امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار امور فرهنگی

RSS
 اولین جلسه هم اندیشی اساتید دانشگاه

موضوع: اولین جلسه هم اندیشی اساتید دانشگاه صنعتی قم با موضوع چگونگی ارتقاء روحیه خود باوری و خلاقیت در بین دانشجویان و ارتباط با صنعت.

در روز دوشنبه مورخ 8/12/90 اولین جلسه هم اندیشی اساتید دانشگاه صنعتی قم با موضوع افزایش روحیه خود باوری و خلاقیت در بین اساتید و دانشجویان با توجه به شرایط کنونی و با وجود تحریم هایی که علیه کشور وجود دارد، با حضور جمع زیادی از اساتید دانشگاه در فضای معنوی و صمیمی اردوگاه یاوران مهدی (عج) در جوار مسجد مقدس جمکران برگزار گردید. در این نشست مسائل ذیل مورد نظر و گفتگوی اساتید قرار گرفت.

ـ راهکارهای تسریع در روند جذب پروژه های تحقیقاتی و صنعتی توسط دانشگاه.

ـ بررسی راهکارهای تقویت و تجهیز آزمایشگاهها و کارگاه های دانشگاه.

ـ بررسی تهدیدها و تحریم های موجود علیه کشور و وظیقه دانشگاه صنعتی در این خصوص.

ـ تشویق دانشجویان به کارهای گروهی و به اشتراک گذاشتن تجربیات و توانایی های خود.

ـ نمایش اقتدار ملی و توانمندی های نظام در حوزه های مختلف به منظور ایجاد انگیزه و حرکت به جلو.

ـ حمایت مالی و فکری از طرح های دانشجویان.

ـ لزوم یادگیری علم با توجه به آیات قرآن و جهت دار کردن دانش و فناوری تولیدی در مسیر نیازمندی ها به منظور ایجاد خود کفایی.

این نشست در خاتمه به صرف شام به پایان رسید.

 

اولین جلسه هم اندیشی اساتید دانشگاه

یکشنبه بیست و یکم اسفند 1390 ساعت 0:0 ق ظ
تشکیل شورای فرهنگی خوابگاهی

تشکیل شورای فرهنگی خوابگاهی

در تاریخ 14/12/90 شورای فرهنگی خوابگاهی با حضور معاون فرهنگی اجتماعی و معاون دانشجویی جناب آقای دکتر پازوکی  ومدیر فرهنگی  و مسئولین خوابگاه و جمعی از دانشجویان فعال فرهنگی خوابگاهی، در خوابگاه خواهران راه اندازی شد. از جمله فعالیت های این شورا تا کنون که دبیر آن خانم پناهی دانشجوی برق مخابرات  است، برگزاری دو دوره اردوی جمکران می باشد. این شورا قرار است در زمینه های دعوت از مبلغین خانم و برگزاری جلسات قرآن، پخش و نقد فیلم و کتاب و دعوت از اساتید فعال در این خصوص، برگزاری مراسم مذهبی، ورزشی، آموزش های خطاطی و هنری و همچنین سلسله نشستهای مهارتهای زندگی تهیه نشریات و جزوات آموزشی، احادیث و نکته های اخلاقی، احداث کتابخانه خوابگاهی، وبلاگ نویسی و اردوهای سیاحتی زیارتی و ... فعالیت نماید.

تشکیل شورای فرهنگی خوابگاهی

یکشنبه بیست و یکم اسفند 1390 ساعت 0:0 ق ظ
فضا سازی داخل مسجد

فضای مسجد دانشگاه به تازگی حال و هوای معنوی بهتری پیدا کرده است. فضای بسیار کوچک نمازخانه دانشگاه علیرغم سادگی و نبود امکانات از معنویت بسیار خوبی برخوردار است. و شرکت کنندگان با علاقه خاصی در مراسم نماز جماعت شرکت می کننند. مشکل سر و صدا و استراحت دانشجویان در موقع نماز و دیگر مراسم ها از جمله مشکلاتی است که باید چاره ای برای آن اندیشیده شود. مسئولین دانشگاه در صدد آنند تا آلاچیق مقابل نماز خانه را برای استراحت خانمها تجهیز کنند تا از این پس شاهد ازدحام بیش از حد خانمها درمسجد نباشیم. از زحمات جناب آقای دکتر اکبری  و همکاران ایشان تشکر می نماییم.

فضا سازی داخل مسجد

یکشنبه بیست و یکم اسفند 1390 ساعت 0:0 ق ظ
طرح تلاوت نور

قرائت روزی یک صفحه از قرآن کریم بعد از نماز ظهر و عصر به همراه ترجمه فارسی آن توسط دانشجویان و پرسنل دانشگاه فضای معنوی خاصی را در مسجد دانشگاه ایجاد کرده است. این برنامه علاوه بر تاثیرگذاری معنوی می تواند به صورت غیر مستقیم آموزش روانخوانی قرآن را نیز به همراه داشته باشد. ضمن آنکه توفیقی است برای کسانی که به دلیل دغدغه های زندگی کمتر در منزل فرصت قرائت قرآن را پیدا می کنند

طرح تلاوت نور

یکشنبه بیست و یکم اسفند 1390 ساعت 0:0 ق ظ
اردوی جهادی بسیج دانشگاه صنعتی قم

اردوی جهادی بسیج دانشگاه صنعتی قم از تاریخ 4ر01ر1390 الی1390/01/18 در منطقه جعفریه قم برگزار خواهد شد علاقه مندان جهت ثبت نام به دفتر بسیج مراجعه نمایید.

اردوی جهادی بسیج دانشگاه صنعتی قم

دوشنبه پانزدهم اسفند 1390 ساعت 0:0 ق ظ
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود