امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار امور فرهنگی

جشن معارفه دانشجویان جدید الورود و زیارت امامزاده نور علی (ع)

دوشنبه پنجم آبان 1393 ساعت 11:39 ق ظ
به نقل از روابط عمومی دانشگاه : جشن معارفه دانشجویان جدیدالورود در قالب اردوی زیارتی و سیاحتی یک روزه با حضور دکتر آخوندی سرپرست دانشگاه،هیئت رئیسه،روئسای دانشکده ها و دانشجویان در روزهای بیست و نهم و سی ام مهر ماه در روستای کرمجگان به همت مدیریت فرهنگی برگزار شد.
در این اردوی یک روزه دانشجویان به زیارت امامزاده نورعلی (ع) رفتند. حجت السلام والمسلمین آخوند زاده نماینده محترم مقام معظم رهبری در دانشگاه ضمن خیر مقدم به دانشجویان جدید الورود از راه اندازی کانون ازدواج ویژه دانشجویان پسر خبر داد.وی هدف از راه اندازی این کانون را تشویق دانشجویان به ازدواجی آگاهانه و به هنگام دانست و افزود: با توجه به منزلت بالای زن این کانون ویژه آقایون خواهد بود و در این راستا آموزش ، آگاهی و مشاوره های لازم به طرفین داده خواهد شد و این حمایت ها حتی بعد از ازدواج زوجین نیز از جانب دفتر نهاد مقام معظم رهبری نیز ادامه خواهد داشت.
در ادامه دکتر آخوندی تفاهم را پایه اساسی در زندگی مشترک دانست . وی در این باره افزود : تفاهم و توافق دو اصل مهم در زندگی مشترک می باشد .در حالی که تفاهم بر اساس اشتراکات زوجین و توافق بر اساس تفاوت دیدگاه ها صورت می گیرد. پس با ایجاد هر چه بیشتر تفاهم در زندگی مشترک زوجین می توانند زندگی شیرین تری را تجربه کنند.
از جمله دیگر برنامه های این اردو مسابقه دارت ،مشاعره و مسابقه گردو چینی از جانب مدیریت فرهنگی با هدف اشاره به یکی از روایت های پیامبر اکرم صورت گرفت.
حجت السلام والمسلمین امیدیان از دانشجویان خواستند تا هر نفر در مدت ده دقیقه گردوهای روی زمین را جمع کنند.سپس همه گردو ها را در یک محل جمع کنند. وی در اشاره به گردوهای جمع شده افزود:روزی پیامبر اکرم از اصحابشان خواستند تا در یک بیابان بی آب و علف هیزم جمع کنند و هرکس مقدار کمی جمع کرد و پس از اینکه هیزم های جمع شده را در یک جا قرار دادند ،مقدار زیادی هیزم نمایان شد.پیامبر اکرم فرمودند:گناهان کوچک نیز همین گونه .ابتدا به چشم نمی آیند ولی روی هم که انباشته شوند بزرگ و بزرگ تر خواهند شد.
شایان ذکر است ضمن اهدای هدیه به برندگان مسابقه ها به کلیه دانشجویان از جانب مدیریت فرهنگی هدیه ای در قالب بسته فرهنگی اهدا گردید







 
   
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود