امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار امور فرهنگی

RSS
معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم،تحقیقات و فناوری: دانشگاه صنعتی قم می تواند سرمشق فرهنگی برای سایر دانشگاه های کشور باشد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: در دیدار مسئولین فرهنگی دانشگاه صنعتی قم با  معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم،تحقیقات و فناوری ، دکتر غفاری گفت: دانشگاه صنعتی قم می تواند سرمشق فرهنگی برای سایر دانشگاه های کشور باشد.
دکتر کریمی معاون دانشجویی و فرهنگی و حجت الاسلام والمسلمین طباطبایی مدیر فرهنگی دانشگاه صنعتی قم با دکتر غفاری معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم،تحقیقات و فناوری دیدار و گفتگو کردند.
در این دیدار دکتر غفاری با توجه به وجود حرم مطهر کریمه اهل بیت (س) ، مسجد مقدس جمکران و حوزه های علمیه  این شهر را ام القری جهان اسلام نامید و گفت: پتانسیل های بسیار خوب فرهنگی در این شهر وجود دارد که با کمک از مراجع گرانقدر تقلید می توان فرهنگ ناب اسلامی و ایرانی را به اقصی نقاط کشور ارسال و آن را فراگیر کرد.
وی افزود: در این بین دانشگاه صنعتی قم به عنوان یک دانشگاه جوان و در حال توسعه می تواند با استفاده از این ظرفیت ها دراجرای برنامه های متنوع فرهنگی سرآمد باشد و همچنین به سرمشق فرهنگی برای سایر دانشگاه های کشور بدل شود.
دکتر غفاری خاطر نشان ساخت: با توجه به رویکرد دکتر غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری مبنی براعتلای فرهنگ در دانشگاه ها ، از طرح های ویژه فرهنگی حمایت های همه جانبه صورت می گیرد.
دکتر کریمی معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه صنعتی قم ضمن تشکر از حسن نظر دکتر غفاری به دانشگاه صنعتی قم به فعالیت های فرهنگی این دانشگاه اشاره کرد و افزود: طرح های توانمند سازی فعالین فرهنگی و تربیت مربی عفاف و حجاب از جمله طرح های ویژه این دانشگاه است که امیدواریم با همکاری و حمایت وزارت عتف به صورت سراسری در کل دانشگاه های کشور اجرایی شود.

 حضور پرشور جامعه دانشگاهی صنعتی قم در راهپیمایی روز جهانی قدس
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: جامعه دانشگاهی صنعتی قم همگام با مردم شریف  شهر علم و اجتهاد راهپیمایی روز جهانی قدس را از میدان آستانه به سمت مصلای قدس، میعادگاه نماز جمعه آغاز کردند.
 مسئولین ، اساتید و دانشجویان دانشگاه صنعتی قم از مسیرهای ۱۰ گانه به سمت میدان آستانه حرکت و دراین مکان اجتماع کردند.
در راهپیمایی روز قدس  امروز ، دانشگاهیان صنعتی قم با شوری خاص و وصف ناپذیر با مراجع عظام تقلید، علما، استادان، فضلا، طلبه‌های حوزه‌های علمیه، مسئولان و... همراه شدند .
 جامعه دانشگاهی صنعتی قم ضمن ابراز انزجار از جنایت‌ها و ادامه اشغالگری رژیم صهیونیستی، بار دیگر فریاد دفاع از مظلوم و مبارزه با ظلم و استبداد را سر دادند.
حضار با در دست داشتن تصاویر امام خمینی (ره)، رهبر معظم انقلاب و همچنین پلاکارد نوشته‌هایی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و اعلام انزجار از سران استکبار، با شعارهای «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «ای رهبر آزاده آماده‌ایم آماده»، «خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست»، «یا ایها المسلمون اتحدوا اتحدوا»، «خامنه ای رهبر مسلمین است، وارث و افتخار مؤمنین است»، «ما پیروان حیدریم، فداییان رهبریم»، خواهان پایان اشغالگری در سرزمین فلسطین شدند.
در این راهپیمایی مردم  در مصلای قدس شهر مقدس قم تجمع و پس از قرائت قطعنامه و سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن اختری دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) در آئین نماز عبادی سیاسی جمعه  به امامت آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه کشور شرکت کردند.
 



نماینده مردم قم: برای جنگ اقتصادی باید مثل سربازان خرمشهر باشیم
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: نماینده مردم قم مجلس شورای اسلامی در بازدید از دانشگاه صنعتی قم گفت: جنگ اقتصادی امروز کشور،غیرت و وطن دوستی سربازان خرمشهر را می طلبد.
حجت الاسلام و المسلمین ذوالنور در بازدید از دانشگاه صنعتی قم وسخنرانی به مناسبت آزادسازی خرمشهر گفت: در زمان پیروزی انقلاب کل دنیا حول دو محور کاپیتالیست و امپریالیسم با محوریت ایالات متحده آمریکا و ابرقدرت شرق و غرب با محوریت اتحادیه جماهیر شوروی که کمونیست و سوسیالیست بودند، می چرخید. انقلاب اسلامی ایران بود که نشان داد حیاط مستقل برای یک کشور چیست.
وی افزود :در آن زمان بود که دشمنان انقلاب هم قسم شدند تا با شروع جنگ هشت ساله تحمیلی این انقلاب را به فروپاشی کشانند. آنها دو هدف را در پیش گرفته بودند، یکی سقوط نظام مقدس جمهوری اسلامی که صدام در مصاحبه هایش چندین بار گفته بود جواب ایران را یک هفته بعد در تهران می دهم و دیگری تجزیه کشور بوده است.
حجت الاسلام والمسلمین ذوالنور در خصوص تجزیه کشور در زمان جنگ تحمیلی گفت: با حضور پانترکیسم ها و ناسیونالیست های عرب دشمن تجزیه ایران را حتمی و قطعی می دانست. از خوزستان تا سیستان، ترکمن صحرا ، آمل که چندین سال به شهر هزار سنگر معروف بود شهرهای تجزیه شده در نقشه های صدام بوده است. دشمن حتی برای شهرهای ماهشهر، دهلران، موسیان و خرمشهر اسم های عربی هم انتخاب کرده بود.
وی با اشاره به دوره بنی صدر در سال۱۳۶۰ گفت: در آن دوره ما برای جنگ و آزادسازی خرمشهر دواستراتژی داشتیم. یکی از استراتژی بنی صدر که معتقد بود باید زمین داد و امان خرید و استراتژی امام که معتقد بود برای آزادی خرمشهر باید از جان و مال خود بگذریم. اگر تاریخ را مطالعه کنید عملیات های اساسی ایران بعد از دوره بنی صدر شروع شد، عملیات ثامن الائمه که به نقل از امام خمینی فتح الفتح بوده است.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: در دوران جنگ ایمان، اعتقاد و ولایت مداری مردم رمز پیروزی بوده است ولی امروز در جنگ اقتصادی هنوز به ابزارهای لازم مسلح نشده ایم.
جنگ اقتصادی عزم می‌خواهد، ولایتمداری می‌خواهد، ایستادگی مقابل نفوذ سیاسی و فرهنگی می‌خواهد. ما مسئولینی مثل شهید زین الدین می‌خواهیم نه آقازاده هایی که از این جنگ خوشحال هستند چرا که منافع شان در این جنگ است.
وی افزود: اگر امروز را با دوره جنگ قیاس کنیم تدارکات چی ها پول ها را در جیب خود پنهان می کنند تا سربازان که همان مردم هستند از گرسنگی بمیرند. حرف من باجناح سیاسی خاصی نیست. باید با فساد مقابله و مبارزه شود.
حجت الاسلام والمسلمین ذوالنور گفت: رهبر می فرمایند تمام مشکلات کشور را خودمان می توانیم داخل کشور حل کنیم. به عنوان مثال اگر از شرکت‌های دانش بنیان حمایت شود و به جوانان اعتماد شود ما نیازی به کشورهای بیگانه نداریم. البته بعضی مسئولین می خواهند روحیه یأس و ناامیدی را در جامعه ترویج دهند و وابستگی کشور را به بیگانگان حفظ کنند. طبق فرموده  مقام معظم رهبری ما خودمان باید دست به تولید بزنیم.
وی با اشاره تحولات مثبت در دانشگاه صنعتی قم از جمله پروژه های عمرانی این دانشگاه گفت : مدیریت دکتررضایی نور از جنس مدیریت جهادی است که کشور ما به آن نیازمند است.با توجه به اینکه این دانشگاه یک دانشگاه فنی است و نیاز به تجهیزات، آزمایشگاه و کارگاه های متعددی دارد که هزینه بر است ولی بنده تمام قد از این دانشگاه رو به رشد حمایت خواهم کرد.










 برپایی ایستگاه صلواتی دانشگاهیان صنعتی قم در حرم مطهر کریمه اهل بیت
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: به مناسبت میلاد با سعادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع)، ایستگاه صلواتی افطاری ساده به همت دانشگاهیان صنعتی قم در حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار شد.
در این ضیافت دانشگاهیان صنعتی قم با برپایی ایستگاه صلواتی از روزه داران با توزیع  آش نذری پذیرایی کردند.
شایان ذکر است کلیه هزینه ها ، پخت و توزیع این افطاری ساده بر عهده اساتید، کارکنان، دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه، تشکل های دانشجویی،بسیج دانشجویی،اساتید و کارکنان دانشگاه صنعتی قم بوده است.





نهمین دوره انتخابات شورای مرکزی و هیات نظارت جامعه اسلامی دانشجویان صنعتی قم
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: نهمین دوره انتخابات شورای مرکزی و هیات نظارت جامعه اسلامی دانشجویان صنعتی قم با حضور حداکثری دانشجویان برگزار شد.در انتخابات این دوره اعضای شورای مرکزی جامعه اسلامی دانشجویان به شرح زیر انتخاب شدند:
برادران :
- علی امینی
- سیدمحمدحسین توکلی
- محمدحسین رادان
- علیرضا سلطانی
- مصطفی طاهری
- محمدحسین عسکری
- علی اصغر ولی
علی البدل برادران:
- محمدجواد ذاکری
- علیرضا یاور نژاد
خواهران :
- عاطفه جعفری
- فاطمه محمدی
علی البدل خواهران :
- فرشته فاضلی
همچنین آقایان علی امامی و محمدجواد زارعی نیز به عنوان اعضای هیات نظارت این تشکل انتخاب شدند.
مجمع عمومی سالانه و انتخابات انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی قم برگزار شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: مجمع عمومی سالانه و انتخابات انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی قم با حضور اکثریت اعضای رسمی این تشکل در سالن همایش های شهید آخوندی دانشگاه صنعتی قم برگزار شد.
در ابتدا دبیر انجمن اسلامی ضمن ارائه گزارشی از عملکرد  یک ساله شورای مرکزی این انجمن،کاندیدهای ششمین دوره انتخابات انجمن اسلامی را معرفی کرد.
در انتها نیز مراسم انتخابات با نظارت حجت الاسلام والمسلمین طباطبایی مدیر فرهنگی برگزار شد.





برگزاری مسابقه موشک آبی استان قم  در دانشگاه صنعتی قم
 به گزارش روابط عمومی دانشگاه: مسابقه موشک آبی استان قم به همت واحد علمی پژوهشی بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی قم با حضور 12 تیم از دانشگاه های استان قم در این دانشگاه برگزار شد.
مسابقه موشک های آبی دست ساز دانشجویان استان قم به میزبانی دانشگاه صنعتی قم در راستای توانمندسازی علمی و پژوهشی دانشجویان در قالب 12 تیم دو یا سه نفره از دانشگاه های استان قم برگزار شد.
گفتنی است دانشجویان در این مسابقه ، موشک های آبی دست ساز خود را با استفاده از بطری های خالی نوشابه، مقوا، رنگ و چترهای پارچه ای ساخته بود ند  که با تزریق فشار هوای متراکم به پرواز درآوردند.
در پایان این جشنواره  از سازندگان موشک هایی که بیشترین زمان پرواز را داشتند، تجلیل به عمل آمد.
برندگان این مسابقه به شرح ذیل می باشند:
رتبه اول : آقای سید حمزه موسوی، برنده ده میلیون ریال
رتبه دوم:آقایان محمد حسین قلی زاده و امیر حسین جندقیان، برنده پنج میلیون ریال
رتبه سوم: آقایان امیر محمد ابراهیمی و اسماعیل کاظم پور، برنده دو میلیون ریال
شایان ذکر است رتبه های اول تا سوم این مسابقه از دانشجویان دانشگاه صنعتی قم می باشند.





 
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود