امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار امور فرهنگی

همایش شوق تحقیق

سه شنبه یازدهم مهر 1391 ساعت 0:0 ق ظ

همایش شوق تحقیق در آینه پروفسور محمود حسابی با حضور دكتر ایرج حسابی( فرزند ایشان)،دكتر مشكوه السادات ریاست دانشگاه،مسئولین،اساتید و دانشجویان و جمع كثیری از دانشجویان روز دوشنبه 91/7/10 به همت انجمن نسیم امید در سالن آمفی تئاتر برگزار شد.

در ابتدای این همایش پرشور دكتر مشكوه السادات ضمن خوشامدگویی به مدعوین به ویژه دانشجویان جدیدالورود،دانشگاه را مكانی مقدس برای ساختن آینده تك تك دانشجویان و ایران اسلامی دانست.

وی با اشاره به تحریم های اخیر خاطر نشان ساخت كه دانشجویان و دانشگاه ها باید فعال تر از قبل باشند تا بتوانیم مثل همیشه ایمان،اراده،پشتكار و هویت ایرانی اسلامیمان را به همه دنیا نشان دهیم.

دكتر مشكوه السادات وظیفه اساتید و دانشجویانی كه در شهر مقدس قم مشغول به تدریس و تحصیل هستند را بسیار خطیر دانست،چرا كه شهر مقدس قم ،شهر علم و اجتهاد است و پتانسیل های زیادی برای نخبه پروی وجود دارد.

در ادامه دكتر ایرج حسابی،دانشجویان را با زندگی پروفسور محمود حسابی آشنا ساخت. وی ضمن اشاره به خاطرات مرحوم پروفسور محمود حسابی گفت:پدرم با دیدن ماشین های خارجی در ایران بسیار متاسف می شد و همیشه می گفت ما باید عادت های صنعتی را به كشور خود بیاوریم نه محصولات صنعتی را.

وی با اشاره به پشتكار،وطن دوستی،ایمان و اراده پروفسور حسابی به افتخارات و خدمات ایشان برای ایران اسلامی اشاره كرد،از جمله:دریافت بالاترین مقام نشان فرانسه به عنوان لژبون دونور،اولین نقشه برداری فنی و تخصصی كشور،اولین راه سازی مدرن و علمی ایران،پایه گذاری دانشسرای عالی،راه اندازی اولین مركز زلزله شناسی؛محاسبه و تعیین ساعت رسمی ایران،پایه گذاری دانشكده فنی دانشگاه تهران و...

در انتهای این مراسم هدیه ای به رسم یادبود از طرف دانشگاه صنعتی قم و کانون نسیم امید این دانشگاه به دكتر ایرج حسابی تقدیم شد.

   
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود