امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار امور فرهنگی

RSS
پروفسور علی فاطمی در جمع دانشجویان

 به نقل از روابط عمومی دانشگاه:در آخرین سفر پروفسور علی فاطمی استاد و مدیر آزمایشگاه تحقیقات مكانیك خستگی و شكست دانشگاه تولیدو آمریكا به ایران، سمینار تخصصی ملاحظات خستگی در طراحی مكانیكی به همت گروه مكانیك و با همكاری كانون فرهنگی نسیم امید روز دوشنبه 91/10/4 در سالن آمفی تئاتر برگزار شد.

در این سمینار دكتر فاطمی به بیان توضیحاتی  راجع به خستگی مكانیكی در سازها پرداختند.

 در ادامه دكتر فاطمی به توضیح فرمول های جدید ی كه از دقت بالای مكانیكی برخوردار هستند،پرداخت.این فرمول ها كه از سال دو هزار به صورت كاربردی در صنایع مختلف استفاده می شود توسط دكتر فاطمی كشف وبه نام فرمول های فاطمی به ثبت جهانی رسیده است.

پروفسور علی فاطمی در جمع دانشجویان

جمعه هشتم دی 1391 ساعت 0:0 ق ظ
کارگاه عفاف و حجاب کارکنان

جلسه دوم کارگاه عفاف و حجاب با موضوع  «اسلام و امنیت اخلاقی» در مورخ 91/9/29 ساعت 14در سالن آمفی‌تئاتر برگزار شد در ابتدا با قرائت قرآن توسط قاری گرانقدر جناب آقای خلیلیان مزین شد و در ادامه حجت‌الاسلام و المسلمین بیاتی به بیان سخنرانی در خصوص موضوع مذکور پرداختند. در پایان با پرسش و پاسخ و طرح سؤالاتی از طرف کارکنان همراه بود. این سری از کارگاه‌ها که به همت امور فرهنگی برگزار شده است.

کارگاه عفاف و حجاب کارکنان

سه شنبه پنجم دی 1391 ساعت 0:0 ق ظ
دومین همایش تخصصی برق

دومین همایش تخصصی برق،به همت انجمن علمی برق،با حضور دكتر مشكوه السادات ریاست دانشگاه، دكتر اردستانی مدیر گروه برق كنترل،مهندس شروین تشكری و فرنود نیاكی از دانشجویان كارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی قزوین  و جمعی از دانشجویان رشته برق روز سه شنبه 91/9/21 در سالن آمفی تئاتر دانشگاه برگزار شد.

در ابتدای این همایش مهندس فرنود نیاكی به ارائه مقاله درباره خودروهای الكتریكی و خودروهای خورشیدی پرداخت.وی گفت: با توجه به اینكه امروزه خودروها بخشی از زندگی روزمره ما را تشکیل می دهند، انتشار گازهای متصاعد ‌شونده از اگزوز خودروها منبع عمده آلودگی شهرها هستند از این رو پژوهشگران کشور تلاش می کنند خودروهای هیبریدی را به خط تولید کارخانه های خودرو سازی کشور وارد کنند.خودروهای هیبریدی از ادغام دو و یا چند پیشرانه انتقال نیرو که به طور مستقیم و یا غیر مستقیم به سیستم انتقال قدرت وابسته هستند ساخته می شوند. بیشتر خودروهای هیبریدی تولید شده تاکنون از نوع بنزینی - الکتریکی هستند .

وی افزود: امروزه تحقیق و تولید خودروهای خورشیدی مخصوصا در كشورهای توسعه یافته امری بسیار مهم است.چرا كه استفاده از سوخت های فسیلی به علت تجدید ناپذیر بودن این منابع مرقوم به صرفه نیست.در ایران نیز دانشجویان توانسته اند خودروهای خورشیدی قابل توجهی بسازند.

در انتها دكتر اردستانی به دلیل زحمات بی وقفه دكتر مشكوه السادات از ایشان تقدیر و تشكر كردندو حضورشان را در همایش های دانشجویی موجب دلگرمی،نشویق و ترغیب دانشجویان و اساتید دانستند.

دومین همایش تخصصی برق

شنبه دوم دی 1391 ساعت 0:0 ق ظ
اولین همایش تخصصی برق

همایش تخصصی برق به همت انجمن علمی برق و كامپیوتر با حضور دكتر مشكوه السادات ریاست محترم دانشگاه، دكتر كریمی ،دكتر قنبری ،دكتر شریفی،دكتر نصرتی و جمعی از دانشجویان روز یكشنبه 91/9/19 از ساعت 14/15 الی 16 در سالن آمفی تئاتر دانشگاه برگزار شد.

در ابتدا دكتر شریفی به سخنرانی علمی درباره رابطه بین فیزیك و زیست پرداخت.وی به شباهت های بین قوانین مدلسازی ریاضی و فیزیك با فرایندهای زیستی مانند تقسیم سلولی،محاسبات نورونی و شبكه های عصبی اشاره كرد.

 همچنین دكتر نصرتی سخنرانی علمی خود را با محوریت سیستم های چند عاملی یا پیچیده ارائه كرد.وی گفت:سیستم های چند عاملی،بدون سازمانده یا ناظر مركزی،نوعی خودسازمان دهی از خود نشان می دهد.همچنین سیستم های چند عاملی مقاومت بیشتری در مقابل تحریكات خارجی از خود نشان می دهند.وی همچنین به توضیح مسائل مطرح در ارتباط با رفتار اجتماعی و كاربردها و نمونه های رفتارهای جمعی پرداخت.ایشان همچنین در مورد ارتباط  دانشگاه با صنعت  استان و فعالیت های انجام شده در این زمینه توضیحاتی دادند.

اولین همایش تخصصی برق

شنبه دوم دی 1391 ساعت 0:0 ق ظ
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود