امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار امور فرهنگی

RSS
جشنواره فرهنگی هنری دیدار
به اطلاع دانشگاهیان اعم از اساتید، کارکنان و دانشجویان می رساند، اولین دوره جشنواره فرهنگی هنری دیدار با موضوع حج، عمره و زیارت با هدف گسترش فضای دینی و استفاده از ابزار های هنری در جهت ترویج و اشاعه فرهنگ حج و زیارت شامل بخش های ادبیات (شعر، خاطره نویسی و سفر نامه)، کلیپ و نماهنگ، آثار حجمی و المان های مذهبی، عکس، ارتباط تصویری و خوشنویسی می باشد و علاقه مندان تا پایان دی ماه می توانند آثار خود را به دبیر خانه این جشنواره ارسال کنند.
آدرس سایت جشنواره دیدار:didar.hajj.ir
 
 

جشنواره فرهنگی هنری دیدار

چهارشنبه بیست و هفتم آذر 1392 ساعت 12:51 ق ظ
كارگاه مهارت های زندگی با رویكرد پیشگیری اولیه سو مصرف مواد مخدر
(كارگاه مهارت های زندگی با رویكرد پیشگیری اولیه سو مصرف مواد مخدر)

به نقل از روابط عمومی دانشگاه:كارگاه مهارت های زندگی با رویكرد پیشگیری اولیه سوء مصرف مواد مخدر با حضور جناب آقای محمد تقی رجبی دبیر شورای پیشگیری از اعتیاد استان قم و بیش از صد نفر از دانشجویان به همت مدیریت فرهنگی دانشگاه روز دوشنبه92/9/25 از ساعت 19/30 الی 20/30 در خوابگاه برادران برگزار شد.
در این كارگاه جناب آقای محمد تقی رجبی به مباحثی چون آشنایی با مواد مخدر،مواد مخدر جدید،آثار فردی و اجتماعی مواد روان گردان پرداخت.
وی افزود:شیشه با ظواهر مختلف به صورت قرص،گرد و... موجود می باشد و به دلیل قیمت ارزان،سهولت استفاده در جامعه طرفداران زیادی پیدا كرده است.همچنین طی تحقیقات به عمل آمده ماده اصلی قرص های لاغری در عطاری ها،آرایشگاه ها و آنهایی كه در شبكه های مختلف تبلیغ می شود چیزی جز شیشه نیست . ممكن است در ابتدای مصرف كاهش اشتها ؛لاغری و حتی شادابی پوست را به همراه داشته باشد ولی با گذشت زمان كوتاهی از مصرف بدن به این مواد عادت كرده و رفته رفته علائم اعتیاد خود را نشان خواهد داد.
شایان ذكر است این كارگاه بسیار مورد استقبال دانشجویان قرار گرفت.


اولین ربات پرنده دانشگاه صنعتی قم
اولین ربات پرنده دانشگاه صنعتی قم
 
به نقل از روابط عمومی دانشگاه:نخستین همایش آشنایی با لیگ های رباتیك و سیستم های مكاترونیكی در دانشگاه صنعتی قم به همت انجمن برق و مركز انجمن مكاترونیكی دانشگاه باحضور جمعی از اساتید ،دانشجویان ،به كارشناسی سینا بروجردی دانشجوی ترم اول رشته مكانیك روز دوشنبه 92/9/25 در سالن آمفی تئاتر برگزار شد.
وی از سال سوم راهنمایی ساخت ربات را آغاز كرد و سال دوم دبیرستان موفق به كسب رتبه سوم خوارزمی شد، و از آنجا به مسابقات جهانی زیر دریایی در آمریكا راه یافت كه به دلیل برخی مشكلات در این مسابقات شركت نكرد.
سینا بروجردی از برگزاری اولین مسابقه رباتیك درون دانشگاهی  به مناسبت روز مهندسی خبر داد. وی افزود: در حال حاضر با همكاری آقای شهناد و موسوی در حال ساخت اولین رباط پرنده غریق نجات در دانشگاه صنعتی قم هستند.این ربات كه جزء هواپیماهای عمود پرواز محسوب می شود با سرعتی غیر قابل مقایسه با انسان می تواند فرد غریق را نجات دهد.
شایان ذكر است این همایش به منظور آمادگی هر چه بیشتر دانشجویان در مسابقات رباتیك درون دانشگاهی برگزار شد كه بسیار مورد توجه دانشجویان قرار گرفت و طی در خواست های مكرر دانشجویان این همایش ها ادامه خواهد داشت.

 

اولین ربات پرنده دانشگاه صنعتی قم

سه شنبه بیست و ششم آذر 1392 ساعت 2:30 ب ظ
ازدواج دانشجویی دانشگاه صنعتی قم

ازدواج دانشجویی دانشگاه صنعتی قم

کلیه دانشجویانی که به تازگی در سایت ازدواج دانشجویی ثبت نام کرده اند هر چه سریع تر مدارک خود را به امور فرهنگی و اجتماعی دردانشگاه تحویل دهند.

ازدواج دانشجویی دانشگاه صنعتی قم

یکشنبه بیست و چهارم آذر 1392 ساعت 11:45 ق ظ
تریبون داغ دانشجویی
(تریبون داغ دانشجویی)

به نقل از روابط عمومی دانشگاه ولایت مدار صنعتی قم :تریبون داغ دانشجویی به همت بسیج دانشجویی دانشگاه، با حضور حجت الاسلام والمسلمین ابوطالبی از اساتید برجسته موسسه امام خمینی (ره) روز دوشنبه 92/9/11 از ساعت 13 الی 15 در سالن آمفی تئاتر دانشگاه برگزار شد.
در این تریبون آزاد هر یک از دانشجویان به بیان دیدگاه های خود ،پیرامون دستاوردهای انقلاب اسلامی،انتظارات جوانان از نظام و اینکه چرا برخی از بنیانگذاران انقلاب اسلامی امروز مقابل نظام جمهوری اسلامی ایران ایستاده اند، پرداختند.
حجت السلام والمسلمین ابوطالبی طی ایراد سخنرانی از دانشجویان خواست تا دیدگاه های خود را آزادانه ومنطقی بیان کنند.چرا که این گونه کرسی های آزاد اندیشی و تریبون های آزاد دانشجویی به نوعی نماد دموکراسی اسلامی است.
وی افزود: برگزاری مراسم های این چنینی با حضور جوانان خواسته مقام معظم رهبری است.زیرا در این بحث ها توقعات جوانان به گوش مسئولین می رسد و دیگر اینکه مسئولین می توانند از پویایی و خلاقیت جوانان در دیدگاه هایشان استفاده کنند،که این می تواند باعث ارتقای وضعیت علمی،اقتصادی و...شود.
شایان ذکر است به زودی تریبون آزاد اجتماعی در دانشگاه ولایت مدار صنعتی قم برگزار خواهد شد.

تریبون داغ دانشجویی

چهارشنبه سیزدهم آذر 1392 ساعت 6:57 ق ظ
سیر مطالعاتی ویژه اساتید
سیر مطالعاتی ویژه اساتید:
موضوع این هفته نسبت دین و دنیا از مجموعه کتب آیت الله جوادی آملی جهت دریافت فایل pdfکلیک کنید. جهت تکمیل فرم ثبت نام این قسمت را کلیک کنید

سیر مطالعاتی ویژه اساتید

دوشنبه یازدهم آذر 1392 ساعت 9:50 ق ظ
برگزاری اولین دوره کارگاه های نشریات دانشجویی
برگزاری اولین دوره کارگاه های نشریات دانشجویی در دانشگاه صنعتی قم

کارگاه نشریات دانشجویی در روز چهارشنبه مورخ 92/9/6 در دانشگاه صنعتی قم برگزار شد.
این دوره از کارگاه که با حضور 20 نفر از دانشجویان علاقه مند به نشریات دانشجویی بمدت 6 ساعت با تدریس جناب آقای یعقوبی از فعالان عرصه نشریات هستند با هدف تخصصی تر شدن نشریات و نیز آشنا شدن علاقه مندان این عرصه با آئین نامه های مربوطه و نیز آگاهی بیشتر در خصوص نحوه ارائه مطالب در غالب نشریات دانشجویی می باشد. دروس ارائه شده در این دوره شامل: آئین نامه نشریات دانشجویی، حقوق مطبوعات، اخلاق و مبانی روزنامه نگاری انقلاب اسلامی، شیوه های تهیه گزارش، سبک های خبر نویسی ، روش های انجام مصاحبه، صفحه آرایی می باشند.

 

 

برگزاری اولین دوره کارگاه های نشریات دانشجویی

دوشنبه یازدهم آذر 1392 ساعت 9:23 ق ظ
مراسم پرشور حزب خوانی در دانشگاه
(مراسم پرشور حزب خوانی در دانشگاه ولایت مدار صنعتی قم)

به نقل از روابط عمومی دانشگاه:هر روز بعد از ادای فریضه نماز جماعت ،به همت مدیریت فرهنگی و بسیج دانشجویی دانشگاه مراسم حزب خوانی قران كریم در نمازخانه دانشگاه برگزار می شود. حجت السلام والمسلمین طباطبایی مدیر فرهنگی و نماینده نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ،هدف از برگزاری این مراسم را آشنایی هر چه بیشتر دانشجویان با روشهای حفظ قرآن كریم، انس با قرآن و كاربردی كردن آیات در زندگی دانشجویی دانست. وی افزود :به منظور تشویق و ترغیب دانشجویان دوشنبه های هر هفته مراسم حزب خوانی با حضور قاریان كشوری انجام می شود. شایان ذكر است مراسم این هفته با حضور حاج احمد دباغ قاری روشن دل بین المللی انجام شد.

مراسم پرشور حزب خوانی در دانشگاه

شنبه نهم آذر 1392 ساعت 0:43 ق ظ
مسابقه پیامکی صحیفه سجادیه
مسابقه پیامکی صحیفه سجادیه

جشنواره صحیفه سجادیه مسابقه پیامکی ویژه دانشگاهیان محترم (اعم از ثبت نام کنندگان در  جشنواره و غیر آن)همراه با جوایز نفیس برگزار میگردد.
قبل از شرکت در مسابقه به توضیحات ذیل توجه فرمایید.
1. سوالات مسابقه پیامکی از بروشورهای تدوین شده اداره تامین محتوا معاونت مطالعات راهبردی نهاد با نام سجده های مکتوب طرح و در صفحه دوم بروشور قرار گرفته است.
2. شما میبایست پس از دانلود و مطالعه آن جواب مسابقه را به سامانه پیامک 3000706114 به نحو ذیل ارسال نمایید.
3. ابتدا شماره بروشور و سپس عدد گزینه صحیح را به سامانه ارسال نمایید.بعنوان مثال: 913.یعنی بروشور شماره 91 و جواب صحیح گزینه 3.
4. لطفا فقط عدد را به سامانه ارسال نمایید.آن هم بصورت لاتین تا تاییدیه دریافت پیامک شما از طریق سامانه برای شما ارسال گردد.
5. از این پس هر هفته 5 مسابقه از 5 بروشور سجده های مکتوب در این صفحه بارگزاری میشود.
6. لازم به ذکر است شرکت در مسابقه هر هفته بدون محدودیت زمانی است.
7. برندگان مسابقه به قید قرعه و متعاقبا اعلام خواهد شد.
8. لطفا جواب هر مسابقه را بصورت جداگانه ارسال نمایید و از ارسال جوابها در قالب یک پیامک بپرهیزید.
توجه: برای دریافت فایل مسابقه به سایت qom.nahad.ir و یا دفتر فرهنگی مراجعه و نیز جهت کسب اطلاعات بیشتر به مدیریت فرهنگی مراجعه فرمائید.

مسابقه پیامکی صحیفه سجادیه

سه شنبه پنجم آذر 1392 ساعت 2:42 ب ظ
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود