انجام كليه امور اداري و استخدامي كاركنان و اعضاي هيأت علمي دانشگاه و ارائه بخشي از خدمات رفاهي به آنان در طول دوران خدمت بر عهده اين اداره است. از آنجا كه در مديريت نوين، منابع انساني از جايگاه ويژهاي برخوردار است، فعاليتهاي اين حوزه ميتواند نقش مهمي در افزايش كارآيي و انگيزه كاركنان داشته باشد.
وظایف و اختیارات
اجراي قوانين و آيين نامههاي اداري و استخدامي و مصوبات هيأت امناي دانشگاه
انجام امور استخدامي اعضاي هيأت علمي و كاركنان غير هيأت علمي
صدور احكام كارگزيني از قبيل حقوق و مزايا، ترفيع، ارتقاء ، انتصاب، انفصال، اخراج و غيره
برگزاري دورههاي آموزش ضمن خدمت كاركنان غير هيأت علمي
انجام امور بازنشستگي اعضاي هيأت علمي و كاركنان غير هيأت علمي در موعد مقرر
تهيه آمار و اطلاعات نيروي انساني
ارزيابي دورهاي و مستمر عملكرد كاركنان غير هيأت علمي و اعمال مقررات بر اساس آن
مشاركت در امور سياستگذاري و تصميمگيري درباره نيروی انساني دانشگاه
به هنگام سازي مستمر اطلاعات سيتمهاي تحت وب كارگزيني
اجراء و پيگيري طرح مسير ارتقاي شغلي كارشناسان
ارائه خدمات رفاهي به كاركنان، بازنشستگان و مستمري بگيران از قبيل امور مربوط به تسهيلات بانكي ، عقد قرارداد با مراکز تجاری جهت خرید اقساطی
خدمات بيمهاي (بیمههای تکمیلی کارکنان، بیمه حوادث کارکنان و دانشجویان، بیمه عمر، بیمه مسولیت مدنی در قبال کارکنان و دانشجویان، بیمه اردویی، بیمه آتش سوزی و ...)
كنترل و نظارت بر حضور و غياب كاركنان غير هيأت علمي دانشگاه (ثبت ماموریتها، مرخصیهای روزانه و ساعتی، مرخصیهای استحقاقی و استعلاجی)
ایجاد کارتابل حضور غیاب برای کارکنان جدید الاستخدام
گزارش گیری حضور و غیاب جهت بررسی اضافه کار کارکنان و مانده مرخصی