امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار امور فرهنگی

RSS
شور حسینی در دانشگاه  ولایت مدار صنعتی قم

(شور حسینی در دانشگاه  ولایت مدار صنعتی قم)

به مناسبت هفتمین روز از شهادت سید و سالار شهیدان، امام حسین(ع) به همت امور فرهنگی دانشگاه مراسم عزاداری روز دوشنبه 91/9/13 از ساعت ده الی دوازده در نمازخانه دانشگاه برگزار شد.

 دانشجویان عزادار با حضور دكتر مشكوه السادات ریاست محترم دانشگاه،اعضای محترم هیئت علمی،كارمندان و حجت السلام والمسلمین آقامیری از سخنرانان مطرح و سید رضا تحویلدار از ذاكرین اهل بیت مجلس هفتم امام حسین (ع) را برپا كردند.

در انتهای مراسم دانشجویان هیئت عاشقان حضرت مهدی (عج) با تهیه و توزیع آش نذری از عزاداران پذیرایی كردند.

شور حسینی در دانشگاه ولایت مدار صنعتی قم

سه شنبه بیست و هشتم آذر 1391 ساعت 0:0 ق ظ
گرد همایی عاشورایی دانشگاهیان

(گرد همایی عاشورایی دانشگاهیان در روز 16 آذر  و بیعتی دیگر با ولایت)

دانشجویان،اساتید و كارمندان دانشگاه صنعتی قم با حضور دكتر مشكوه السادات ریاست محترم دانشگاه در برگزاری  مراسم روز 16 آذر در بیت رهبری حضوری پر شور داشتند.

در ابتدای این مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین ملکا رئیس دفتر مقام معظم رهبری در قم ضمن خیر مقدم به دانشجویان و شرکت‌کنندگان در این همایش عظیم اظهار کرد: پیروزی مردم ایران در همه حوادث پیش و پس از انقلاب نتیجه اجتماع آنان حول محور ولایت بوده است.وی افزود: تا زمانی که پیرو ولایت فقیه و رهبری جامعه اسلامی باشیم و نعمت ولایت را قدر بدانیم دشمن هیچ آسیبی به ما نخواهد زد.                                           

در ادامه حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران به سخنرانی پرداخت و با اشاره به اهمیت دانشجویان و جنبش‌های دانشگاهی در پیروزی انقلاب خاطرنشان کرد: دشمنان همواره سعی کرده‌اند به وسیله ابزارهای خود از جمله گروه‌های منافق به ایجاد انحراف در میان دانشجویان پرداخته و آن‌ها را از آرمان‌های اصیل.وی افزود: دشمنان شبهات فراوانی را در میان نسل جوان پراکنده و علاوه بر این به وسیله تحریم‌ها و ایجاد تورم به دنبال تسلیم شدن ما ایرانی ها هستنند.ذوالنوری تاکید کرد: رهبری جنبش نرم افزاری و تولید علم را مأموریت اصلی و اساسی دانشگاه‌ها مطرح فرموده‌اند و امروز می‌بینیم با پر رنگ شدن خط ولایت‌مداری و ضرورت رسیدن به استقلال این موضوع در مجامع دانشگاهی بسیار مورد توجه قرار گرفته است و رگه‌های دین‌گرایی، ولایت‌مداری و تفکر بسیجی در همه عرصه‌ها دیده می‌شود.                                  

قرائت بیانیه مجمع هماهنگی تشکل‌های دانشجویی استان قم پایان‌بخش این گردهمایی بود. در این بیانیه با اشاره به اینکه نسل دانشگاهی در 16 آذر عهدی بست که برای رسیدن به قله عزت و اقتدار تا پای جان بایستد عنوان شده است: ما دانشجویان و دانشگاهیان پیرو خط امام و رهبری با بینشی عمیق از شرایط حساس کنونی و درک لزوم وحدت و بصیرت در مقابله با فتنه‌های گوناگون جبهه استکبار با مقام عظمی ولایت تجدید میثاقی مجدد داریم.  

گرد همایی عاشورایی دانشگاهیان

سه شنبه بیست و هشتم آذر 1391 ساعت 0:0 ق ظ
خوابگاه خواهران به خیمه عزاداری امام حسین (ع) تبدیل شد

خوابگاه خواهران دانشگاه صنعتی قم به خیمه عزاداری امام حسین (ع) تبدیل شد

  به نقل از روابط عمومی دانشگاه:مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) درخوابگاه مفید دانشگاه، با حضور جمعی از دانشجویان دانشگاه صنعتی قم ،دانشگاه مفید و جمعی از اساتید یكشنبه شب 91/9/12 به همت خانم دانشمندی كارشناس حراست دانشگاه برگزار شد.

 در این مراسم خانم ركنی كه به بیماری صعب العلاجی مبتلا شده بودند و با عنایت ائمه اطهار شفا یافتتد،حضور داشتند و به بیان توضیحاتی راجع به این معجزه الهی پرداختند.

این مراسم كه مزین به پرچم حرم مطهر علمدار كربلا حضرت عباس (ع) شد،با سینه زنی و مداحی دانشجویان در ساعت 30/22 به پایان رسید.

خوابگاه خواهران به خیمه عزاداری امام حسین (ع) تبدیل شد

سه شنبه بیست و هشتم آذر 1391 ساعت 0:0 ق ظ
به مناسبت روز داوطلبان هلال احمر انجام شد

همایش اعتیاد،ایدز و مواد مخدر با حضور دكتر مشكوه السادات ریاست دانشگاه،حجت السلام والمسلمین طباطبایی،سرگرد جعفریان معاون اجتماعی ناجا و مهندس غلامی كارشناس مهارت های زندگی و اعتیاد روز سه شنبه 14/9/91 از ساعت 14/30 الی 17 در سالن آمفی تئاتر برگزار شد.

در ابتدا سرگرد جعفریان به توضیحاتی درباره مواد مخدر،قرص های روان گردان وعوارض آن پرداختند.وی گفت قرص های روان گردان بسیار شبیه قرص های معمولی است و تنها تفاوتش نداشتن روكش شفافی است كه روی سایر قرص های بهداشتی می باشد.این قرص ها مانند گچ به راحتی پودر  می شود و علاوه بر تاثیراتی كه روی مغز و سلول های خاكستری مغز دارد منجر به انواع سرطان روده و معده می شود.

در ادامه دكتر مشكوه السادات سخنرانی با محوریت تركیبات شیمیایی برخی از مواد مخدر،چگونگی عمل این مواد در بدن ونحوه ایجاد اعتیاد به هروئین حتی با یكبار استفاده ،داشتند.وی در مورد بررسی شیوه های ترك اعتیاد به این مسئله مهم اشاره كردند حتی بعد از ترك مصرف مواد مخدر ، آثار سویی در بدن فرد باقی خواهد گذاشت، به همین جهت از دانشجویان خواستتد تا با دید بازتری به اعتیاد و مصرف مواد مخدر نگاه كنند.

در پایان جناب آقای مهندس غلامی به بیان توضیحاتی در باره مهارت های زندگی پرداختند. وی مهارت های زندگی را مجموعه‌ای از توانایی‌ها كه زمینه سازگاری و رفتار مثبت و مفید را فراهم می‌آورند،دانست. همچنین افزود: پژوهش‌های متعدد و گسترده‌ای تأثیر مثبت آموزش مهارتهای زندگی را در كاهش سوء مصرف مواد ، پیشگیری از رفتارهای خشونت‌آمیز ، تقویت اتكا به نفس ، افزایش مهارتهای مقابله با فشارها و استرس‌ها ، برقراری روابط مثبت و مؤثر اجتماعی و ... نشان داده‌اند.پس با تحقیق و مطالعه می توانیم مهارت های لازم را برای داشتن یك زندگی سالم و با نشاط كسب كنیم.

این همایش با پرسش و پاسخ دانشجویان به پایان رسید.

به مناسبت روز داوطلبان هلال احمر انجام شد

دوشنبه بیست و هفتم آذر 1391 ساعت 0:0 ق ظ
16 آذر نماد آگاهی سیاسی دانشجو

(16 آذر نماد آگاهی سیاسی دانشجو،حقیقت محوری و استكبار ستیزی گرامی باد)

مراسم روز دانشجو در دانشگاه صنعتی قم با حضورمهندس امیر آبادی فراهانی نماینده ولایی مردم شریف استان قم در مجلس شورای اسلامی، دكتر مشكوه السادات ریاست محترم دانشگاه،اساتید و دانشجویان روز شنبه 91/9/18 از ساعت 13/30 الی 16/30 در سالن آمفی تئاتر دانشگاه برگزار شد

این مراسم با پخش كلیپی از سرگذشت دانشجوی شهید،قندچی كه به دلیل مخالفت با ورود نیكسون رئیس جمهوری آمریكا به ایران به شهادت رسید،آغاز شد.

در ادامه مهندس امیر آبادی فراهانی ضمن تقدیر و تشكر از تلاش بی وقفه مسئولان دانشگاه و تبریك به مناسبت روز دانشجو،از دانشجویان علل خصوص تشكل های دانشجویی خواست تا دغدغه برقراری عدالت را در جامعه داشته باشند. وی افزود: در این برهه از زمان كه در تحریم هستیم و دشمن انتظار دارد كه هرچه زودتر ما تسلیم شویم،حفظ ارزش های انقلاب اسلامی توسط همه به ویژه دانشجویان عزیز امری واجب و ضروری است.نكته بعد توجه به مناطق محروم ایران میباشد كه جز یكی از آرمان های انفلاب اسلامی است.دانشجو باید این مطالبات را از مسئولان داشته باشد.

وی در مورد دانشگاه صنعتی قم اشاره كرد: تاسیس چنین دانشگاهی در شهر مقدس قم گام مثبتی در جهت پیشرفت هر چه بیشتر این استان می باشد و با توجه به برنامه ریزی های انجام شده ،به منظور بین المللی شدن این دانشگاه،كمك تمامی مسئولان را می طلبد تا این دانشگاه به جایگاه اصلی اش برسد.  

سپس دكتر مشكوه السادات ضمن خوشامد گویی و تقدیر از توجه مهندس امیرآبادی به دانشگاه صنعتی قم به پیشرفت های اخیر این دانشگاه چهار ساله اشاره كردند.وی گفت: از جمله دستاوردهای دانشگاه صنعتی قم،اخذ سه رشته كارشناسی ارشد،تاسیس و تجهیز آزمایشگاه ها و كارگاه ها،جذب سی و هفت عضو هیئت علمی ،كسب رتبه خوب فرهنگی در بین دانشگاه های ایران،كسب رتبه خوبتر در آموزش در زمینه انتقالی و مهمانی دانشجویان و... می باشد. وی افزود:با توجه به رای زنی های انجام شده به منظور  بین المللی شدن این دانشگاه و اخذ زمین در شهرك IT،برنامه ریزی های لازم برای ساخت و ساز دانشكده فنی و مهندسی؛بخشی از كارگاه ها و آزمایشگاه ها و سلف در زمین جدید دانشگاه انجام شده است.

در انتها با حضور ،مهندس امیر آبادی، دكتر مشكوهالسادات ،حجت السلام والمسلمین طباطبایی و دكتر لطیفی از فعالان فرهنگی با لوح تقدیر و كارت هدیه تقدیر و تشكر به عمل آمد.

شایان ذكر است این مراسم با پرسش و پاسخ دانشجویان از مهندس امیر آبادی و دكتر مشكوهالسادات همراه بود.

 

16 آذر نماد آگاهی سیاسی دانشجو

یکشنبه بیست و ششم آذر 1391 ساعت 0:0 ق ظ
کسب مقام کشوری در مسابقات پل ماکارونی

کسب مقام کشوری در مسابقات پل ماکارونی دانشجویان دانشگاه صنعتی قم:

دانشجویان دانشگاه صنعتی قم با سرپرستی آقای امید عرفانی منش موفق شدند در مسابقات کشوری پل ماکارونی دانشجویی و دانش‌آموزی وزارت راه و شهرسازی که در 24 آذر 91 در مصلی تهران برگزار شد مقام سومی را کسب کنند. این موفقیت را به این دانشجویان تبریک عرض می‌نمائیم.

کسب مقام کشوری در مسابقات پل ماکارونی

شنبه بیست و پنجم آذر 1391 ساعت 0:0 ق ظ
مراسم هیئت عاشقان حضرت مهدی  (عج)در روز هفتم امام حسین(ع)

این مراسم که مورخ 91/9/12 در محل نمازخانه دانشگاه برگزار شد با استقبال خوبی از دانشجویان روبه رو شد. در ابتدای مراسم حجت الاسلام و المسلمین آقامیری به بیان سخنرانی پرداختند و در ادامه بعد از سخنرانی سیدرضا تحویلدار به مدیحه سرایی پرداختند که این مدیحه سرایی همراه با سینه زنی بود که حدوداً تعداد 80 نفر از دانشجویان در این مراسم شرکت کردند و بعد از مراسم نماز ظهر و عصر به امامت حجت الاسلام و المسلمین طباطبایی برگزار شد و بعد از نماز کلیه شرکت کنندگان با آش پذیرایی شدند.

همایش  حجاب و عفاف

اولین همایش  حجاب و عفاف در دانشگاه صنعتی قم

اولین همایش حجاب و عفاف دانشگاه صنعتی قم به همت مدیریت امور فرهنگی و اجتماعی دانشگاه با حضور حجت السلام والمسلمین زارعی مبلغ دفتر نهاد مقام معظم رهبری و كلیه كارمندان روز چهارشنبه 91/9/1 در سالن آمفی تئاتر برگزار شد.

در این همایش حجت السلام والمسلمین زارعی با توجه به اجتماعی بودن انسان،به ارتباط بین زن و مرد در دین مبین اسلام پرداخت.وی با توجه به آیات و روایات دین اسلام بهترین روش جهت حفظ بنیان خانواده را اعتماد سازی بین زوجین دانست.

همچنین وی افزود: اگر كسی بخواهد بهترین زندگی را تجربه كند،باید سبك زندگی اسلامی را انتخاب كند.زندگی اسلامی برای حفظ بنیان خانواده،به كنترل نگاه تاكید ویژه ای دارد. طبق تحقیقات انجام شده در غرب همین نگاه آلوده و جا به جا شدن وظایف زن و مرد  باعث از هم گسیختن خانواده ها می شود.پس با شناخت،مطالعه و تحقیق در دین مبین اسلام  می توانیم در هر كجای این كره خاكی با آرامش به سعادت دنیا و آخرت برسیم.

همایش حجاب و عفاف

سه شنبه هفتم آذر 1391 ساعت 0:0 ق ظ
شور حسینی در دانشگاه

(شور حسینی در دانشگاه صنعتی قم)

محرم امسال دانشگاه صنعتی قم علاوه بر سیاه پوش كردن تمام محوطه،برگزاری هر روزه مراسم  پر فیض زیارت عاشورا،مداحی و نوحه سرایی، با برگزاری مراسم تعزیه خوانی حضرت علی اكبر(ع)،توسط ده نفر از دانشجویان در روز یكشنبه 91/8/28 حال و هوایی دیگر پیدا كرد.

این مراسم با شكوه با حضور دكتر مشكوه السادات ریاست محترم دانشگاه،هیئت رئیسه، تعداد زیادی از دانشجویان دانشگاه صنعتی قم و با هنرمندی ده نفر از دانشجویان این دانشگاه برگزار شد.

به نقل از روابط عمومی دانشگاه: این مراسم با شكوه با هنرمندی دانشجویان حسین سلیمانی پور،محمد علی باقری مهر،عرفان عتیقی،علی نوروزی،سید مصلح الدین خوش نظر،مهدی تهمتن،عادل سلیمانی،حسین معتمدی،حسین خرم كیا،حسین حسین محمد،حامد محمد زمانی و جلال براتی به روی صحنه رفت. آقای سید مصلح الدین خوش نظر دانشجوی ترم سه رشته برق،گرایش كنترل به عنوان كارگردان و سرپرست گروه تعزیه گفت:ده سال است كه سعادت تعزیه خواندن را پیدا كرده ام و امسال با یك فراخوان كوچك،دانشجویان زیادی برای شركت در این مراسم به من مراجعه كردند.با توجه به اینكه خیلی از اعضای این گروه تازه كار بودند،از چهل روز قبل به تمرین،نسخه خوانی و تداركات پرداختیم،كه با عنایت سید و سالار شهیدان امام حسین (ع)این مراسم به بهترین شكل ممكن برگزار شد.

شایان ذكر است كه این مراسم همراه با پوشش خبری رسانه ای بسیار مورد توجه عموم قرار گرفت.

شور حسینی در دانشگاه

سه شنبه هفتم آذر 1391 ساعت 0:0 ق ظ
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود