امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار امور فرهنگی

RSS
همایش پیگیری مطالبات دانشجویی با حضور مهندس امیر آبادی نماینده مردم قم
همایش پیگیری مطالبات دانشجویی درحاشیه مجمع سالانه جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی قم با حضور مهندس امیر آبادی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی و دکتر آخوندی ریاست دانشگاه صنعتی قم در روز دوشنبه 28 اردیبهشت ماه برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: در این همایش جناب آقای امیر آبادی گزارش کوتاهی از فعالیت های انجام شده جهت تامیین نیازهای موجود دانشگاه صنعتی قم پرداخت.
ایشان افزود: دانشگاه صنعتی قم برای استان یک نیاز مهم و اساسی است و مباحثی چون ادغام و انحلال کاملا غیر واقع است و ما به عنوان نمایندگان استان قم هیچ وقت نخواهیم گذاشت این مباحث مطرح شود و اگر قرار است دانشگاهی ادغام شود باید بخشی از دانشگاه صنعتی قم شود.
امیر آبادی افزود: تمام تلاشمان را انجام خواهیم داد تا دانشگاه صنعتی قم به جایگاه مطلوب خود نزدیک شود.
در پایان نماینده مردم قم خاطر نشان کرد: باید کیفیت آموزشی در دستور کار این دانشگاه قرار بگیرد وانشاالله مسئولین پیگیر گسترش رشته ها به سمت تحصیلات تکمیلی و ایجاد پردیس دانشگاه صنعتی قم باشند.
در ادامه این همایش آقای دکتر آخوندی ریاست دانشگاه به ایراد سخنرانی پرداختند.دکتر آخوندی در پاسخ به سوالات دانشجویان گزارشی از برنامه های پیش روی دانشگاه را برای حضار ارائه کرد.

 
برگزاری مسابقه رصد آسمان شب
مسابقه رصد آسمان شب به همت مسئولین دانشکده علوم پایه و انجمن فیزیک مهندسی روز یکشنبه 27 اردیبهشت در دانشگاه صنعتی قم برگزار شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: با توجه به نام گذاری سال جاری به نام سال جهانی نور، انجمن فیزیک مهندسی با همکاری دانشکده علوم پایه اقدام به برگزاری مسابقه ای به نام "رصد آسمان شب"به سرپرستی دکترسپهر اربابی ، دبیر ستاد اجرایی سال جهانی نور در قم نمود.
با توجه به داشتن پیش زمینه علمی جهت شرکت در مسابقه دو کارگروه آموزشی در سالن آمفی
تئاتر با اجرای آقای علی احمدی برگزار گردید.
مسابقه روز یکشنبه تاریخ 2/27 درمحوطه دانشگاه با حضور 10 شرکت کنند 3داور و ریاست محترم دانشگاه " دکتر آخوندی" آغاز شد.
در ابتدای مسابقه دکتر اربابی توضیحاتی پیرامون نحوه برگزاری ارائه دادند و پس از اقامه نمازمغرب و عشا و گروه بندی شرکت کنندگان،مسابقه در ساعت 19:17 آغاز گردید.
پس از گذراندن سه مرحله،خانم ها شیرین محمدی ، مریم السادات موسوی و زهره تاجیک به ترتیب در مقام اول تا سوم قرار گرفتند و در پایان از ایشان تقدیر به عمل آمد.

برگزاری مسابقه رصد آسمان شب

چهارشنبه سی ام اردیبهشت 1394 ساعت 7:27 ب ظ
برگزاری نشست علمی عدالت و اعتدال از منظر شهید مطهری (ره)
نشست علمی عدالت و اعتدال از منظر شهید مطهری همزمان با سالروز شهات این شهید بزرگوار و با سخنرانی دکترمحمد هادی مفتح فرزند برومند شهید مفتح در سالن همایشات شهید آخوندی برگزارشد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه:دکتر مفتح به تبیین ابعاد شخصیتی شهید مطهری(ره) پرداخت ایشان اعتدال شخصیتی، شخصیت مقاوم، تکلیف شناس و زمان شناس شهید مطهری را به عنوان الگویی کم نظیر برای جامعه امروز ما دانستد. ایشان افزود: درس گرفتن از شخصیت های چون شهید مطهری و شهید مفتح که وظیفه نجات دانشگاه از اسلام انحرافی را احساس کردند و دانشگاه را آن زمانی که بین بی دینی و دین انحرافی قرار گرفته بود و تعاملی بین دانشگاه و حوزه وجود نداشت و دانشگاهیان بر سر دو راهی که یا خود باید سراغ دین بروند که عمدتا به دین انحرافی می رسیدند و یا این که دین را رها کنند با احساس تکلیف و زمان شناسی دقیق وارد این فضا شده و به مجاهدت های کم نظیر در این مسیر پرداختند.
دکتر مفتح افزود: عدالت بر محور حق و بر محور اعتدال حرکت کردن و گرفتار باند و جناح نشدن است و از معصومین روایت شده که آن چیزی که انسان را از عدالت و اعتدال خارج می کند عصبیت است و عصبیت در کلام معصوم چیزی است که بد های قوم و جناح خود را به خوب های قوم و جناح مقابل ترجیح دهد یعنی گرفتار جناح بازی شود و این نقطه مقابل عدالت است.
در انتها دکتر مفتح با ضمن تشکر از جامعه دانشگاهی دانشگاه صنعتی قم تاکیدکرد جهاد در عرصه های علمی و مجاهدت سربلندی ایران اسلامی را خواستار شدند.



برگزاری نشست علمی عدالت و اعتدال از منظر شهید مطهری (ره)

چهارشنبه سی ام اردیبهشت 1394 ساعت 7:26 ب ظ
برگزاری جشن میلاد امیرالمومنین علی (ع) و گرامی داشت روز معلم
به گزارش روابط عمومی دانشگاه : همزمان با خجسته سالروز میلاد فرخنده امام علی ع) و روز معلم به همت مدیریت فرهنگی و با همکاری دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری مراسمی با حضور اساتید, مسئولین, کارکنان و دانشجویان دانشگاه صنعتی قم در سالن شهید اخوندی دانشگاه برگزار گردید.
در ابتدای این مراسم ریاست محترم دانشگاه در سخنانی ضمن تبریک این ایام و بزرگداشت مقام استاد شهید مرتضی مطهری و ابراز خوشحالی و خرسندی از حضور در جمع صمیمی اساتید و دانشجویان بیان کردند:امیدوارم سال 94 سال همدلی بین اساتیدو دانشجویان باشد و ما شاهد بهبود فضای آموزشی و جذب بیشتر دانشجویان ارشد و انشاء الله جذب دانشجویان دکتری باشیم.
دکتر آخوندی بیان کردند به لطف الهی خبرهای خوبی در راه است که از جمله آن ردیف بودجه ساخت دانشگاه ، ارتقا چشمگیر ردیف بودجه دانشگاه، تحویل زمین و نصب تابلو دانشگاه و همچنین افتتاح دانشکده فنی مهندسی تا پایان ماه رجب خواهد بود.
در بخش دیگر از این مراسم حجت الاسلام والمسلمین آخوند زاده،مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری ضمن تبریک میلاد با سعادت مولای متقیان حضرت امام علی علیه السلام و گرامی داشت مقام معلم به روح و روان استاد شهید مطهری درود فرستاد واظهار داشت:امام علی (ع) در بین مسلمانان مخصوصاً در بین شیعیان مهجور مانده است و عدم رجوع ما در زندگی ومدیریت های اجتماعی گواه بر این امر است.
در ادامه ایشان دعوت کردند از حجت الاسلام والمسلمین آقامیری سخنران مدعو مراسم جهت ایراد سخنرانی.
حجت الاسلام والمسلمین آقامیری با ذکر فضایل امیرالمومنین (ع) شروع وبه تبیین قرائت های مختلف از اسلام پرداختند.
وی افزود: در زمان ما قرائت های مختلفی از اسلام ارائه شده و ابر قدرت ها به دنبال نشان دادن چهره ی اسلام لیبرال که مصداق آن در ترکیه و یا اسلام خشن و منحرف وهابی که زاده حکومت های متحجر عربی است می باشند و این نقش دانشگاه را به عنوان مبدا تحولات ایجاب می کند که قرائت رحمانی و حقیقی از اسلام که در پیروی راستین از رسول الله و امیرالمومنین و ائمه هداست را به عنوان اسلام ناب به دنیا معرفی نمایند.ایشان درپایان به موانع گسترش حقیقی اسلام در جهان کنونی پرداختند.
شایان ذکر است اجرای گروه تواشی قمر بنی هاشم(ع) ، مسابقه، اجرای مجری توانمند آقای جوشقانی و اهداء جوائز به فعالین عرصه نماز در این مراسم از دیگر بخش های جشن میلاد مولی الموحدین، أمیر المؤمنین حضرت علی علیه السلام در دانشگاه صنعتی قم بود.
بازدید دانشجویان دانشگاه صنعتی قم از آسایشگاه سالمندان بقیه الله
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: دانشجویان دانشگاه صنعتی قم به همت مدیریت فرهنگی و با همکاری کانون فیلم و عکس و هلال احمر از آسایشگاه سالمندان بقیه الله روز سه شنبه 94/2/1 بازدید به عمل آوردند.
این بازدید صمیمانه با حضور آقای دلیر مدیر فرهنگی ،حجت السلام والمسلمین طباطبایی و 40 نفر از دانشجویان با هدف همدلی و هم زبانی با سالمندان انجام شد
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود