امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار امور فرهنگی

RSS
نمایشگاه حجاب ریحانه در دانشگاه ولایت مدار صنعتی قم

 به نقل از روابط عمومی دانشگاه: نمایشگاه حجاب ریحانه به همت مدیریت فرهنگی و امور اجتماعی به مدت دو هفته در محوطه دانشگاه ولایت مدار صنعتی قم برگزار شد.هدف از برگزاری این نمایشگاه ترویج هر چه بیشتر حجاب و عفاف  در میان نسل جوان و آشنایی با خصیصه های حجاب در جامعه امروزی بوده است.

این نمایشگاه در قالب پوسترهایی راجع به اصل پیدایش حجاب ،حجاب در دوران پهلوی ،حجاب از منظر قرآن و احادیث و اثرات بی حجابی در سایر كشورها برپا شده  و بسیار مورد استقبال دانشجویان قرار گرفته است.

محفل انس با قرآن و استقبال دانشجویان

به نقل از روابط عمومی دانشگاه :محفل انس با قرآن با حضور دكتر شعاعی از اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم معارف و قرآن كریم،دكتر مشكوه السادات ریاست محترم دانشگاه و تعداد زیادی از دانشجویان بعد از نماز ظهر و عصر روز دوشنبه 91/12/14 به همت مدیریت فرهنگی و امور اجتماعی در نماز خانه دانشگاه برگزار شد.

در این نشست دكتر شعاعی ضمن آموزش تجوید صحیح نماز،به قرائت و تفسیر سوره های نمل و حشر پرداختند. ایشان همچنین با ذكر ترجمه  و تفسیر آیاتی از سوره نمل،چندی از حقایق علمی كه در قرآن بیان شده و امروزه توسط دانشمندان كشف شده است را بیان كردند كه بسیار مورد توجه حضار قرار گرفت.

  این مراسم با برگزاری  مسابقه شفاهی اطلاعات قرآنی با دو نفر برگزیده و اهدای جوائز به سه نفر از برگزیدگان مسابقه درس هایی از قرآن پایان یافت

محفل انس با قرآن و استقبال دانشجویان

شنبه نوزدهم اسفند 1391 ساعت 0:0 ق ظ
مسابقات قرآن دانشجویان

قابل توجه دانشجویان گرامی زمان برگزاری مسابقات قرآن به ترتیب زیر می باشد.

بخش کتبی  و حفظ :

یک شنبه  20 اسفند ساعت 13آمفی تئاتر

رشته قرائت تحقیق و ترتیل :

شنبه و یکشنبه  19 , 20 اسفند ساعت 13 آمفی تئاتر

مسابقات قرآن دانشجویان

چهارشنبه شانزدهم اسفند 1391 ساعت 0:0 ق ظ
اولین دوره مسابقات برنامه نویسی ACM

اولین دوره مسابقات برنامه نویسی ACM به همت انجمن علمی مهندسی كامپیوتر دانشگاه صنعتی قم روز دوشنبه 91/12/7 ، از ساعت 10 الی 12/30در سایت برگزار شد.

این مسابقه درون دانشگاهی  با حضور 8 تیم 3 نفره، كمیته برگزاری 4 نفره و كمیته داوری 4 نفره  برگزار شد. در این مسابقه شركت كنندگان  پاسخگوی چهار سوال تخصصی بودند و برای هر پاسخ صحیح یك بادكنك  رنگی به گروه ها اهدا گردید.همچنین نحوه برگزاری این مسابقه با سیستم سرور و مطابق با استانداردهای مسابقات جهانی برنامه نویسی ای سی ام بوده است.

شایان ذكر است دكتر مشكوه السادات ریاست محترم دانشگاه، دكتر كریمی معاون آموزشی و پژوهشی از این مسابقه بازدید به عمل آوردند.

برگزیدگان این مسابقه، تیم اول( برنامه نویس):حسن دانش و یوسف شه نهاد.تیم دوم(powerplay): محمدرضا رفیعی،حسن مختارنیا و بهنام كاظمی. تیم سوم(ناژین):مهری حاجی عبدالغفار،طاهره مهدی پور و سمانه آذربایجانی بودند و جوایز نفیسی به ایشان اهدا خواهد شد.

اولین دوره مسابقات برنامه نویسی ACM

سه شنبه پانزدهم اسفند 1391 ساعت 0:0 ق ظ
گفتمان دینی در دانشگاه صنعتی قم

به نقل از روابط عمومی دانشگاه :گفتمان دینی خواهران با حضور سركار خانم ظهیری از اساتید حوزه علمیه قم و كارمندان خانم به همت مدیریت فرهنگی و امور اجتماعی از ساعت 13/30 الی 14/30 روز چهارشنبه 91/12/9 در اتاق معاونت آموزشی و پژوهشی برگزار شد.

در این گفتمان كارشناس مربوطه سركار خانم ظهیری به بیان مطالبی چون نحوه برقراری ارتباط هر چه بیشتر بین همسران،محبت و استحكام خانواده و نحوه حضور زن مسلمان در جامعه و محیط كار پرداخت.

وی پوشش و برخورد زن در محیط كار و اجتماع را اولین گام جهت حفظ بنیان خانواده دانست.همچنین راجع به ممنوعیت حجاب در مجامع عمومی كشورهای آمریكایی و اروپایی و احساس خطر سران این كشورها از حجاب بانوان توضیحاتی دادند.

این گفتمان با پرسش و پاسخ كارمندان از سركار خانم ظهیری به پایان رسید.

گفتمان دینی در دانشگاه صنعتی قم

سه شنبه پانزدهم اسفند 1391 ساعت 0:0 ق ظ
دانشجویان دانشگاه صنعتی قم در اردوی مسجد مقدس جمكران

جمعی از دانشجویان دانشگاه صنعتی قم و خانم مهندس رضایی كارشناس امور خوابگاه ها سه شنبه 91/12/8  به همت معاونت دانشجویی و مدیریت  امور فرهنگی در مسجد مقدس جمكران حضور یافتند.

در این اردو دانشجویان ضمن قرائت دعای توسل ،از سخنرانی سركار خانم مجیدی از كارشناسان مذهبی استان بهره مند شدند.وی پیرامون نحوه ساخت بنای تاریخی مسجد مقدس جمكران و مسائل مربوط به ظهور حضرت ولی عصر(عج) صحبت كردند.

دانشجویان دانشگاه صنعتی قم در اردوی مسجد مقدس جمكران

سه شنبه پانزدهم اسفند 1391 ساعت 0:0 ق ظ
مشخصات و امتیاز نفرات برتر  مسابقات قرآنی دانشجویی دانشگاه

اولین دوره مسابقات قرآنی دانشجویی دانشگاه صنعتی قم با استقبال پرشور دانشجویان در مورخ 22 آبان ماه سال 91 برگزار گردید؛ که پس از تصحیح پاسخنامه های داوطلبان توسط اعضای هیئت مؤسس کانون قرآن و عترت دانشگاه نتایج مشخص گردید و در جلسه ای در روز یک شنبه مورخ 26 آذر ماه به تأیید مدیر فرهنگی دانشگاه رسید.

مشخصات و امتیاز نفرات برتر این دوره از مسابقات به شرح ذیل می باشد:

 

نام و نام خانوادگی

نمره کسب شده

خانم مریم مکوندی

91.1

خانم نیلوفر بشرایی

86.1

آقای علیرضا احمدی طام

83.3

آقای حسین جعفری

82.7

آقای عرفان عتیقی

82.7

خانم منیره ابراهیمی

82.2

آقای محمدحسین زمانی

80

آقای علی پیرنظر

76.1

خانم مریم خسروی

76.1

خانم لیلا صادق بیگی

76.1

آقای مجتبی بیننده

71.6

آقای امیرحسین ذاکری

71.6

آقای آرش صادقی

70

 

توزیع جوائز:

در محفلی که روز دوشنبه مورخ 14/12/1391 بعد از نماز ظهر و عصر در نمازخانه برگزار می شود از این نفرات تقدیر بعمل می آید و جوایزی اهداء خواهد شد.

 همچنین در همایشی که از سوی کانون قرآن و عترت دانشگاه در این ترم برگزار خواهد شد از سه نفر برتر این دوره از مسابقات تقدیر بعمل می آید. البته از همه دانشجویانی که در این آزمون حضور یافتند و بالاخص حدنصاب نمره لازم را کسب نموده اند تشکر و قدردانی می کنیم و برای همه عزیزان آرزوی موفقیت و عزت روز افزون داریم و انشاالله که بتوانیم از شیعیان و پیروان صدیق امیرمؤمنان حضرت علی(ع) باشیم.

كانون قرآن و عترت دانشگاه برگزار می کند

كانون قرآن و عترت دانشگاه برگزار می کند :

محفل انس با قرآن کریم دوشنبه 1391/12/14 پس از نماز عصر

با حضور قاری بین المللی آقای دکتر شعاعی

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم و رتبه اول مسابقات بین

المللی قرائت قرآن کریم همراه با اهدای جوایز "

مکان : نمازخانه دانشگاه

كانون قرآن و عترت دانشگاه برگزار می کند

یکشنبه سیزدهم اسفند 1391 ساعت 0:0 ق ظ
اولین دوره مسابقات برنامه نویسی ACM دانشگاه

انجمن علمی مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی قم برگزار می­کند:

اولین دوره مسابقات برنامه­ نویسی ACM دانشگاه صنعتی قم

زمان برگزاری: دوشنبه – هفتم اسفند ماه 1391

مکان: سایت اصلی دانشگاه

جهت ثبت ­نام و کسب اطلاعات بیشتر به آدرس WWW.comqut.ir مراجعه نمائید.

اولین دوره مسابقات برنامه نویسی ACM دانشگاه

یکشنبه ششم اسفند 1391 ساعت 0:0 ق ظ
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود