امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار امور فرهنگی

RSS
دانشگاه صنعتی قم  در حال و هوای اربعین حسینی
به گزارش روابط عمومی دانشگاه : همزمان با اربعین حسینی به همت مدیریت فرهنگی مراسم عزاداری، همراه با قرائت زیارت عاشورا، مداحی و سفره نذری در روز سه شنبه 93/9/18 از ساعت 20 الی 22 در خوابگاه خواهران و روز چهار شنبه 93/9/19 بعد از نماز ظهر و عصر در نمارخانه دانشگاه با مداحی آقای برزگر برگزار شد.


 

دانشگاه صنعتی قم در حال و هوای اربعین حسینی

شنبه بیست و دوم آذر 1393 ساعت 2:50 ب ظ
مراسم اربعین حسینی
السلام علیک یا اباعبدالله الحسین (ع)
مدیریت فرهنگی و اجتماعی به مناسبت فرا رسیدن اربعین حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و 72 تن از یاران وفادارش مراسم سوگواری و عزاداری با حضور اعضای محترم هیأت رئیسه و هیأت علمی و غیر هیأت علمی و نیز جمع کثیری از دانشجویان دانشگاه صنعتی قم برگزار کرد.
مراسم پس از نماز ظهر و عصر با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین طباطبایی و قرائت زیارت عاشورا و مداحی مداح اهل بیت عصمت و طهارت جناب آقای برزگر با استقبال بی سابقه ای برگزار شد.
حجت الاسلام و المسلمین طباطبایی در وصف پیرو امام زمان خود بودن فرمودند: سؤال کردند از آیت الله بهجت که چه چیزی باعث رسیدن شما به این مقام والای معنوی بود؟ آیت الله بهجت فرمودند: در همه ی آنات و لحظات زندگی خودم به یاد امام زمان خودم بودم. به نحوی که نشستم گفتم یا صاحب الزمان، اگر حدیثی گفتم گفتم: یا صاحب الزمان، اگر به بستر رفتم، گفتم یا صاحب الزمان؛ اگر به دیدار عالمی رفتم گفتم یا صاحب الزمان؛ و تأکید کردند همیشه به یاد امام زمان (عج) بودن انسان را به مقام والای معنوی می رساند.
مراسم با مداحی و ذکر مصیبت مداح اهل بیت (ع) و مهمانی سفره نذری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) پایان یافت.




مراسم اربعین حسینی

شنبه بیست و دوم آذر 1393 ساعت 2:47 ب ظ
مراسم روز دانشجو در دانشگاه صنعتی قم
در روز دانشجو از دانشجویان فعال علمی، فرهنگی، ورزشی و دبیران تشکل ها ی دانشگاه صنعتی قم تقدیر و تشکر به عمل آمد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه : مراسم روز دانشجو با حضور دکتر آخوندی سرپرست دانشگاه صنعتی قم، حجت السلام والمسلمین بنایی معاون سیاسی و امنیتی استاندار، جناب آقای مرتضایی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استان ،جناب آقای علیزاده طباطبایی مدیر کل روابط عمومی استانداری و جناب آقای عبدی مشاور معاون سیاسی و امنیتی استاندار   ،اساتید و دانشجویان از ساعت 15 الی 17 در سالن همایش های شهید آخوندی برگزار شد.
در ابتدا دکتر آخوندی ضمن تبریک این روز به وظایف خطیر دانشجویان اشاره کرد و افزود: هر یک از دانشجویان ایران زمین نقش بسزایی ، در پیشرفت کشور دارند.چرا که شما دانشجویان امروز هستید و مدیران فردا. دانشجوی واقعی علاوه بر مطالعه ، تحقیق و پژوهش می تواند با رفتار و منش صحیح و اصولی خود باعث اعتلای فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی نیز باشد.
دکتر آخوندی بیان داشت: دانشجویی که از یک دانشگاه صنعتی وارد اجتماع و بازار کار می شود باید در هر زمینه سرآمد باشد، به این تر تیب که از وی انتظار می رود همان طور که باید در تحقق اهداف علمی تعمق داشته باشد، نسبت به مسائل دینی و سیاسی نیز باید حساس و آگاه باشد.
سرپرست دانشگاه صنعتی قم افزایش دانش و بینش سیاسی را نیز از اهداف مهم دانشجویان دانست و اظهار داشت : دانشجو به سبب خلاقیت، قدرت درک و تجزیه و تحلیل بالا با دانش و بینش سیاسی خود می تواند در پیشبرد اهداف مقدس جمهوری اسلامی ایران به ویژه در عرصه های بین المللی نیز بسیار دخیل باشد.
در ادامه حجت السلام والمسلمین بنایی نیز با اشاره به حوادث 16 آذر سال 1332 خاطر نشان کرد: مهدی شریعت رضوی، مصطفی بزرگ نیا ، احمد قند چی که از دانشجویان حماسه آفرین ایران بودند با گذشتن از خون پاکشان عشق و ارادتشان را به ایران، اسلام و انقلاب نشان دادند.
وی افزود: از همه دانشجویان این دوره انتظار می رود که با سرمشق قرار دادن این شهدا سر بلندی کشورمان را رقم بزنند.به ویژه دانشجویانی که در شهر مقدس قم هستند با توجه به حضور علما باید احساس مسئولیت بیشتری نسبت به وظایف و مطالبات خود داشته باشند.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار افزود: دانشجویان دانشگاه صنعتی به واسطه اینکه توسعه صنعت استان را به ارمغان خواهند آورد، نگاه خاص تری به آنها می شود. همچنین شما نسبت به مردم شریف و شهید پرور استان قم مسئول هستید.
برگزاری مسابقه جینگا، قرائت بیانیه تشکل ها و خواندن شعر طنز نیز از دیگر برنامه های روز دانشجو بوده است.
در پایان نیز با اهدای لوح تقدیر و هدیه ای به عنوان یاد بود از دانشجویان فعال علمی، فرهنگی، ورزشی و دبیران تشکل ها ی دانشگاه صنعتی قم تقدیر و تشکر به عمل آمد.

 

مراسم روز دانشجو در دانشگاه صنعتی قم

سه شنبه هجدهم آذر 1393 ساعت 9:22 ق ظ
موفقیت دانشجویان انجمن علمی نخبگان دانشگاه صنعتی قم در کنگره ملی پیشگامان پیشرفت
به گزارش روابط عمومی دانشگاه : ششمین کنگره ملی پیشگامان پیشرفت با ارسال 805 اثر دانشجویی در قالب  مقاله، نوشتار، آثار هنری، نرم‌افزار و چندرسانه‌ای، وب‌نویسی و شبکه‌های اجتماعی، رساله و پایان‌نامه‌های مرتبط با الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در تاریخ 93/9/13 در سالن مرکز همایش های دانشگاه شهید بهشتی تهران برگزار شد.
دانشگاه صنعتی قم نیز با چاپ 2 مقاله از 4 مقاله ارائه شده توسط 11 نفر از اعضای انجمن علمی نخبگان در این کنگره برگزیده شدند.
مقالات ارائه شده در این کنگره به شرح ذیل می باشد:
آسیب شناسی نظام آموزشی کشور (محمدسهیل باقریان- علیرضا حسنی- فاطمه منتعلی)( برگزیده جهت چاپ)
بررسی موانع و عوامل مؤثر بر مشارکت جوانان در پیشرفت علمی و فناوری کشور (مجید حقیرمددی- بهاره نصرالهی نژاد- شیرین محمدی)(برگزیده جهت چاپ)
عوامل عقب ماندگی ایران (سید محمد میرعبدالباقی- محمد بیگ زند- مریم راغ وش- نگین قلازاده)
نقش دانشمندان ایرانی در پیشرفت تمدن اسلامی (یوسف شه نهاد- فاطمه باقری- محمدحسین بهمنی)



 
 
قابل توجه دانشجویان رشته های مکانیک، عمران، فیزیک، کامپیوتر و دانشجویان عضو انجمن علمی دانشجویی روباتیک

جهت شرکت در انتخابات انجمن های علمی، دانشجویان می توانند به مدت یک هفته از تاریخ 93/9/16 الی 93/9/23 با ورود از طریق پرتال دانشجویی خود و با طی مراحل ذیل در انتخابات شرکت نمایند:

1- ورود به پرتال دانشجویی

2- ورود به بخش فرم های درخواست

3- ورود به بخش سایر فرم ها و سپس ورود به انتخابات و انتخاب انجمن علمی رشته مورد نظر

4- انتخاب لیست اسامی و وارد کردن عدد 1 برای افراد مورد نظر به عنوان افراد منتخب( هر فرد می تواند حد اکثر به 5 نفر رای دهد و درصورت انتخاب بیش از 5 نفر نفرات اضافه به ترتیب از انتها حذف می شوند.)

5- در پایان جهت درج اسامی ثبت را انتخاب نموده.دراین صورت اطلاعات به صورت کامل ذخیره خواهد شد.

مراسم بزرگداشت روز دانشجو

فرا رسیدن روز دانشجو، روز ارج نهادن به جایگاه والای دانش و بینش بر دانشجویان با بصیرت ایران اسلامی مبارک باد.

مراسم بزرگداشت روز دانشجو در سالن همایش های شهید علی آخوندی- 16/9/93- ساعت 14 الی 17

مدیریت فرهنگی و اجتماعی

مراسم بزرگداشت روز دانشجو

یکشنبه شانزدهم آذر 1393 ساعت 7:36 ق ظ
سومین کارگاه  آموزشی نشریات دانشجویی
سومین کارگاه آموزشی نشریات دانشجویی در دانشگاه صنعتی قم برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه : سومین کارگاه آموزشی نشریات دانشجویی به همت مدیریت فرهنگی دانشگاه با حضور جناب آقای حسینی و اعضای انجمن ها از ساعت 13 الی 16 روز یکشنبه 93/8/25 برگزار شد.
در این کارگاه که با هدف ارتقای فنی نشریات دانشجویی و ایجاد رقابت سالم میان نشریات دانشجویی برگزار شد، به مباحثی چون خبر نویسی، مصاحبه،قانون مطبوعات ،باید ها و نباید های نشریات دانشجویی و.... پرداخته شد.
شایان ذکر است این کارگاه به صورت مدون در چهار جلسه برگزار خواهد شد و به شرکت کنندگان گواهی پایان دوره نشریه نگاری نیز اعطا خواهد شد.

سومین کارگاه آموزشی نشریات دانشجویی

یکشنبه نهم آذر 1393 ساعت 4:47 ب ظ
جشنواره ملی نشریات دانشجویی
جشنواره ملی نشریات دانشجویی «نسل چهارم» با همت مجموعه های دانشجویی کشور آغاز به کار کرد.
مهلت ارسال آثار تا 12 بهمن ماه 93 .
دانشجویان می توانند جهت ارسال آثار و ثبت نام در این جشنواره به نشانیnasl4.irمراجعه نمایند.

جشنواره ملی نشریات دانشجویی

شنبه هشتم آذر 1393 ساعت 12:7 ق ظ
کرسی آزاد اندیشی به همت جامعه اسلامی
به نقل از روابط عمومی دانشگاه : کرسی آزاد اندیشی با موضوع صفر تا صد تسخیر با محوریت لانه جاسوسی به همت جامعه اسلامی دانشگاه صنعتی قم برگزار شد.
در این کرسی تعدادی از دانشجویان موافق و مخالف با حضور حجت السلام والمسلمین لیالی به بیان عقاید خود پرداختند و همچنین موضوع تسخیر لانه جاسوسی را مورد نقد و بررسی قرار دادند.

کرسی آزاد اندیشی به همت جامعه اسلامی

سه شنبه چهارم آذر 1393 ساعت 3:56 ب ظ
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود