امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار امور فرهنگی

RSS
جشن معارفه دانشجویان جدید الورود
قابل توجه دانشجویان ورودی 1393:جشن معارفه دانشجویان ورودی 93 به صورت اردوی یک روزه در یکی از مناطق خوش آب و هوا خارج از شهر قم با برنامه های متنوع و اهدای هدایا
زمان برگزاری:
برادران: سه شنبه 29 مهر
خواهران: چهارشنبه 30 مهر
قابل ذکر است کلیه کلاس های تلاقی با روز برگزاری اردو تعطیل و حضور کلیه دانشجویان جدید الورود الزامی است. همچنین عدم حضور در مراسم غیبت محسوب گردیده و در پرونده درج خواهد شد.

جشن معارفه دانشجویان جدید الورود

شنبه بیست و ششم مهر 1393 ساعت 9:13 ق ظ
به مناسبت عید سعید غدیر خم برگزار شد
به نقل از روابط عمومی دانشگاه:مراسم جشن شکوه ولایت به مناسبت عید سعید غدیر خم با حضور هیئت رئیسه ،اساتید،کارمندان و دانشجویان روز یکشنبه 93/7/20 به همت مدیریت فرهنگی در سالن همایش های شهید آخوندی برگزار شد.
در ابتدای این مراسم جناب آقای دکتر آخوندی سرپرست دانشگاه از اخذ مجوز جهت پذیرش دانشجودر مقطع کارشناسی ارشد از طریق دوره های مجازی خبر داد و افزود :با تحویل زمین دانشگاه ،پیگیری های مجدانه جهت تامین اعتبارات ساخت،پذیرش دانشجویان در دوره های مجازی ،دانشگاه مسیر رو به رشدی را سپری می کند.
همچنین وی با اشاره به حوادث چند وقت اخیر در خاورمیانه از جمله ناآرامی های سوریه،فعالیت های غیر انسانی گروه داعش،کودک کشی های صورت گرفته در غزه ،ویژگی متمایز ایران را ولایت فقیه دانست و تصریح کرد:ثبات و آرامش ایران مرهون ولایت فقیه است که به نوعی استمرار حرکت انبیا و اولیا می باشد.دولت های غربی به این نکته اشراف کامل دارند و در فتنه سال 1388 می خواستند ولایت فقیه را هدف قرار دهند که خوشبختانه با رهبری هوشمندانه رهبر فرزانه مان و بصیرت مردم استراتژیشان با شکست مواجه شد.
حجت السلام والمسلمین دکتر امیدیان مدیر فرهنگی نیز ضمن استناد به احادیث و روایات واقعه غدیر ،مراسمات هر ساله این روز را به تاسی از واقعه غدیر دانست و این چنین بیان کرد: پیامبر اکرم در این روز بزرگ فرمودند:«ای مردم حاضرین به غایبین ،پیام غدیر رابرسانند.» امروز وظیفه ماست که با یادآوری این واقعه،حافظ امامت و ولایت باشیم.همچنین وی با دعا برای همه مسلمانان جهان ، ظهور امام عصر(عج) و سلامتی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) را از خداوند متعال خواستار شد.
در ادامه محمد عبدالغیوم طلبه بنگلادشی رفتار و منش امام خمینی (ره) را عامل شیعه شدنش دانست و گفت: امام خمینی (ره) آنچنان در دل بعضی از بنگلادشی ها نفوذ کرده بود که روز رحلت ایشان مریدانشان در بنگلادش مجلس ترحیم برگزار کردند و در مراسمات مختلف رفتار و ایدئولوژی ایشان را مورد بررسی قرار دادند.
جشن شکوه ولایت با تواشیح ،شعر خوانی و اجرای موسیقی زنده تا ساعت 16 ادامه داشت.
شایان ذکر است کتاب (غدیر درس زندگی) نوشته رضا اخوی جهت شرکت در مسابقه کتابخوانی به همت مدیریت فرهنگی در بین دانشجویان توزیع گردید. همچنین بروشور قایقی خواهم ساخت با موضوع سیره حضرت علی(ع) به همت واحد مشاوره دانشگاه به حضار تقدیم شد.




به مناسبت عید سعید غدیر خم برگزار شد

سه شنبه بیست و دوم مهر 1393 ساعت 1:2 ب ظ
جشن شکوه ولایت

مدیریت فرهنگی دانشگاه صنعتی قم برگزار می کند: 

جشن شکوه ولایت

 همراه با برنامه های متنوعی همچون سخنرانی، پرسش و پاسخ از مستبصر، مسابقه، تواشیح، موسیقی و تئاتر و ... در روز یکشنبه مورخ 93/7/20 ساعت 14:00 در سالن آمفی تئاتر دانشگاه "

جشن شکوه ولایت

چهارشنبه شانزدهم مهر 1393 ساعت 12:15 ق ظ
برگزاری مراسم روز عرفه در دانشگاه
به نقل از روابط عمومی دانشگاه: مراسم پر فیض دعای عرفه به همت مدیریت فرهنگی با حضور دکتر آخوندی سرپرست دانشگاه، جمعی از اساتید،کارمندان و دانشجویان از ساعت 14 الی 17 در نمازخانه دانشگاه برگزار شد.
در ابتدای این مراسم حجت السلام والمسلمین امیدیان طی سخنرانی به اهمیت این روز اشاره کرد.وی افزود:در این روز بزرگ خداوند به سه گروه عنایت خاص دارد: زائران امام حسین (ع) در کربلا،حجاج صحرای عرفات و کسانی که در این روز با خضوع و خشوع با دلی شکسته در پیشگاه خداوند متعال حضور می یابند.
حجت السلام والمسلمین امیدیان مدیر فرهنگی دانشگاه صنعتی قم با اشاره به حدیت"من عرف نفسه فقد عرف ربه" معرفت نفس را کلید تمامی معارف الهی دانست . وی اذعان داشت: سیر و سلوک معنوی از انسان شناسی آغاز می شود که در پی آن خدا شناسی را نیز به همرا ه خواهد داشت.امید است با توجه به معانی عمیق دعای عرفه در این روز با شکوه بتوانیم به درک ذره ای از معارف الهی دست یابیم.
این مراسم با مداحی و قرائت دعای عرفه پایان یافت.
 
 
 

برگزاری مراسم روز عرفه در دانشگاه

سه شنبه پانزدهم مهر 1393 ساعت 11:52 ق ظ
عرفه روز معاشقه با خدا

مراسم پرفیض دعای عرفه روز شنبه 93/7/12 ساعت 14 در نمازخانه دانشگاه
مدیریت فرهنگی و اجتماعی

عرفه روز معاشقه با خدا

شنبه دوازدهم مهر 1393 ساعت 9:29 ق ظ
هفته دفاع مقدس در دانشگاه صنعتی قم
به نقل از روابط عمومی دانشگاه: همزمان با هفته دفاع مقدس  در دانشگاه صنعتی قم  با برپایی نمایشگاه کتاب و عکس با محوریت ایثار،شهادت و دفاع مقدس، برگزاری مسابقه پیامکی و فضاسازی دانشگاه با نصب بنر و پوستر های دفاع مقدس به همت  مدیریت فرهنگی ،انجمن اسلامی  و جامعه اسلامی  این هفته گرامی داشته شد.
در این نمایشگاه ضمن فضاسازی دوران جنگ ،پخش کلیپ و موسیقی های زمان جنگ، تصاویر شهدای استان قم به همراه گزیده ای از وصیت نامه ایشان در معرض نمایش قرار گرفت.
دکتر آخوندی سرپرست دانشگاه دربازدید از این نمایشگاه ، ضمن تقدیر از دانشجویان  جهت ارج نهادن به فرهنگ دفاع مقدس، زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان را سرمایه ای معنوی دانست.
وی ضمن اشاره به وصیت نامه برادرش شهید علی آخوندی، مقام شهادت را مقامی بسیار والا قلمداد کرد و افزود: سخنی که از دل برآید لاجرم بر دل نشیند . کلام شهدا،کلامی برگرفته از فطرت پاک انسانی می باشد و به همین دلیل شهید و شهادت با فرهنگ اسلامی و ایرانی ما این چنین آمیخته شده است.






هفته دفاع مقدس در دانشگاه صنعتی قم

سه شنبه هشتم مهر 1393 ساعت 3:25 ب ظ
ازدواج دانشجویی در دانشگاه صنعتی قم
به نقل از روابط عمومی دانشگاه: به مناسبت سالروز ازدواج زوج آسمانی حضرت زهرا(س) و حضرت علی (ع) ،ازدواج دانشجویی روز دوشنبه 93/7/7 با حضور 13 زوج دانشجو در سالن آمفی تئاتر به همت مدیریت فرهنگی برگزار شد.
در این مراسم حجت السلام والمسلمین امیدیان مدیر محترم فرهنگی به ازدواج آسان اشاره کردند.وی افزود: بر اساس آیات قرآن و روایات اهل بیت ازدواج موجب توسعه رزق و روزی می شود .پس با شناخت ،انتخاب آگاهانه ،قناعت و توکل به خداوند متعال زوجین می توانند زندگی شادی را آغاز کنند.
این مراسم با مولودی خوانی جناب آقای تحویلدار، اجرای دو مسابقه با حضور زوجین،اهدای جوایز به زوجین همراه بود، بسیار مورد استقبال دانشجویان قرار گرفت.
شایان ذکر است به منظور آگاهی و شناخت بیشتر از زندگی مشترک به همت مشاوره دانشگاه کارگروه ازدواج به صورت هفتگی نیز برگزار خواهد شد.





ازدواج دانشجویی در دانشگاه صنعتی قم

سه شنبه هشتم مهر 1393 ساعت 3:20 ب ظ
فراخوان :جشن بزرگ ازدواج آسمانی
از کلیه دانشجویانی که از تاریخ 92/7/1 به بعد ازدواج کرده اند دعوت می شود جهت ثبت نام نهایتاً تا پایان ساعت اداری روز یکشنبه تاریخ 93/7/6 به اداره امور فرهنگی جناب آقا ی صدیقی مراجعه نمایند. یا با شماره تلفن 36641601 داخلی 123 تماس حاصل فرمایند.

فراخوان :جشن بزرگ ازدواج آسمانی

شنبه پنجم مهر 1393 ساعت 2:21 ب ظ
مراسم عزاداری سالروز شهادت حضرت جواد الائمه (علیه السلام)
در میان حجره یا رب کیست غوغا میکنـد                                        شکـــوه زیر لب ز بــــی رحمــی دنیــــا میکنــد
همسرش از فرط شادی و شعف کف میزند                                      زین عمل خود را به عالم خوار و رسوا میکند
امام جواد (ع) می فرمایند: بدان که از دید خداوند پنهان نیستی پس بنگر که چگونه هستی!
مراسم عزاداری سالروز شهادت نهمین اختر تابناک امامت و ولایت حضرت جواد الائمه (علیه السلام) در روز چهارشنبه مورخ 93/7/2 ساعت 8 صبح  در نمازخانه دانشگاه با حضور کارکنان محترم پس از قرائت زیارت عاشورا با مداحی مداح اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) با حضور کارکنان محترم دانشگاه و اعضای محترم هیأت علمی برگزار گردید. همچنین پس از دعا و مداحی با صرف صبحانه از میهمانان گرامی پذیرایی شد.
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود