امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار امور فرهنگی

مراسم روز دانشجو در دانشگاه صنعتی قم

سه شنبه هجدهم آذر 1393 ساعت 9:22 ق ظ
مراسم روز دانشجو در دانشگاه صنعتی قم
در روز دانشجو از دانشجویان فعال علمی، فرهنگی، ورزشی و دبیران تشکل ها ی دانشگاه صنعتی قم تقدیر و تشکر به عمل آمد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه : مراسم روز دانشجو با حضور دکتر آخوندی سرپرست دانشگاه صنعتی قم، حجت السلام والمسلمین بنایی معاون سیاسی و امنیتی استاندار، جناب آقای مرتضایی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استان ،جناب آقای علیزاده طباطبایی مدیر کل روابط عمومی استانداری و جناب آقای عبدی مشاور معاون سیاسی و امنیتی استاندار   ،اساتید و دانشجویان از ساعت 15 الی 17 در سالن همایش های شهید آخوندی برگزار شد.
در ابتدا دکتر آخوندی ضمن تبریک این روز به وظایف خطیر دانشجویان اشاره کرد و افزود: هر یک از دانشجویان ایران زمین نقش بسزایی ، در پیشرفت کشور دارند.چرا که شما دانشجویان امروز هستید و مدیران فردا. دانشجوی واقعی علاوه بر مطالعه ، تحقیق و پژوهش می تواند با رفتار و منش صحیح و اصولی خود باعث اعتلای فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی نیز باشد.
دکتر آخوندی بیان داشت: دانشجویی که از یک دانشگاه صنعتی وارد اجتماع و بازار کار می شود باید در هر زمینه سرآمد باشد، به این تر تیب که از وی انتظار می رود همان طور که باید در تحقق اهداف علمی تعمق داشته باشد، نسبت به مسائل دینی و سیاسی نیز باید حساس و آگاه باشد.
سرپرست دانشگاه صنعتی قم افزایش دانش و بینش سیاسی را نیز از اهداف مهم دانشجویان دانست و اظهار داشت : دانشجو به سبب خلاقیت، قدرت درک و تجزیه و تحلیل بالا با دانش و بینش سیاسی خود می تواند در پیشبرد اهداف مقدس جمهوری اسلامی ایران به ویژه در عرصه های بین المللی نیز بسیار دخیل باشد.
در ادامه حجت السلام والمسلمین بنایی نیز با اشاره به حوادث 16 آذر سال 1332 خاطر نشان کرد: مهدی شریعت رضوی، مصطفی بزرگ نیا ، احمد قند چی که از دانشجویان حماسه آفرین ایران بودند با گذشتن از خون پاکشان عشق و ارادتشان را به ایران، اسلام و انقلاب نشان دادند.
وی افزود: از همه دانشجویان این دوره انتظار می رود که با سرمشق قرار دادن این شهدا سر بلندی کشورمان را رقم بزنند.به ویژه دانشجویانی که در شهر مقدس قم هستند با توجه به حضور علما باید احساس مسئولیت بیشتری نسبت به وظایف و مطالبات خود داشته باشند.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار افزود: دانشجویان دانشگاه صنعتی به واسطه اینکه توسعه صنعت استان را به ارمغان خواهند آورد، نگاه خاص تری به آنها می شود. همچنین شما نسبت به مردم شریف و شهید پرور استان قم مسئول هستید.
برگزاری مسابقه جینگا، قرائت بیانیه تشکل ها و خواندن شعر طنز نیز از دیگر برنامه های روز دانشجو بوده است.
در پایان نیز با اهدای لوح تقدیر و هدیه ای به عنوان یاد بود از دانشجویان فعال علمی، فرهنگی، ورزشی و دبیران تشکل ها ی دانشگاه صنعتی قم تقدیر و تشکر به عمل آمد.

 
   
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود