امروز : سه شنبه دوازدهم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار امور فرهنگی

RSS
سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) بر همه شیعیان مبارک باد

پیامبر گرامی اسلام ، حضرت محمد صلّی اللَّه علیه و آله و سلّم فرمودند: اگر حضرت علی علیه السّلام نبود برای حضرت فاطمه علیهاالسّلام هیچ همتا و مانندی یافت نمی‏ شد.

سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) بر همه شیعیان مبارک باد
حضور دکتر هاشمی معاون فرهنگی وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری در شهر مقدس قم و ملاقات با مدیر فرهنگی دانشگاه صنعتی قم
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: دکتر ضیا هاشمی معاون فرهنگی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با مدیر و کارشناسان فرهنگی دانشگاه صنعتی قم روز جمعه94/6/20 دیدار و گفتگو کرد.
دکتر هاشمی در سفر یک روزه اش به شهر مقدس قم ، همراه با مدیر و کارشناسان فرهنگی دانشگاه صنعتی قم ضمن زیارت کریمه اهل بیت (س) و مسجد مقدس جمکران ، از خانواده جانباز شهید حجت الاسلام والمسلمین انصاری رئیس فقید مرکز شیعه شناسی بازدید به عمل آورد.
در ادامه دکتر هاشمی طی جلسه ای با تولیت مسجد مقدس جمکران دیدار و گفتگو کرد. در این جلسه آقای دلیر مدیر فرهنگی دانشگاه صنعتی قم ضمن ارائه گزارشی از برنامه ها و فعالیت های صورت گرفته در این دانشگاه از جمله برنامه های ویژه دانشجویان جدیدالورود، آمادگی خود را جهت میزبانی و اجرای برنامه ها ی فرهنگی و قرآنی دانشجویان سراسر کشور اعلام نمود.
همچنین ضمن ارائه گزارش مدیریت فرهنگی تولیت مسجد مقدس جمکران، اجرای برنامه های فرهنگی و معرفت افزایی در زمینه انتظار مطرح گردید و دکتر هاشمی پیگیری و انعقاد تفاهم نامه فی مابین مسجد مقدس جمکران و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را به دانشگاه صنعتی قم واگذار نمود.
معاون فرهنگی وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری نیز از برگزاری اجلاس معاونین فرهنگی دانشگاه های کشور و جشنواره سراسری قرآن کریم ویژه دانشجویان سراسر کشور خبر داد و افزود: با توجه به اعلام آمادگی دانشگاه صنعتی قم جهت میزبانی مراسمات فرهنگی و قرآنی کشوری، این دانشگاه را به عنوان اولین میزبان مد نظر خواهیم داشت.
در پایان نیز دکتر هاشمی در بین دانشجویان بسیجی استان کهکیلویه و بویر احمد که در طرح ولایت شرکت داشتند جهت ایراد سخنرانی حضور یافت .
 
 
 
 
از بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی قم تا روستای چمن گلین استان کرمانشاه
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: گروه جهادی آل طه وابسته به بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی قم با برگزاری اردوی جهادی در مناطق محروم شهرستان سرپل ذهاب استان کرمانشاه، از تاریخ 94/6/10 الی 94/6/20 گام بلندی در راستای محرومیت زدایی از این مناطق برداشتند.
گروه جهادی آل طه با حضور در روستای محروم چمن گلین مشکلات عمرانی 20 خانه از اهالی این روستا را برطرف ساخت، همچنین با استقرار تیم پزشکی وضعیت بهداشتی و درمانی اهالی این روستا بهبود یافت.
از دیگر فعالیت های صورت گرفته در این اردو برگزاری مراسمات مذهبی، کلاس های آموزشی ، مسابقات ورزشی و بازدید از خانواده های معظم شهدا می باشد که مورد استقبال اهالی این روستا قرار گرفته است.
شایان ذکر است این منطقه به علت مجاورت با ارتفاعات گسترده، در دوران جنگ تحمیلی به دفعات مورد تهاجم دشمنان قرار گرفته بوده است که مردم با رشادت های بسیار و نثار شهدا و جانبازان زیادی دین خود را به اسلام و انقلاب ادا نموده اند.
 
دانشگاه صنعتی قم در تب و تاب استقبال از دانشجویان جدیدالورود
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: طی برگزاری جلسات مکرر با حضور مدیران و مسئولین دانشگاه برنامه ریزی های لازم جهت استقبال از دانشجویان جدید الورود صورت گرفت.
ثبت نام 110 نفر از دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و 320 نفر از دانشجویان مقطع کارشناسی با تشکیل ستاد استقبال با مشارکت واحد نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه، آموزش، دانشجویی، فرهنگی ، حراست ، روابط عمومی و تشکل های دانشجویی انجام خواهد شد.
شایان ذکر است ثبت نام دانشجویان جدید الورود طی 4 روز انجام خواهد شد که زمان آن متعاقبا اعلام می شود.
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود