امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار امور دانشجویی

RSS
بازدید هیات رئیسه محترم از خوابگاههای امام رضا(ع) و هلال احمر

بازدید هیات رئیسه محترم دانشگاه صنعتی قم

از خوابگاههای امام رضا(ع) و هلال احمر به مناسبت هفته خوابگاه های دانشجویی

       در ادامه بازدیدهای اعضای هیات رئیسه دانشگاه صنعتی قم از خوابگاههای دانشجویی روز سه شنبه مورخ 92/2/24 ساعت 17 آقایان: دکتر قنبری معاونت دانشجویی، دکتر مرجانی معاونت اداری مالی، دکتر کریمی معاونت آموزشی و پژوهشی، دکتر راستی مدیرکل دانشجویی، آقای اصغری مسئول اداره خوابگاهها و آقای فرهادی کارشناس اداره خوابگاههای برادران و آقای موسوی سرپرست خوابگاه امام عصر(عج) با حضور در سوئیت های دانشجویی خوابگاه امام رضا(ع) و هلال احمر از نزدیک به بررسی مشکلات دانشجویان خوابگاهی پرداختند. در ادامه، جلسه پرسش و پاسخ در نمازخانه دانشگاه با حضور تمامی دانشجویان و اعضاء هیأت رئیسه دانشگاه برگزار شد و در این جلسه که در فضای دوستانه و صمیمی برگزار شد، دانشجویان در مورد مسائل صنفی، رفاهی، آموزشی و سایر مشکلات با مسئولین به گفتگو پرداختند. در آخر ضمن پذیرایی از کلیه ی دانشجویان ساکن خوابگاه، کتاب ادعیه ماه های مبارک رجب، شعبان و رمضان به مناسبت حلول ماه مبارک رجب از طرف معاونت دانشجویی به ساکنین خوابگاه اهدا گردید.

تشکیل کارگاه مهارتهای زندگی در خوابگاه خواهران

روز دوم هفته خوابگاهی

در سال حماسه سیاسی- حماسه اقتصادی

تشکیل کارگاه مهارتهای زندگی

با همکاری مشاوره دانشگاه

در این کارگاه، استرس تعریف شد و راههای مقابله باآن بیان شد که شامل راهکارهای کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت بودکه با رویکرد دانشجویی و همچنین مباحث پیشگیری از اعتیاد مطرح گردید.در این کارگاه، راههای بالا بردن اعتماد به نفس در دانشجویان و روشهای انسانهای سخت کوش و خودکارآمدنیز آموزش داده شد.

این کارگاه مورد استقبال دانشجویان قرار گرفت و قرار شد اینگونه کارگاهها در طول سال نیز برگزار شود

تشکیل کارگاه مهارتهای زندگی در خوابگاه خواهران

شنبه بیست و هشتم اردیبهشت 1392 ساعت 0:0 ق ظ
بازدید هیات رئیسه دانشگاه از خوابگاه امام جواد(ع)

نشست صمیمی هیات رئیسه  محترم دانشگاه صنعتی قم

 با دانشجویان خوابگاه امام جواد(ع) به مناسبت هفته خوابگاه های دانشجویی

در ادامه بازدیدهای هیات رئیسه محترم دانشگاه صنعتی قم از خوابگاههای دانشجویی، روز دوشنبه مورخ 92/2/23 ساعت 17 معاونت محترم دانشجویی جناب آقای دکتر قنبری و مدیرکل دانشجویی جناب آقای دکتر راستی و جناب آقای نصیری مسئول مرکز مشاوره دانشگاه با حضور در خوابگاه امام جواد(ع) به بررسی مشکلات دانشجویان خوابگاهی پرداختند. این جلسه با تبریک دکتر قنبری به مناسبت هفته خوابگاهها شروع شد و با توزیع فرم های پرسش، دانشجویان مشکلات خود را با اعضاء حاضر مطرح نمودند.

در ابتدا دکتر قنبری از پیش نویس قرارداد دانشگاه با خوابگاه جدیدی با ظرفیت نزدیک به 300 نفر خبر دادند که این مجموعه دارای امکانات رفاهی زیادی از قبیل مجموعه ورزشی ، سلف-سرویس ، سالن مطالعه ، سالن تلویزیون ، سالن اجتماعات و فضای سبز و... مجهز می باشد که با پیگیری هیات رئیسه دانشگاه این خوابگاه برای ترم جدید در نظر گرفته شده است.

سپس تعدادی از دانشجویان ساکن تهران نسبت به راه اندازی سرویس بین قم و تهران سئوال کردند که دکتر قنبری عنوان کردند در سالهای گذشته این سرویس از طرف دانشگاه راه اندازی شد و با عدم استقبال دانشجویان لغو شد. در این جلسه پیشنهاد گردید دانشجویانی که تمایل به برقراری این سرویس را دارند با همکاری شورای صنفی دانشجویان، لیستی از دانشجویان تهیه شود و جهت انجام اقدامات لازم تحویل معاونت دانشجویی دانشگاه گردد.

در ادامه سوالی در خصوص سرویس های دانشگاه شد که دکتر قنبری اشاره کردند مقرر شده بود با شرکت اتوبوسرانی قراردادی جهت سرویس دانشگاه بسته شود که بنا به دلایلی، این امر محقق نشد و در حال حاضر دانشگاه با یک شرکت خصوصی قرارداد دارد.

در ادامه سئوالی در خصوص امکان نسبت آب سردکن در خوابگاه امام جواد(ع) شد که دکتر قنبری قول پیگیری آن را داده و البته عنوان کردند که در صورت قرارداد با خوابگاه جدید این مشکل حل خواهد شد.

سپس سئوالی در مورد پایین آمدن کیفیت بعضی از غذاها مطرح شد که دکتر راستی عنوان کردند که حدود دو هفته است که برنج با کیفیت قبلی پیدا نشده و باعث پایین آمدن کیفیت غذا شده که این مشکل در دست پیگیری است و به زودی رفع خواهد شد.

در ادامه سوالی در خصوص نحوه تدریس بعضی از اساتید شد که دکتر قنبری این موضوع را مربوط به مدیر گروه دانسته و از دانشجویان خواستند در خصوص نحوه تدریس بعضی از اساتید با مدیر گروه مربوطه مطرح نمایند. در انتها با پذیرایی و اهداء کتاب ادعیه ماههای مبارک رجب، شعبان و رمضان به دانشجویان جلسه پایان یافت.

بازدید هیات رئیسه دانشگاه از خوابگاه امام جواد(ع)

چهارشنبه بیست و پنجم اردیبهشت 1392 ساعت 0:0 ق ظ
بازدید هیات رئیسه دانشگاه از خوابگاه خواهران

هفته خوابگاههای دانشجویی در سال حماسه سیاسی- حماسه اقتصادی ار تاریخ 92/2/21 آغاز و در روز ابتدایی این هفته که مصادف شد با حلول ماه رجب المرجب و میلاد پر برکت امام محمد باقر علیه السلام، هیأت رئیسه محترم دانشگاه صنعتی قم( جناب آقای دکتر قنبری: معاونت محترم دانشجویی، جناب آقای دکتر راستی: مدیر محترم دانشجویی،دکتر مرجانی: معاونت محترم اداری ومالی) و  با همراهی جناب آقای نصیری: مشاور محترم دانشگاه و خانم رضایی: مسؤل خوابگاه خواهران،بازدیدی از خوابگاه خواهران به عمل آوردند.

در ساعات ابتدایی حضوردرخوابگاه پس از بازدید از تعدادی اتاقهای دانشجویان

 در  سالن مطالعه به استماع صحبتهای دانشجویان پرداختند و سؤالات دانشجویان را پاسخ دادند.

در این بازدید، معاونت محترم دانشجویی، جناب آقای دکتر قنبری تعدادی گلدان، تعدادی وسیله ورزشی و کتاب ادعیه ماههای رجب، شعبان و ماه مبارک رمضان را به دانشجویان اهدا نمودند.

در پایان این جلسه صمیمانه از دانشجویان پذیرایی شدو معاونین محترم دانشگاه  به ملاقات یکی از دانشجویان عزیز که کسالتی داشتند رفته واز نزدیک حال ایشان را جویا شدند.

 

بازدید هیات رئیسه دانشگاه از خوابگاه خواهران

سه شنبه بیست و چهارم اردیبهشت 1392 ساعت 0:0 ق ظ
بازدید معاونت محترم دانشجویی از خوابگاه خودگردان امام جواد(ع)

گزارش بازدید معاونت محترم دانشجویی از خوابگاه خودگردان امام جواد(ع)

روز سه شنبه مورخ 92/1/27 با حضور معاونت محترم دانشجویی جناب آقای دکتر قنبری،مدیر کل امور دانشجویی جناب آقای دکتر راستی،مسئول اداره امور خوابگاه های برادران آقای اصغری و مسئول مرکز مشاورهآقای نصیری از ساعت 21 لغایت 24:30 بازدیدی از خوابگاه خودگردان امام جواد(ع) انجام شد.

خلاصه ی صحبت های معاونت محترم دانشجویی در این بازدید:

آقای دکتر قنبری پس از بازدید از کل خوابگاه و حضور در چند تا از اتاق ها، جهت دیدار با عموم دانشجویان و آشنایی با مشکلات و شنیدن نظرات آنان در سالن مطالعه این خوابگاه حضور بهم رساندند. اهم موضوعات بیان شده به شرح زیر است:

-مطلوب هر دانشجویی خانه خویش است. دلیل اسکان اضافه بر ظرفیت خوابگاه امام جواد(ع)این است که تعدادی بیش از50 نفراز دانشجویان متقاضی خوابگاه ساکن شهر هایی  غیر از تهران بودند به همین دلیل اجبار به اسکان این تعداد از دانشجویان احساس می شد.

- وضعیت فعلی خوابگاه امام جواد (ع) نسبت به وضعیت قبل(علی الخصوص اوایل سال تحصیلی 91-90) که به تازگی قرار داد بسته شده بود مناسب تر شده است. ولی خود نیز واقف به این مسئله هستیم که خوابگاه فعلی استاندارد یک خوابگاه مطلوب را ندارد و در تلاش هستیم تا وضعیت مطلوب تری در همه خوابگاه ها ایجاد شو..

- با وجود کسری بودجه تلویزیون و گیرنده دیجیتال ازبودجه سال 91 تهیه شد.

- در خصوص افرادی که مخل آسایش سایر ساکنین هستند(به لحاظ عدم رعایت شئونات دانشجویی و چه به لحاظ عدم رعایت نظافت)گزارش لازم ابتدا به سرپرستی خوابگاه و در صورت برطرف نشدن، با مسولان ذیربط بالاتر ارسال گردد.

- در خصوص نظافت آشپزخانه ها و سایر اماکن عمومی خوابگاه لازم است خود دانشجویان نیز رعایت لازم را انجام دهند. مثلاً در خصوص ظرف های نشسته یا لباس های گذاشته شده در حمام و ... زیرا همه ی مسائل مربوط به نظافت خوابگاه را نمی توان از مسولان و افراد دیگر انتظار داشت و خود هیچ رعایتی را لحاظ ننمایند.

-لازم است روی موکت ها با کفش یا دمپایی رفت وآمد نشود زیرا موکت های سالن و راهرو ها برای جلوگیری از نفوذ گرد و خاک به داخل سوئیت دانشجویان گذارده شده و اگر رعایت نگردد باعث آلودگی های بعدی می گردد.

- تلاش برای بدست آوردن خوابگاهی مناسب تر با وضعیت بهتر

-  به لحاظ کمبود های موجود و موضوع عدم مناسب بودن خوابگاه را نمی توان بهانه ای برای عدم رعایت نظافت و مقررات قرار داد.

 

خلاصه ی صحبت های دکتر راستی در این بازدید:

وضع خوابگاه های برادران موجب رضایت مسئولین نیست تلاش جدی برای پیدا کردن مکانی مناسب در حال انجام وپیگری می باشد.

_ سعی کنید از این دوران کمال استفاده را بنمایید، زیرا دوران دانشجویی در مقطع کارشناسی از بهترین د.وران های زندگی دانشجویی است.

_ خوب است دانشجویان در مکانی در خوابگاه از داشته ها و تجربیات یکدیگر استفاده نمایند. برای مثال آموزش نرم افزار به سایر دانشجویان خوابگاه.

_ در ادامه سؤالی در خصوص علت عقد اجاره ی مجدد این خوابگاه از طرف دانشجویان مطرح گردید که آقای اصغری جوابی به شرح زیر ارائه نمودند:

علت عقد قرارداد مجدد با خوابگاه امام جواد(ع) به دلیل اجباری بود که احساس می شد. زیرا از میان 130 نفر متقاضی خوابگاه از دانشجویان ورودی 91 ، بیش از 50 نفر ساکن استانهایی غیر از استان تهران و البرز بودند و احساس وظیفه باعث شد تا به دنبال اسکان این دانشجویان باشیم. از طرفی دانشجویان متقاضی خوابگاه ورودی سال های 90-87هم نزدیک به 50 نفر بودند در حالی که دانشجویان خوابگاهی فارغ التحصیل تا آن زمان نزدیک به 8 نفر بودند و در ضمن 8 سوئیت از مجموعه سوییت های خوابگاه امام رضا(ع) (واقع در دانشگاه) که ظرفیت اسکان 58 نفررا داشت، نیز از تحت اختیار اداره خوابگاه ها خارج  و تحویل قسمت اداری گردیده بود.

در این بازدید مقرر شد:

  1. تلویزیون LCD و آنتن دیجیتال به زودی (در هفته جاری) به خوابگاه تحویل داده شود.
  2. نور اتاق ها کم بود. (یک لامپ 60 وات اضافه شود.)
  3. جاروبرقی تعمیر شود.
  4. داخل حمام ها هر هفته یکبار ضد عفونی شود.
  5. فلاش تانکهاتعمیر شوند.
  6. بخاری ها جمع آوری و در سالن مطالعه روی هم چیده شوند.
  7. کازیو حمام(جا شامپو وصابون) خریداری شود.
  8. پشه کش برقی بزرگ درخواست داده شود.
  9. فن تهویه ی هوای آشپزخانه ها و سرویس های بهداشتی پیگیری و خریداری شود.

ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود