امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار امور دانشجویی

دکتر فدایی معاون دانشجویی از کاهش 22 درصدی هزینه خوابگاه های دانشجویی در دانشگاه صنعتی قم خبر داد.

سه شنبه هفتم مهر 1394 ساعت 10:36 ق ظ
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: دکتر فدایی معاون دانشجویی دانشگاه ضمن تبریک سال تحصیلی جدید از برنامه های ویژه معاونت دانشجویی خبر داد.
دکتر فدایی با اشاره به تغییر مکان خوابگاه دانشجویی پسران از مجتمع اقامتی شاهد واقع در کیلومتر 5 جاده اراک به جنب میدان امام (ره) گفت: طی تلاش های گسترده، جهت ارتقاء کیفیت زندگی، کاهش هزینه ها و سهولت رفت و آمد دانشجویان،خوابگاه ها به مرکز شهر انتقال داده شده است که سبب بهبود سرانه فضای فیزیکی و بهسازی وسایل موجود در خوابگاه برادران، در عین کاهش 22 درصدی هزینه خوابگاه برادران گردیده است. همچنین با وجود استقرار دانشجویان دختر در همان خوابگاه قبلی و افزایش 10 درصدی اجاره بهاء خوابگاه، مبلغ شهریه آنها افزایشی نداشته است.
معاون دانشجویی دانشگاه صنعتی قم افزود: از جمله برنامه  های معاونت دانشجویی در سال جدید، ارتقای برنامه های فرهنگی، دینی و بهداشت جسم و روان می باشد. برای اولین بار در دانشگاه، برنامه راهبردی 4 ساله مرکز مشاوره در حال تنظیم است و ان شاء الله با تاسیس اتاق مشاوره در خوابگاه ها و حضور مشاورین مجرب، مرکز مشاوره قوی تری خواهیم داشت. در مورد برنامه های دینی و فرهنگی، با توجه به قرارگیری مکان خوابگاه¬ها در مرکز شهر و همکاری تنگاتنگ با نهاد مقام معظم رهبری و مدیریت فرهنگی دانشگاه، با حضور مبلغان دینی، اقامه نماز جماعت و برنامه های ویژه فرهنگی در خوابگاه خواهران و برادران، به این مهم دست خواهیم یافت.
وی خاطر نشان کرد: با تمهیدات اتخاذ شده، کیفیت تغذیه دانشجویان بهبود یافته است و دانشگاه صنعتی قم جز معدود دانشگاه هایی می باشد که در سال تحصیلی جدید از برنج ایرانی برای طبخ غذای دانشجویان استفاده می کند.  همچنین جهت رفاه حال دانشجویان، سرویس های ایاب و ذهاب از لحاظ کمی و کیفی ارتقا یافته است.
دکتر فدایی افزود: با رایزنی های صورت گرفته، هزینه کپی و سایر خدمات انتشارات کاهش یافته و تمهیدات ویژه ای را برای دانشجویان ارشد مد نظر داریم.
در پایان، دکتر فدایی بیان کرد: اجرایی شدن این برنامه  ها با پشتیبانی و همکاری واحدهای مختلف دانشگاه از جمله معاونت اداری و مالی، معاونت آموزشی و پژوهشی، مدیریت فرهنگی، مدیریت حراست و به ویژه حمایت های بی دریغ دکتر خوشنویسان رئیس محترم دانشگاه میسر شده است.
   
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود