امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار امور فرهنگی

اولین ربات پرنده دانشگاه صنعتی قم

سه شنبه بیست و ششم آذر 1392 ساعت 2:30 ب ظ
اولین ربات پرنده دانشگاه صنعتی قم
 
به نقل از روابط عمومی دانشگاه:نخستین همایش آشنایی با لیگ های رباتیك و سیستم های مكاترونیكی در دانشگاه صنعتی قم به همت انجمن برق و مركز انجمن مكاترونیكی دانشگاه باحضور جمعی از اساتید ،دانشجویان ،به كارشناسی سینا بروجردی دانشجوی ترم اول رشته مكانیك روز دوشنبه 92/9/25 در سالن آمفی تئاتر برگزار شد.
وی از سال سوم راهنمایی ساخت ربات را آغاز كرد و سال دوم دبیرستان موفق به كسب رتبه سوم خوارزمی شد، و از آنجا به مسابقات جهانی زیر دریایی در آمریكا راه یافت كه به دلیل برخی مشكلات در این مسابقات شركت نكرد.
سینا بروجردی از برگزاری اولین مسابقه رباتیك درون دانشگاهی  به مناسبت روز مهندسی خبر داد. وی افزود: در حال حاضر با همكاری آقای شهناد و موسوی در حال ساخت اولین رباط پرنده غریق نجات در دانشگاه صنعتی قم هستند.این ربات كه جزء هواپیماهای عمود پرواز محسوب می شود با سرعتی غیر قابل مقایسه با انسان می تواند فرد غریق را نجات دهد.
شایان ذكر است این همایش به منظور آمادگی هر چه بیشتر دانشجویان در مسابقات رباتیك درون دانشگاهی برگزار شد كه بسیار مورد توجه دانشجویان قرار گرفت و طی در خواست های مكرر دانشجویان این همایش ها ادامه خواهد داشت.

 

   
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود