امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار امور فرهنگی

ویژه برنامه سوگواری اربعین حسینی در دانشگاه صنعتی قم برگزار شد

جمعه سی ام آذر 1397 ساعت 5:34 ب ظ
ویژه برنامه سوگواری اربعین حسینی در دانشگاه صنعتی قم برگزار شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: ویژه برنامه سوگواری اربعین حسینی با حضور آیت الله احدی به همت هیات دانشجویی دانشگاه صنعتی قم برگزار شد.

آیت الله احدی در سخنرانی خود فصل های رسیدن به وجود وصالی را برشمرد.  وی اولین مرحله رسیدن به وجود وصالی را تقرب دانست. وی افزود: هر انسانی باید در راه رسیدن به سعادت ، دنبال صراط برود. صراط فقط و فقط با تقرب به ایزد متعال ایجاد می شود. مسائل دنیوی که می تواند انسان را به تقرب نزدیک کند سراج است. تحصیلات یک سراج است که می تواند با خدمت به خلق، شخص را به نزدیکی و تقرب الهی برساند.
آیت الله احدی گفت: ذات همه انسان ها پاک و الهی است . غفلت از معجزات ، فراموش کردن حساب و کتاب اخروی ،عدم مطالعه و آگاهی باعث سیاهی قلب و دوری انسان از خدا می شود.

وی در خصوص پیاده روی اربعین گفت: خود معصومین (ع) هستند که شخص را به مکان های زیارتی دعوت می کنند. در آیات و روایات هم به زیارت امام حسین (ع) با پای پیاده بسیار تاکید شده است.  حتی امام حسین (ع) می فرمایند : من خودم ضامن کسانی هستم که با پای پیاده به زیارت من می آیند. همچنین امام صادق(ع) درباره ثواب زیارت امام حسین(ع) با پای پیاده می‌فرمایند: کسى که با پای پیاده به زیارت امام حسین(ع) برود،خداوند به خاطر هر قدمى که برمی دارد یک حسنه برایش می نویسد ، یک گناه از او را محو می کند و یک درجه به مرتبه‏ اش می افزاید.
شعر خوانی شاعر آیینی سید حمیدرضا برقعی و مداحی ذاکر اهل بیت کربلایی ناصر رسولیان از دیگر قسمت های ابن برنامه بوده است.

 
   
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود