امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار امور فرهنگی

RSS
اولین جشن دانش آموختگی دانشجویان دانشگاه صنعتی قم

(تلاش چهارساله جامعه دانشگاهی دانشگاه ولایت مدار صنعتی قم به ثمر نشست)

به نقل از روابط عمومی دانشگاه: اولین جشن دانش آموختگی دانشجویان دانشگاه صنعتی قم به همت مدیریت فرهنگی و اجتماعی با حضور حجت السلام والمسلمین جناب آقای بنایی معاون سیاسی و امنیتی استاندار روزپنج شنبه 92/12/1 در سالن آمفی تئاتر دانشگاه برگزار شد.

در ابتدای این مراسم دكتر مشكوه السادات به بیان گزارش اجمالی از عملكرد دانشگاه در این چهار سال پرداخت. وی پذیرش دانشجو در یازده رشته در مقطع كارشناسی (صنایع،كامپیوتر(سخت افزار،نرم افزار)،عمران،مكانیك،فیزیك مهندسی،برق(كنترل،قدرت،مخابرات)پلیمر و مهندسی انرژی و همچنین چهاررشته كارشناسی ارشد(مهندسی عمران گرایش خاك و پی و مهندسی برق با گرایش كنترل و قدرت و مكانیك با گرایش طراحی كاربردی)حضور 49 استاد عضوهیئت علمی و ساخت34 آزمایشگاه و كارگاه را در این فضای فیزیكی محدود ،نمایانگرهمكاری و همدلی تك تك اعضای جامعه دانشگاهی دانشگاه صنعتی قم دانست.

دكتر مشكوه السادات ضمن تشكر و قدردانی از حضور حجت السلام والمسلمین بنایی، همچنین وزارت علوم تحقیقات و فناوری، استانداری، برخی مقامات استان، نماینده شهردار محترم جهت همكاری های همه جانبه با دانشگاه، اذغان داشت: با ساخت ساختمان جدید دانشگاه مشكل كمبود فضای فیزیكی نیز حل خواهد شد.

در ادامه حجت السلام والمسلمین بنایی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی و مشاور سیاسی و امنیتی استاندار از به ثمر رسیدن دانشگاه صنعتی قم ابراز خرسندی كرد و افزود:تاسیس دانشگاه صنعتی در استان قم امری بسیار ضروری بوده است چرا كه این دانشگاه با تربیت نیروهای متخصص می تواند در رشد و شكوفایی صنعت استان بسیار تاثیرگذار باشد.

وی ضمن تقدیر و تشكر از والدین دانشجویان اذعان داشت: امیدواریم دانشجویان غیر بومی خاطره خوشی از شهر مقدس قم داشته باشند.همچنین ایشان به رسم یادبود به حدیثی از امام جعفر صادق(ع) اشاره كردند كه می فرمایند:علم در شهر كوفه مستقر بوده است، سپس به شهر قم خواهد رسید ،این شهر معدن فضلیت و علم خواهد شد و مردم آن نماینده حجت خداوند در زمین هستند.

حجت السلام والمسلمین بنایی شهر مقدس قم را قطب علم دانست و افزود: قم خواهد توانست سكوهای علمی را فتح كند. در این مراسم با شكوه به جاست كه از دكتر خالقی،دكتر لاریجانی و دكتر آخوندی كه در راه اندازی و تاسیس دانشگاه صنعتی قم نقش بسزایی داشته اند تقدیر و تشكر كنیم.

این مراسم با اجرای موسیقی زنده،مسابقه ، اهدای تندیس ،خواندن سوگند نامه در ساعت 13 به پایان رسید.





 

 

ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود