است.


شهدای مدافع حرم و رزمندگان اسلام در مقابله با تکفیری های مسلمان نما خود گواهی بر ادامه ی راه شهدای انقلاب و هشت سال دفاع مقدس است. بعد از طرح موضوع مذاکرات افرادی جاهلانه و یا خائنانه قصد داشتند این راه ناهموار ارتباط با استکبار را هموار جلوه دهند و مجددا ازحذف شعار مرگ بر آمریکا توسط امام خمینی(ره) صحبت به میان آوردند اما حقیقت این است بازخوانی نظرات صریح امام خمینی(ره) نشان می دهد ایشان در طول دوران مبارزه و پس از انقلاب هیچ اشاره ای حتی کوتاه در خصوص کنار آمدن با آمریکا نداشته اند.
آنچه که سیزده آبان امسال را از سالهای گذشته متمایز میکند آشکار شدن نیت شوم ایالت متحده آمریکا در تمام مذاکرات و بد عهدی آنان برای رفع تحریم های ظالمانه علیه کشورمان است.حمایت های مکرر آمریکایی ها از تروریست های خونخوار در منطقه برای به خاک و خون کشیدن و تضعیف کشور های مسلمان ایجاد فتنه و جنگ های داخلی،حمایت از رژیم سفاک سعودی در بمباران مردم مظلوم یمن فقط گوشه ای از شرارت های دولت آمریکا علیه مسلمانان است.


تجربه نشان داده است که ایالت متحده آمریکا از هر راه نامشروعی برای ضربه زدن به ملت ایران و مسلمانان جهان استفاده می کند و هر گونه تلاشی داخلی برای بزک کردن این دولت و فراموشی جنایات آن، جفای تاریخی در حق ملت ایران است.
امام و شهدای دفاع مقدس به ما آموختند که تنها راه پیروزی ، مقاومت و تکیه بر ایمان و تقوا است. طبق فرمایش رهبرمعظم انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه ای(مدظله العالی)؛ آمریکا رو به افول است، چهل سال است که چالش بین آمریکا و ایران ادامه دارد و انواع تحرکات از سوی دشمن اتفاق افتاده است؛ از جنگ نظامی و اقتصادی تا جنگ رسانه‌ای را آمریکا به راه انداخت. در این چالش چهل ساله، طرف مغلوب آمریکا و طرف پیروز جمهوری اسلامی است. دلیل مغلوب بودن آمریکا هم این است که حمله را او شروع کرده اما به مقاصد خود نرسیده است.


ما به وعده ی خداوند منّان ایمان داریم و با تلاش و استعانت از درگاه الهی در این مسیر ثابت قدم خواهیم بود.
" ان الذین قالوا ربنا الله ثم استقاموا تتنزل علیهم الملائکه الا تخافوا و لا تحزنوا و ابشروا بالجنه التی کنتم توعدون"
صدق الله العلی العظیم

صفحه 1 از 2 | از رکورد 1 تا 15 | از مجموع : 22
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود