امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار ارتباط با صنعت

RSS
جلسه گروه کارآفرینی و ارتباط با صنعت با هیات رئیسه انجمن جوانان کارآفرین و کميسيون جوانان‌ اتاق بازرگانی استان قم
در این جلسه که با هدف بررسی ظرفیت ها و قابلیت های متقابل و در راستای تقویت و توسعه فعالیت ها و ارائه خدمات علمی و پژوهشی به واحدهای صنعتی استان برگزار گردید، طرفین ضمن معرفی اهداف و خدمات خود، پیرامون موضوعات و عارضه های موجود در صنعت بحث و تبادل نظر کردند.

از مهمترین دغدغه های مطرح شده در این جلسه مسئله عدم وجود بانک های اطلاعاتی کافی برای کسب و کارها و به تبع آن فقدان ارتباطات و شبکه سازی لازم در زنجیره ارزش کالاها و خدمات مورد اشاره قرار گرفت.

همچنین نیاز آسیب شناسی کسب و کارها در شرایط کنونی و نحوه بررسی و اطلاع رسانی آن به واحدها مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.

شایان ذکر است که در این جلسه نقش موثر انجمن کارآفرینان و کمیسیون جوانان اتاق بازرگانی در ارتباط با صنعت و مرکز نوآوری دانشگاه صنعتی قم مورد تاکید قرارگرفت
 برگزاری نشست مشترک همکاری شرکت توسعه صنایع رضا و گروه پلیمر دانشگاه صنعتی قم

در این نشست که با همکاری شرکت مهرادتک (کارگزار فن بازار استان) در مرکز نوآوری دانشگاه صنعتی قم برگزار شد، زمینه های همکاری گروه پلیمر دانشگاه و توانمندی های اساتید گروه برای حل چالش های تحقیق و توسعه شرکت توسعه صنایع رضا بررسی شد. ✅همچنین شرکت توسعه صنایع رضا به عنوان یکی از بزرگترین و قدیمی ترین تولید کننده های انواع پلاستی سایزر و گرانول تخصصی در کشور به بیان چالش های فنی و نیازهای فنی خود پرداخت. ✅در این نشست انواع مدل های همکاری بین اساتید و شرکت و همین طور چالش های ارتباط صنعت و دانشگاه نیز بررسی شد. ✅لازم به ذکر است برای ادامه همکاری، یک پروژه صنعتی مشترک بین طرفین تعریف شد. گروه تبادل فناوری مهرادتک محلی برای اطلاع از نیازهای صنایع، فناوری های موجود و معرفی طرح های سرمایه گذاری فناورانه. با ما همراه شوید👇 📱09108010795 🆔https://chat.whatsapp.com/FaEncMjie4jKm34eWZYDcD 🔗https://www.instagram.com/mehradtech 🌐 www.MehradTech.com

 
دانشگاه صنعتی قم موفق به کسب رتبه 13 کشوری در برگزاری دوره های مهارت افزایی سال 1400 گردید

طبق گزارش سالانه معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دانشگاه صنعتی قم موفق به کسب رتبه 13 کشوری در برگزاری دوره های مهارت افزایی سال 1400 در بین ۷۷ دانشگاه، پژوهشگاه و مرکز آموزش عالی گردید. با وجود شیوع ویروس کرونا در دو سال اخیر به همت انجمن های علمی دانشجویی و دفتر ارتباط با صنعت برگزاری دوره های مهارت افزایی در دانشگاه صنعتی قم روند مطلوبی داشته است. پایش دوره های مهارت افزایی جهت تربیت نیروی متخصص موثر و کارآمد و متناسب با نیازهای بازار کار از طریق تعاملات مناسب دانشگاه و صنعت انجام شده است. از جمله اقدامات موثر دفتر ارتباط با صنعت که در سالجاری در راستای برگزاری دوره های مهارت افزایی انجام شده می توان به موارد ذیل اشاره کرد: تدوین شیوه نامه اجرایی طرح اینترنشیپ با برخی از صنایع استان است که توانسته زمینه اشتغال حین تحصیل دانشجویان را همراه با آموزش های لازم توسط صنایع برای دانشجویان فراهم نماید. با اخذ موافقت شورای آموزش دانشگاه دوره های ۲۴ ساعته استاندارد مهندسی با هدف آشنایی دانشجویان با استانداردهای مرتبط با رشته خود بصورت رایگان ویژه ۲۹۰ نفر از متقاضیان واحد کارآموزی در تابستان ۱۴۰۰ برگزار گردید.



نشست صمیمی معاونت آموزش و پژوهش دانشگاه با تعدادی از دانشجویان طرح همیار صنعت در کافه صدا
این برنامه با حضور دکتر قنبری معاونت آموزشی و پژوهشی دانشگاه به همراه گروه کارآفرینی و ارتباط صنعت با حضور جمعی از دانشجویان برگزار شد.
در این جلسه دکتر قنبری معاونت آموزشی و پژوهشی به همراه دکتر راستی مدیر ارتباط با صنعت دانشگاه، ضمن بازدید از دفتر ارتباط صنعت و دانشگاه در ساختمان مدیریت شهرک شکوهیه (کافه صدا، صنعت، دانشگاه، اعتلاء)، درجمع دانشجویان حاضر شدند و به سوالات آنان پاسخ دادند.
دراین مراسم، دکتر راستی گروه کارآفرینی و ارتباط با صنعت، ضمن خوشامدگویی به دانشجویان، شروع کار کافه صدا را تبریک گفته و شکوفایی و رشد اقتصادی را مرهون ارتباط صنعت و دانشگاه دانستند. ایشان در ادامه به بیان مشکلات و موانع اصلی ارتباط صنعت و دانشگاه پرداختند. ایشان افزودند، دوری محل دانشگاه و صنعت یکی از مشکلات اصلی ارتباط صنعت و دانشگاه است که افتتاح دفتر صنعت و دانشگاه در شهرک شکوهیه می‌تواند گام بزرگی در راستای رفع این مشکل باشد. وی گفت با شکل‌گیری این دفتر، شاهد افزایش شناخت دانشگاه و صنعت از یکدیگر و همچنین افزایش توانمندی و اشتغال‌زایی دانشجویان خواهیم بود.
در ادامه دکتر قنبری معاونت پآموزشی و پژوهشی، ضمن تشکر از زحمات و پیگیری های گروه کارآفرینی و ارتباط با صنعت دانشگاه، ایجاد دفترارتباط صنعت و دانشگاه در شهرک صنعتی شکوهیه (کافه صدا، صنعت، دانشگاه، اعتلاء) را گامی بسیار مهم و مثبت در جهت ارتباط جامعه و صنعت دانستند. ایشان کافه صدا را پایگاهی در مجموعه صنعتگران دانستند و افزودند این مرکز اولین دفتر دانشگاه در صنعت است و میتواند الگویی برای سایر مراکز دانشگاهی و صنعتی باشد. وی شکل گیری ارتباط دانشگاه و صنعتگران را از اهداف این دفتر دانست وگفتمان سازی در بحث صنعت و دانشگاه به وسیله برگزاری نشست های صمیمی با صنعتگران را از اهداف این دفتر دانست. ایشان وجود این دفتر را کمکی برای ارتباط متخصصین و پژوهشگران و اساتید دانشگاه جهت رفع نیاز های فنی و پژوهشی و ارتقا بازدهی صنایع دانستند.
در ادامه جلسه، پرسش و پاسخ دانشجویان صورت گرفت و دانشجویان سوالات خود را پیرامون اهداف و برنامه های دفتر بیان کردند و به سوالات آنها پاسخ داده شد.
افتتاح دفتر همکاری های پژوهشی طرح همیار صنعت دانشگاه صنعتی قم در شرکت تولیدی صنعتی پاکشوما
با توجه به فعالیت گسترده کارخانه پاکشوما در حوزه تولید محصولات خانگی از جمله انواع یخچال ،‌فریزر،ماشین ظرف‌شویی، لباس‌شویی اتوماتیک و نیمه اتوماتیک، جاروبرقی و کولر گازی جهت مصرف داخل و صادر به کشورهای همسایه، تیم ارتباط با صنعت دانشگاه صنعتی قم که متشکل از اساتید نخبه و دانشجویان فعال و پویا است جهت آشنایی با این صنعت از این کارخانه بازدید کردند .
در این بازدید که با حضور دکتر رضایی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم انجام شد، دکتر کیا مدیرکارخانه پاکشوما  تیم حاضر را در جریان روند مراحل ساخت و تولید محصولات قرار داد.
وی یکی از بزرگترین مشکلات کارخانه را کمبود قطعات دانست و گفت :با توجه به شرایط تحریم، کمبود قطعات یکی از بزرگترین مشکلات این کارخانه است که ما از تیم همیار صنعت دانشگاه صنعتی قم می‌خواهیم در رفع این مشکل با ما همکاری و همفکری کند.
دکتر کیا افزود: امروز پاکشوما به‌ صورت یک برند شناخته‌شده در داخل و خارج کشور در حال فعالیت است اما حضور متخصصین تازه ‌نفس و کاربلد می‌تواند کمک شایانی به پیشرفت هرچه بیشتر این مجموعه کند.
دکتر رضایی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم گفت: بی‌شک همکاری صنعت و دانشگاه می‌تواند در رفع مشکلات و معضلات صنعتی این کارخانه نقش مهمی را ایفا نماید.
وی افزود:با ارتقای کمی و کیفی آزمایشگاه های دانشگاه صنعتی قم و تاسیس مرکز نوآوری در این دانشگاه زمینه تحقیق و پژوهش برای اساتید و دانشجویان فراهم شده است.پس با تعامل هر چه بیشتر این کارخانه با دانشگاه صنعتی قم می توانیم شاهد پیشرفت های روزافزون این مجموعه باشیم و از سوی دیگر دانشگاه صنعتی قم نیز به رسالت خطیرش عمل کند.
در پایان نیز دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه صنعتی قم با هدف تعامل هر چه بیشتر دانشگاهیان با مسئولین کارخانه در کارخانه پاکشوما افتتاح شد.
برگزاری اولین دوره استانداردهای مهندسی ویژه 290 کارآموز تابستان 1400

دکتر جعفر قنبری معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه صنعتی قم در راستای برگزاری اولین دوره رایگان مجازی استانداردهای مهندسی ویژه متقاضیان واحد کارآموزی یکی از مهم‌ترین عوامل مؤثر در پاسخگویی به نیازهای صنعت از سوی دانشگاه و دانشجویان را وجود فارغ‌التحصیلان خلّاق، کارآفرین و مهارت محور از طریق دستیابی به آخرین دانش، استانداردها و فناوری‌های روز دانستند و عنوان کردند: «هدف اصلی دانشگاه های نسل چهارم کارآفرینی و توسعه فناوری است». وی افزود بنا بر طرح ارائه شده توسط دفتر ارتباط با صنعت در شورای آموزشی، دانشگاه با همکاری انجمن مدیران کنترل کیفیت استان، آموزش و مهارت لازم مرتبط با مباحث " استاندارد و استانداردسازی" در رشته‌های مرتبط با صنعت را حین اخذ واحد کارآموزی توسط اساتید مجرب صنعت و دانشگاه، ذیل عنوان دوره های "استانداردهای مهندسی" ویژه دانشجویان متقاضی واحد کارآموزی برگزار می نماید. در ادامه دکتر قنبری عنوان کردند که این طرح میتواند تاثیر چشمگیر و بسزایی در ارتقاء مهارت دانشجویان و ارتباط صنعت و دانشگاه، ایجاد نماید، لذا دانشجویان فنی و مهندسی و علوم پایه با گذراندن دوره های مهارت افزایی استانداردهای مهندسی در گام اول با استانداردهای مرتبط رشته تحصیلی خود آشنا شده ودر گام بعدی مدل ذهنی آینده شغلی خود را بهبود بخشیده و با توجه به رشته تحصیلی و استانداردهای موجود در صنعت، فرصت های شغلی موجود و مورد علاقه خود را انتخاب می نمایند. لازم به ذکر است که سپری نمودن این دوره 20 ساعته طبق مصوبه شورای آموزش دانشگاه صنعتی قم برای کلیه دانشجویان متقاضی واحد کارآموزی الزامی و رایگان می باشد.

🔶 نشست رئیس دانشگاه صنعتی قم با مدیر عامل شرکت فولاد سازان جم
🔶 نشست رئیس دانشگاه صنعتی قم با مدیر عامل شرکت فولاد سازان جم برگزار گردید.
این نشست به منظور گسترش ارتباط موثر صنعت و دانشگاه و رفع نیازهای علمی و پژوهشی صنایع برگزار گردید، از مصوبات این نشست که با حضور مهندس عبداللهی مدیر عامل شرکت و جمعی از مسئولین دانشگاه صنعتی قم و دانشگاه قم برگزار گردید می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

1- پیشنهاد اجرای طرح بورسیه تحصیلی دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد
2- حمایت از پایان نامه های تقاضا محور از طرف شرکت فولاد سازان جم
3- همکاری های پژوهشی و ارائه پروپوزال های اساتید جهت رفع نیاز های شرکت
4- پیشنهاد راه اندازی واحد PM شرکت با همکاری دانشگاههای استان
5- درخواست همکاری به منظور ارائه راهکارهای بهبود طرح توسعه شرکت
6- حمایت مالی شرکت از پرسنل جهت حضور در دوره های آموزشی و تحصیلات تکمیلی

✔️در حاشیه این نشست از خط تولید بیلت و ریخته گری پیوسته شرکت فولاد سازان جم بازدید بعمل آمد.

کانون پتنت ایران حامی مخترع ایرانی
وبگاه :
www.patentoffice.ir
تلگرام :
@patentoffice
اینستاگرام:
iran_patent_center

کانون پتنت ایران حامی مخترع ایرانی

دوشنبه چهارم اسفند 1399 ساعت 9:18 ق ظ
بازدید دکتر ستاری معاون محترم علمی و فناوری رئیس جمهور از غرفه دانشگاه صنعتی قم
دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور روز سه شنبه مورخ ۳۰ دی ماه ۱۳۹۹ در حاشیه نمایشگاه محصولات شرکت های دانش بنیان و فناور استان از غرفه دانشگاه صنعتی قم بازدید کردند و در جریان پیشرفت مراحل راه اندازی مرکز نوآوری و باشگاه توانمند سازی استارتاپ ها (بتا) قرار گرفتند.
دانشگاه صنعتی قم با پیگیری های مستمر ریاست محترم دانشگاه، جناب آقای دکتر رضائی نور، موفق به جذب اعتبارات لازم از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری جهت راه اندازی باشگاه توانمند سازی استارتاپ‌ها (بتا) گردیده است و هم اکنون ساخت اولین فضای کار اشتراکی در استان قم را در دستور کار دارد که به زودی به بهره برداری خواهد رسید.

از جمله خدمات این مرکز:
ارائه فضای کاراشتراکی؛
مشاوره؛
آموزش؛
شتابدهی؛
و جذب سرمایه گذار می باشد.
دیدار مدیر دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه صنعتی قم با دبیر کل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قم جهت عقد تفاهم نامه همکاری
دیدار مدیر دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه صنعتی قم با دبیر کل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قم جهت عقد تفاهم نامه همکاری

دفتر ارتباط با صنعت و کارآفرینی به منظور اجرایی کردن اهداف کارآفرینانه و پیوند هرچه بیشتر فعالیت های آموزشی و پژوهشی با نیازهای جامعه و صنعت در راستای توسعه پایدار اقتصادی و همچنین ایجاد فضایی برای گفتگو و تبادل اندیشه، با دبیر کل اتاق بازرگانی استان قم دیدار و گفتگو کرد.

 در این جلسه پیش نویس تفاهم نامه همکاری با اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قم تهیه و تدوین گردید.
جلسه مجازی دبیرخانه کارگروه ارتباط صنعت و دانشگاه استان قم برگزار گردید

جلسه مجازی دبیرخانه کارگروه ارتباط صنعت و دانشگاه استان قم برگزار گردید


این جلسه با حضور:
- مشاور محترم استاندار
- ریاست دانشگاه صنعتی قم
- مدیران ارتباط با صنعت دانشگاه های استان:
- دانشگاه قم،
- دانشگاه صنعتی قم،
- دانشگاه شهاب دانش،
- دانشگاه آزاد اسلامی،
- دانشگاه جامع علمی کاربردی
- دانشگاه پردیس فارابی
- دانشگاه حضرت معصومه(س)
- دانشگاه پویش
و معاون پارک علم و فناوری استان
- رئیس سازمان بسیج مهندسین استان
- معاون پژوهشی سازمان صمت استان
- نماینده اتاق بازرگانی استان
- مدیر انجمن کنترل کیفیت استان قم
- معاونت آموزش و پژوهش دانشگاه صنعتی قم
و مدیر پژوهش دانشگاه برگزار گردید.

از موضوعات مورد بررسی در این جلسه:
۱- پیشنهاد تشکیل گروههای عارضه‌یابی عمومی و تخصصی و همچنین گروه های فناور و توسعه گر برای آینده پژوهی صنایع استان قم و درخواست تاسیس هیئت موسسین جهت تبیین راهکارهای اجرایی و نحوه ورود به صنایع، پایش و نهایتاً ایجاد ارتباط صنعت و دانشگاه.
۲- برگزاری رویداد ریورس پیچ برای شرکت فولاد غرب آسیا که در بازدید اخیر اساتید دانشگاه صنعتی قم مشکلات و نیازهای صنعتی خود را اعلام نموده اند، مقرر گردید نیازهای شرکت از طریق پارک علم و فناوری استان قم برای شرکت های دانش بنیان، از طریق دانشگاه ها برای اساتید هیئت علمی و از طریق سازمان صمت برای صنایع مرتبط ارسال شود تا در جلسه آینده کارگروه صنعت و دانشگاه با حضور استاندار محترم استان قم این رویداد بصورت آنلاین برگزار شود.
3- پیشنهاد آقای دکتر فلاح در مورد تشکیل گروه های اندیشه ورز در موضوع توسعه مشاغل خانگی با همکاری دانشگاه ها و اعضای هیئت علمی با حمایت سازمان بسیج سازندگی
۴- مقرر گردید از طریق درگاه اینترنتی سامانه صدا دانشگاه های استان رزومه صنعتی اساتید خود را جهت ارائه به صنایع استان در این سامانه ثبت نمایند.
بازدید معاونت آموزش و پژوهش جناب آقای دکتر قنبری به همراه جمعی از اعضای هیات علمی دانشگاه صنعتی قم از شرکت فولاد غرب آسیا
⭕ بازدید معاونت آموزش و پژوهش جناب آقای دکتر قنبری به همراه جمعی از اعضای محترم هیات علمی دانشگاه صنعتی قم از شرکت فولاد غرب آسیا

🔺️ در این بازدید آقای دکتر قنبری به ظرفیت های علمی و پژوهشی دانشگاه صنعتی قم در جهت ارتباط موثر صنعت و دانشگاه و رفع نیازهای فناورانه صنایع استان اشاره نمودند.

🔴 در ادامه کارشناسان شرکت فولاد غرب آسیا خواستار استفاده از ظرفیت‌های علمی و پژوهشی دانشگاه‌های استان در جهت رفع نیازهای خدمات فنی و تجهیزات شرکت شدند که در نهایت مقرر شد دانشگاه صنعتی قم به عنوان دبیرخانه استانی ارتباط صنعت و دانشگاه یک رویداد Reverse pitch (پیچ معکوس) را در سطح استان بین مدیران این شرکت ، دانشگاه‌ها، صنعتگران و شرکت های دانش بنیان استان برگزار نماید تا بعضی از موارد مورد نیاز شرکت بصورت عقد قرارداد پژوهشی و یا در قالب پایان‌ نامه‌های دانشجویی انجام شود.




به منظور آموزش و ترویج "استاندارد های مهندسی" و " کیفیت و بهره وری" و " ایمنی و بهداشت HSE" در رشته های مختلف فنی و مهندسی، دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه صنعتی قم تفاهم نامه ای را با انجمن مدیران کنترل کیفیت استان قم منعقد کرد که با موافقت شورای محترم آموزش این دوره ها بصورت رایگان ویژه دانشجویان متقاضی واحد کارآموزی به مدت 24 ساعت برگزار خواهد شد.

یکشنبه سی ام آذر 1399 ساعت 9:28 ق ظ
طرح موضوع الزام برگزاری دوره استاندارد و ایمنی (HSE) برای متقاضیان واحد کارآموزی
حضور مدیر دفتر ارتباط با صنعت و کارآفرینی در جلسه مجازی شورای آموزش دانشگاه جهت طرح موضوع الزام برگزاری دوره استاندارد و ایمنی (HSE) برای متقاضیان واحد کارآموزی
اولین وبینار دفتر ارتباط با صنعت با دبیران انجمن های علمی دانشجویی در سالتحصیلی جدید
اولین وبینار دفتر ارتباط با صنعت با دبیران انجمن های علمی دانشجویی دانشگاه صنعتی قم روز یکشنبه مورخ ۱۸ آبان ۱۳۹۹ برگزار گردید.
در این وبینار دکتر راستی مدیر دفتر ارتباط با صنعت و کارآفرینی به ارائه توضیحات در خصوص طرح جدید همیار صنعت ، نحوه همکاری انجمن های علمی دانشجویی و فرآیند جذب دانشجویان در طرح جدید همیار صنعت پرداختند.
صفحه 1 از 3 | از رکورد 1 تا 15 | از مجموع : 31
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود