امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار امور فرهنگی

هفته فضا در دانشگاه صنعتی قم

یکشنبه بیست و سوم مهر 1391 ساعت 0:0 ق ظ
به مناسبت بزرگداشت هفته جهانی فضا و خیر مقدم اعضای انجمن نجوم به دانشجویان جدیدالورود در سال تحصیلی 92-91 همایشی روز دوشنبه91/07/17 از ساعت 30/14 الی 16/30

به مناسبت بزرگداشت هفته جهانی فضا و خیر مقدم اعضای انجمن نجوم به دانشجویان جدیدالورود در سال تحصیلی 92-91 همایشی روز دوشنبه91/07/17 از ساعت 30/14 الی 16/30 با حضور دكتر مشكوه السادات ریاست دانشگاه،مهندس كاظمی كارشناس نجوم و تعداد زیادی از دانشجویان در سالن آمفی تئاتر دانشگاه برگزار شد.

در ابتدای این همایش دكتر مشكوه السادات سخنرانی علمی مقایسه اتم با منظومه شمسی  كه بسیار مورد توجه حضار قرار گرفت.

در ادامه خانم عزت پور نایب دبیر انجمن نجوم به بیان توضیحاتی در مورد انجمن و نحوه شكل گیری آن در اواخر سال 1389 و فعالیت های انجام شده در آن پرداخت.وی از جمله فعالیت های انجام شده در انجن نجوم، به برگزاری سه همایش آسمان شب،آشنایی مقدماتی با نجوم و رصد ماه گرفتگی همچنین برگزاری دو اردوی رصد عملی در كویر مرنجاب و رصد گذر زهره در روستای فردو اشاره كرد.

نایب دبیر انجمن نجوم از برگزاری اردوی رصد عملی در خارج شهر،برگزاری كلاس های نجوم مقدماتی و پیشرفته و كارگاه های عملی نجوم و كار با تلسكوپ خبر داد.

این مراسم با سخنرانی مهندس كاظمی كارشناس نجوم راجع به جرم تاریك،انرژی تاریك و سیاه چاله ها و همچنین اهدای جوایز به برندگان مسابقه نجوم به پایان رسید.

   
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود