امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار امور فرهنگی

برگزاری جشن میلاد امیرالمومنین علی (ع) و گرامی داشت روز معلم

چهارشنبه سی ام اردیبهشت 1394 ساعت 7:24 ب ظ
به گزارش روابط عمومی دانشگاه : همزمان با خجسته سالروز میلاد فرخنده امام علی ع) و روز معلم به همت مدیریت فرهنگی و با همکاری دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری مراسمی با حضور اساتید, مسئولین, کارکنان و دانشجویان دانشگاه صنعتی قم در سالن شهید اخوندی دانشگاه برگزار گردید.
در ابتدای این مراسم ریاست محترم دانشگاه در سخنانی ضمن تبریک این ایام و بزرگداشت مقام استاد شهید مرتضی مطهری و ابراز خوشحالی و خرسندی از حضور در جمع صمیمی اساتید و دانشجویان بیان کردند:امیدوارم سال 94 سال همدلی بین اساتیدو دانشجویان باشد و ما شاهد بهبود فضای آموزشی و جذب بیشتر دانشجویان ارشد و انشاء الله جذب دانشجویان دکتری باشیم.
دکتر آخوندی بیان کردند به لطف الهی خبرهای خوبی در راه است که از جمله آن ردیف بودجه ساخت دانشگاه ، ارتقا چشمگیر ردیف بودجه دانشگاه، تحویل زمین و نصب تابلو دانشگاه و همچنین افتتاح دانشکده فنی مهندسی تا پایان ماه رجب خواهد بود.
در بخش دیگر از این مراسم حجت الاسلام والمسلمین آخوند زاده،مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری ضمن تبریک میلاد با سعادت مولای متقیان حضرت امام علی علیه السلام و گرامی داشت مقام معلم به روح و روان استاد شهید مطهری درود فرستاد واظهار داشت:امام علی (ع) در بین مسلمانان مخصوصاً در بین شیعیان مهجور مانده است و عدم رجوع ما در زندگی ومدیریت های اجتماعی گواه بر این امر است.
در ادامه ایشان دعوت کردند از حجت الاسلام والمسلمین آقامیری سخنران مدعو مراسم جهت ایراد سخنرانی.
حجت الاسلام والمسلمین آقامیری با ذکر فضایل امیرالمومنین (ع) شروع وبه تبیین قرائت های مختلف از اسلام پرداختند.
وی افزود: در زمان ما قرائت های مختلفی از اسلام ارائه شده و ابر قدرت ها به دنبال نشان دادن چهره ی اسلام لیبرال که مصداق آن در ترکیه و یا اسلام خشن و منحرف وهابی که زاده حکومت های متحجر عربی است می باشند و این نقش دانشگاه را به عنوان مبدا تحولات ایجاب می کند که قرائت رحمانی و حقیقی از اسلام که در پیروی راستین از رسول الله و امیرالمومنین و ائمه هداست را به عنوان اسلام ناب به دنیا معرفی نمایند.ایشان درپایان به موانع گسترش حقیقی اسلام در جهان کنونی پرداختند.
شایان ذکر است اجرای گروه تواشی قمر بنی هاشم(ع) ، مسابقه، اجرای مجری توانمند آقای جوشقانی و اهداء جوائز به فعالین عرصه نماز در این مراسم از دیگر بخش های جشن میلاد مولی الموحدین، أمیر المؤمنین حضرت علی علیه السلام در دانشگاه صنعتی قم بود.
   
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود